סיפק לנערות סמים ואנס אותן,(אילוסטרציה). צילום: Kindel Media / Pexels

"אני אדקור אותו למוות": נאשם איים לפגוע בשופט ונשלח לארבעה חודשי מאסר

בוריס אהרונוב בן 52, איים על שופט בית משפט השלום, שאול אבינור, ונשלח לכלא • לאחר מכן התנצל על דבריו וביקש את סליחתו • התביעה דרשה 16 חודשי מאסר בשל עברו הפלילי, אך השופט הקל בעונשו

על פי כתב האישום, נכח בוריס אהרונוב, בן 52, באולם של שופט בית משפט השלום בנתניה ובעת שהמתין לקיום הדיון בעניינו החל לצעוק ולגדף את השופט באולם.

"ואמר: "המושתן הזה עוד יראה, הוא ייצא לפנסיה אני אדקור אותו למוות... יש המון אנשים שמפחדים ממני, הוא הולך לפחד ממני גם כי אני אהרוג אותו ואהיה הדבר האחרון שהוא ייראה".

הנאשם, שהוחזק על ידי המאבטחיםה הוסיף: "אני רוצה למות, זה כל מה שאני רוצה, אין לי יותר סיבות לחיות, הלוואי שאני פשוט אמות". המאבטחים ביקשו להחזיר את הנאשם אל האולם, על מנת שיישמע את גזר דינו, אך הנאשם אמר: "אם אני יורד לאולם אני רוצח אותו, תורידי אותי רק אם את רוצה שארצח אותו במקום" והכל תוך שבעט עם רגלו ברצפה בכוח, הטיח את מכשירו הסלולרי ברצפה וחבט בחוזקה על שולחן.

צילום: תא מעצר (אילוסטרציה), צילום: דודו גרינשפן

התביעה כאמור דרשה 16 חודשי מאסר, בין השאר בשל עברו הפלילי המכביד של הנאשם והדגישה במיוחד את הרשעתו הקודמת האחרונה של הנאשם, הכוללת גם הרשעה בגין עבירת האיומים, אשר במסגרתה נשפט הנאשם לעונש של 8 חודשי מאסר בפועל, וביקשה להסיק מכך הנאשם שהיה מסוגל להוציא לפועל את איומיו.

אהרונוב ניסה מאוחר יותר להקל על עונשו וחזר בו מדבריו: "אז הייתי מאוד עצבני ולא שולט על הפה שלי אני מבקש סליחה מכבוד השופט... לא התכוונתי".השופט אבינור, שהחליט לבסוף להקל עם הנאשם ולקבוע עונש של 4 חודשי מאסר, כאשר 3 חודשים מהם יצטברו לעונש מאסר אחר אותו נושא הנאשם בימים אלה וחודש אחד בחפיפה.

"ביצועה של עבירת האיומים פוגע בערכים החברתיים של ההגנה על שלוות נפשו של הפרט ועל חירות פעולתו. בנוסף, באיומים כלפי נושאי תפקידים ציבוריים בכירים יש משום פגיעה בהגנה על סדרי השלטון והמשפט, והדברים חמורים במיוחד כאשר מדובר באיום של בעל דין על שופט. חומרה זו קיימת גם כאשר האיומים מושמעים באוזני מאבטחי בית המשפט, האמונים על שלומם וביטחונם של השופטים, מה גם שבענייננו נלוו לאיומים לפגוע בשופט גם איומים לפגוע במאבטחים עצמם",

בית מעצר, צילום: יהושע יוסף

כתב השופט אבינור והוסיף: "יש משמעות בקביעת חומרת האירוע, שכן יש בו כדי לחזק את המסקנה – העולה מעובדות האירוע עצמן – כי מדובר באירוע ספונטני, לא מתוכנן וללא כוונה להוציא את האיומים לפועל, שבמהלכו נתגלתה מצוקה נפשית של הנאשם אשר באה לידי ביטוי בהתנהגות בלתי מותאמת, לרבות בהתבטאויות הנאשם על כך שמאס בחייו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו