הירי בתושב הנגב ברתמים: המשטרה משכה את כתב האישום נגד הפורצים

חוקרי המשטרה העריכו מחדש את האישום נגד שניים מהפורצים הבדואים שחברם נהרג והחליטו לחזור בהם מכתב האישום • בהודעת המשטרה נכתב: "על מנת לאפשר המשך חקירת האירוע והגעה לחקר האמת ללא חשש לשיבוש מהלכי משפט בחשיפת חומרי חקירה, התביעה תחזור בה"

אחד החשודים שחדרו לרתמים נורה ומת מפצעיו - ג'ומעה דנפירי ז"ל. צילום: ללא

המשטרה חזרה בה היום (שני) מכתב האישום שהגישה נגד שני נערים שחדרו בתחילת החודש ליישוב רתמים. במהלך החדירה ליישוב, חברם של הנערים ג'ומעה אלדנפירי (18) שהיה עימם נורה למוות על ידי חבר מכיתת הכוננות של היישוב. 

בהודעת המשטרה נכתב כי "התביעה המשטרתית הגישה כתב אישום נגד שני קטינים בגין ביצוע עבירות עוון שבסמכותה וזאת לאחר עיון בראיות והערכה כי קיים סיכוי סביר להרשעתם. כידוע, לאחר הגשת כתב האישום מחויבת המאשימה להציג את כלל חומרי החקירה לנאשמים".

היישוב רתמים בנגב, צילום: ליאור מזרחי

"בתיק זה, בשל צרכי החקירה הנמשכת המתייחסת לאירוע בכללותו, בוצעה הערכה מחודשת עם כלל גורמי האכיפה הרלבנטיים והוחלט שעל מנת לאפשר המשך חקירת האירוע והגעה לחקר האמת ללא חשש לשיבוש מהלכי משפט בחשיפת חומרי חקירה, התביעה תחזור בה מכתב האישום תוך שהיא תוכל בעתיד לשקול הגשה מחודשת שלו". 

על פי גרסתה הראשונית של המשטרה, במהלך תחקור המעורבים במקום, אחד החשודים בשם ג'ומעה דנפירי ביקש מחבר כיתת הכוננות להתקרב אליו, קרע את האזיקון שהוצמד לידו ושלף סכין מכיסו. חבר כיתת הכוננות, שזיהה את הסכנה, ירה לעברו באמצעות אקדחו האישי שהחזיק ברישיון וניטרל את החשוד במקום. כעת המשטרה חוזרת בה מכתב האישום, מה שמעלה את השאלה לגבי נסיבות הריגתו של דנפירי.

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר