פרשה 512. מאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין ויצחק אברג'יל. צילום: יוסי זליגר, גדעון מרקוביץ' ויהושע יוסף

נקמה? שני ניסיונות חיסול נגד אחיו של העד המרכזי בפרשה שהכניסה את בכירי העבריינים לכלא

ח', אחיו של עד המדינה, מתגורר בנתניה • בתחילת השנה התפוצץ מטען חבלה ברכבו במרכז העיר, והוא ניצל • אתמול בלילה הונח מטען חבלה בפתח ביתו בשכונת עיר ימים בעיר • המטען התפוצץ וגרם לבהלה גדולה בבניין בו הוא מתגורר • יוסי בוארון, תושב העיר המוכר למשטרה נעצר בחשד לניסיון רצח

מי מנסה לחסל את אחיו של עד המדינה המרכזי בפרשת 512, שהכניסה לכלא את בכירי העולם התחתון בישראל?

עדותו של עד המדינה המרכזי, המכונה "בואינג", שלחה בין השאר את יצחק אברג'ל, העבריין הבכיר ביותר בישראל, לשלושה מאסרי עולם. אחיו של עד המדינה המרכזי ניצל לאחרונה משני ניסיונות חיסול. במשטרה בודקים האם מדובר בנקמה על עדותו של אחיו.

ניידת משטרה. פיצוץ בבניין בנתניה בו מתגורר אחיו של ח' - עד המדינה המרכזי בפרשת 512, צילום: דודו גרינשפן

ח', אחיו של עד המדינה, מתגורר בנתניה. בראשון לינואר השנה התפוצץ מטען חבלה ברכבו של ח' במרכז העיר. הוא ניצל. אתמול בלילה הונח מטען חבלה בפתח ביתו בשכונת עיר ימים בנתניה. המטען התפוצץ וגרם לבהלה גדולה בבניין בו מתגורר ח', אולם הוא ובני משפחתו לא נפגעו.

"כולם רוצים לפגוע בו"

חוקרי המשטרה עצרו את יוסי בוארון, תושב נתניה המוכר למשטרה, בחשד שהוא עומד מאחורי הנחת מטען החבלה ברכבו של ח'. הוא חשוד בעבירה של ניסיון רצח. בוארון הובא לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם אמר נציג המשטרה: "החשוד, ביחד עם מעורבים נוספים, פיצצו את רכבו של הקורבן באמצע צומת שוקק עם אנשים ורכבים מסביב במרכז נתניה. הם ניסו לגרום למותו על ידי הנחת מטען ברכבו ולאחר מכן השמידו ראיות".

סנגורו של בוארון, עו"ד ויקי שמואל, טען בדיון כי ח' הוא יעד של ארגוני הפשע בשל עדות אחיו בפרשת 512 והם אלו שניסו לחסל אותו ולא בוארון. "אחיו הוא עד מדינה מספר 1 בתיק 512 נגד ארגוני פשע. כל ארגון אבוטבול ואברג'ל רוצים לפגוע בו".

בתום הדיון האריכה השופטת לימור חלד-רון את מעצרו של בוארון בארבעה ימים. הא קבעה בהחלטתה: "קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר הקושר את החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו