שבועיים אחרי הפיגוע בירושלים: הוארך מעצר החשוד בהריגת יובל קסטלמן ז"ל

במהלך הפיגוע פריג'ה ירה לעבר המחבלים והלוחם שניסה לנטרל אותם • הוא המשיך בירי גם כשקסטלמן הרים ידיים וצעק שהוא ישראלי • עורכי דינו טוענים: "הוא האמין בתום לב מוחלט שהמנוח הוא אחד המחבלים ושהוא היווה סכנה"

סמ"ר (מיל') אביעד פריג'ה בעת הארכת מעצרו. צילום: שמואל בוכריס

חקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל נמשכת: לאחר שבוצע בשבוע שעבר שחזור לירי בזירת הפיגוע, היום (שלישי) הוארך מעצרו של החשוד בהרג קסטלמן, אביעד פריג'ה. 

בתגובה להחלטה, סנגוריו של פריג'ה, עו"ד שלומי ציפורי ועו"ד רן כהן רוכברגר, טענו כי החשוד חשב שקסטלמן הוא מחבל שעדיין מהווה סכנה, זאת על אף שבתיעוד מהזירה הוא נראה מניף ידיים. "מרשנו עומד על גירסתו העקבית אותה מסר מיד לאחר הארוע, כי האמין בתום לב מוחלט שהמנוח הוא אחד המחבלים שעודו מהווה סכנה ומנסה להתרומם ולהימלט. אמונתו זו היתה סבירה בנסיבות העניין".

הארכת מעצר אביעד פריג'ה שירה למוות ביובל קסטלמן // שמואל בוכריס

"מרשנו שיתף פעולה באופן מלא עם החקירה, השיב לכל השאלות ולא התנגד לשום פעולה", הם טוענים על אף ההבדלים בין הגירסה שנתן למשטרה לזו שהעניק בריאיון לינון מגל בערוץ 14. "לצערנו, מרשנו נמצא תחת לינץ' ציבורי ותקשורתי, על בסיס סרטונים חלקיים שאינם משקפים את השתלשלות הדברים המלאה. בזירה פעלו מספר יורים נוספים, ויש בחומרי החקירה אינדיקציות משמעותיות לכך שהמנוח נפגע עוד לפני שהניף ידיו והשליך את נשקו".

כדי לאמת את שהתרחש באירוע, סמ״ר במיל׳ אביעד פריג׳ה הובא בחמישי האחרון לזירת הפיגוע בכניסה לירושלים שם ערך שחזור לאירוע הירי במעורבותו בו נהרג בשוגג יובל קסטלמן ז״ל שסייע בחיסול המחבלים. בסרטון שצולם בזמן התקרית נראה קסטלמן מתיישב על ברכיו ומרים ידיים לאחר שניטרל את המחבלים. פריג'ה נראה יורה לכיוונו למרות שנכנע.

זירת אירוע הירי בפיגוע בירושלים. בתמונה יובל דורון קסטלמן ז״ל, צילום: שימוש לפי סעיף 27א

בדיון הקודם בו ביקש התובע הצבאי סא"ל קובי מרכוס להאריך את מעצרו של פריג'ה, נטען כי: "יש צורך לבצע עוד פעולות חקירה". השופט הצבאי, סא״ל טובי הארט, ביקש להזכיר בהחלטתו: ״אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה, הרמת ידיים היא סימן מסוכן שלא נשקפת ממנו סכנה. לצד זאת לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה כפי שהיה בעבר. כל שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר