שקמה ברסלר הגישה תביעת דיבה על סך מיליון שקלים: "נתונה למתקפת הסתה שקרית"

מובילת המחאה נגד הרפורמה המשטרית תובעת תושב בני ברק, אנליסט בורסה שהשמיץ וקרא להרוג אותה • בתביעה נכתב: "מהפרסומים הבלתי נתפסים עולה כי התובעת פעלה באופן אקטיבי למימוש הטבח שביצע ארגון טרור רצחני ביישובי דרום הארץ וראתה בכך מימוש חזונה"

שקמה ברסלר, בקפלן. צילום: גדעון מרקוביץ'

ד"ר שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד הרפורמה המשפטית, תובעת מיליון שקלים מתושב בני ברק, שלדבריה השמיץ אותה עשרות פעמים ברשתות החברתיות מאז פלשו מחבלי חמאס לישראל וטבחו בתושבי היישובים ליד הגבול עם רצועת עזה. בפרסומים שלו ייחס לברסלר אחריות ל-7 באוקטובר וטען, בין היתר, כי היא מחבלת שיש "לנטרל".

שיחה בין מחבל למפקדו בחדירה ב-7 באוקטובר: "תישאר על הקו, תשמע איך אני יורה בהם" \\ קרדיט: דובר צה"ל

לתביעה שהגישה ברסלר צירפה פרסומים שונים של שבהם נטען בין היתר כי היא חלק מ"פחי אדם" שהצליחו "להרוס את ביטחון המדינה".

אמירות שקריות ונוראיות

על פי התביעה, מזה חודשים רבים שברסלר נתונה למתקפת ההסתה השקרית של תושב העיר. אחד משיאיה האחרונים של מתקפה זו, בפרסומים שפורסמו על ידי הנתבע בימים שמדינת ישראל עודנה מתאבלת על הטבח הנורא, ומיטב אזרחיה וחייליה מגויסים למאמץ המלחמתי, נטען כי ברסלר היא "מחבלת החיה בתוכנו'' שיש "לנטרל, לתלות בכיכר העיר או להעמיד לדין".

עוד טען בין היתר הנתבע כי הטבח בדרום הוא בגדר "הגשמה" של "חזון" מבחינת ברסלר, וכי ברסלר "במו ידיה ופועלה תרמה לטבח הנורא בדרום".

בין עשרות הפרסומים כתב הנתבע כי ברלסר "הייתה מוכנה להקריב את העם והאומה", כי היא "קיימה יחסי מין עם מפקדי כוחות הביטחון", ו"סימאה את עיניהם מלראות ולדווח מה קורה בפועל", כי היא "טבולה בדם הנרצחים, הנרצחות האנוסות, הנכים והנכות", כי היא "סכנה לביטחון קיומה של המדינה" וכי היא "פרופ' למוות".

בפרסום אחר כתב הנתבע: "שקמה ISIS", "תולעת רימה בגוף ונפש המדינה", "זרע עמלק", "מלאך חבלה", "ראש הנחש", "נחש צפע", "בשר פיגולים" ו-"רחב מהעמק" (בהקבלה לרחב הזונה).

שקמה ברסלר בנאום בהפגנה, צילום: גדעון מרקוביץ'

הציוצים הללו הופיעו רובם כתגובות לציוצים של אחרים, זכו לצפיות בודדות עד כמה עשרות צפיות כל אחד, כך לפי צילומי המסך שצורפו לתביעה. לחשבון של הנתבע, אנליסט המציע קורסים למסחר בבורסה, כ-250 עוקבים בלבד.

"מהפרסומים הדיבתיים הבלתי נתפסים שפרסם הנתבע, בשעת לחימה ואבל, עולה כי התובעת פעלה באופן אקטיבי למימוש הטבח הנורא שביצע ארגון טרור רצחני ביישובי דרום הארץ," נכתב בתביעה. "עוד עולה כי התובעת ראתה במימוש הטבח הנורא 'חזון', ושמחה על מימושו, כי התובעת היא בעצמה מחבלת ואויבת מסוכנת שחמאס היה מעוניין לקלוט בעזה, ושיש להעמידה לדין ולתלות אותה".

עוד כתבו בתביעה: "דומה כי אין צורך להכביר במילים עד כמה יש באמירות שקריות ונוראיות אלו של הנתבע לעשות את התובעת מטרה לשנאה מצד הבריות וכן להשפילה ולבזותה בשל מעשים והתנהגויות שייחס לה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר