חיילת משוחררת תמכה בחמאס, קטין מפ"ת משבח את הטרור: ההסתה ברשת שוברת שיאים

נער בן 15 הילל את חמאס ברשתות החברתיות • צעירה העלתה לטיקטוק סרטונים שלה במדים כשהיא מפארת את המתקפה הרצחנית של המחבלים בעוטף • צעיר מבית חנינא נעצר לאחר שהעלה לייב עם תיעוד קשה לצפייה של החטופים • המשטרה: "נמשיך לפעול לאיתור וטיפול במסיתים לאלימות ומעשי טרור"

מוחמד מבית חנינא. העלה לייב בטיקטוק עם תיעוד קשה לצפייה של החטופים, צחק והתגאה על מה שעם ישראל עבר. צילום: רשתות חברתיות

לא רק הפיצרייה בחווארה: מי שעמד מאחורי פוסט המשבח את פעולות הזוועה של ארגון חמאס ושל ארגון הג'יהאד האסלאמי הוא יהודי בן 15 מפתח תקווה. המשטרה החליטה לשנות גישה והיא מגלה אפס סובלנות כלפי תומכי טרור אזרחי המדינה.

העלה לייב שמשבח את פעולות המחבלים בעוטף עזה ונעצר // רשתות חברתיות

לאחר שהנער העלה פוסט פוסט ברשתות החברתיות שבו הביע תמיכה במעשי הרצח הנוראיים של שני הארגונים, הצליחו חוקרי המשטרה לאתר את מי שעומד מאחורי הפרסום.

הנער נעצר הערב לחקירה על ידי שוטרי מחלקת הנוער בתחנת משטרת פתח תקווה. בתום החקירה תחליט המשטרה כיצד להמשיך את החקירה. ככל הנראה הוא ישוחרר לביתו בתנאים מגבילים, ביניהם מעצר בית ואיסור לגלוש באינטרנט.

מעלה לטיקטוק תכנים תומכי טרור כשהיא על מדים, צילום: ללא קרדיט

במקביל, חיילת משוחררת, ערבייה אזרחית ישראל ששוחררה במאי האחרון משירות צבאי בגדוד 474 באוגדה 210, העלתה בימים האחרונים לרשת הטיקטוק סרטוני תמיכה בחמאס כאשר היא לובשת מדים.

דובר צה"ל מסר כי המידע הועבר לכלל הגורמים ונמצא בטיפול. נכון לרגע זה, בצה"ל מסרו כי גרעו אותה במיידי ממערך המילואים.

היא חאג' יחיא, גננת בהוד השרון, בפוסט תמיכה בחמאס, צילום: רשתות חברתיות

צעיר נוסף שהעלה לייב בטיקטוק עם תיעוד קשה לצפייה של החטופים, צחק והתגאה במה שעובר עם ישראל, הוא מוחמד מבית חנינא. המשטרה הגיעה אליו ועצרה אותו. לפני שהוא נעצר, הוא צולם עם דגל ישראל.

מקרה נוסף שקרה בימים האחרונים, בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי החמאס, הוא של מורה בבית ספר במזרח ירושלים ורכזת הסעות ילדים. שוטרי מחוז ירושלים עצרו את השתיים בחשד לגילויי שבח, הסתה ודברי שנאה והזדהות עם ארגון טרור חמאס. מאז תחילת המלחמה נעצרו ונחקרו במחוז ירושלים 40 חשודים בהסתה או תמיכה בטרור.

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול לאיתור וטיפול במסיתים לאלימות ומעשי טרור, ובאלו המזדהים עם הטרור והמשבחים מעשים אלו בזמן מלחמה, במרחבי הרשתות החברתיות ובכל מקום אחר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר