הסתכסך עם ארגוני פשיעה גדולים: שמעון רביבו הוא העבריין שנרצח אמש באור יהודה

רביבו בן ה-48 נהרג מפיצוץ אופנוע בשדרות שמעון פרס בעיר • רביבו מזוהה עם עבריינים מג'לגוליה הנמצאים במחנה של האחים מוסלי מתל אביב • לפני כשנה הוא שרד ניסיון התנקשות לאחר שנורו לעברו יריות בעת שצעד ברחוב יצחק שדה בתל אביב

זירת פיצוץ האופנוע באור יהודה // אורן אהרוני / יוסי חי חנוכה

גל האלימות נמשך: העבריין שמעון רביבו בן ה-48 נהרג אתמול (שלישי) בפיצוץ אופנוע בשדרות שמעון פרס שבאור יהודה. צוות מד"א שהוזעק לזירה, איתר אותו עם פגיעה רב מערכתית וללא סימני חיים, ונאלץ לקבוע את מותו במקום. ככל הנראה, רביבו נהרג מהפיצוץ בעת שרכב על האופנוע. כוחות משטרה הוזעקו למקום ופתחו בחקירת האירוע. 

הרוג בפיצוץ אופנוע באור יהודה // השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

פראמדיקים מד"א, אלעד סלמה ואחמד סרחאן, סיפרו: "היינו בנסיעה ברכב הפרטי שלפתע שמענו פיצוץ חזק מאוד וראינו את האופנוע מפורק לגמרי. הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה רב מערכתית קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

הסתכסך עם משפחות פשע. שמעון רביבו, צילום: שימוש לפי סעיף 27א

רביבו מזוהה עם עבריינים מג'לגוליה הנמצאים במחנה של האחים מוסלי מתל אביב, שהם במלחמה נגד ארגוני הפשיעה של עודה קוטייר וערן חייא. רביבו שרד רק באחרונהה ניסיון התנקשות. בחודש נובמבא האחרון צעד יחד עם אשתו ברחוב יצחק שדה בתל אביב ומתוך רכב נורו לעברם יריות, האישה נפצעה והוא ברח. לפני כחודש הוא נעצר רביבו למעורבות בניסיון הרצח של העבריין האשדודי אלירן חובה.

אדם נהרג בפיצוץ אופנוע: זירת החיסול באור יהודה // צילום: משה בן שמחון

על פי הפגיעה, נראה כי מטען החבלה היה מתחת לכיסא של רוכב האופנוע, שנהרג במקום. על פי עדים בזירה, אמבולנס נסע בנתיב הנגדי של האופנוע ולאחר שעבר אותו, נשמע הפיצוץ. ככל הנראה הנרצח הינו מוכר למשטרה, ונעצר מספר פעמים בשנה האחרונה.

ממשטרת ישראל נמסר: "במשטרה התקבל דיווח לפני זמן קצר על פיצוץ אופנוע ברחוב שד' שמעון פרס באור יהודה. גורמי רפואה שהגיעו למקום קבעו בזירה את מותו של גבר".

זירת פיצוץ האופנוע באור יהודה, צילום: אורן אהרוני

בחודשים האחרונים אירעו מספר פיצוצי רימונים וירי במסגרת מלחמות כנופיות. כזכור, כתב אישום הוגש נגד תושב אור יהודה בן 23, אשר שלח שני אנשים להשליך רימון לעבר ביתו של עד במשפט. כתב אישום זה יצטרך לכתב אישום נוסף שהוגש בפרשה נגד רן תמרי משליך הרימון שעשה תאונה עם האופנוע בזמן הבריחה.

זירת הפיצוץ באור יהודה, צילום: יוסי חי חנוכה

בחודש יולי האחרון, התקבל דיווח במשטרה על השלכת רימון על ידי רוכב אופנוע שנמלט מהמקום, לעבר חצר בית ברחוב שד' בן פורת באור יהודה. חוקרי תחנת מסובים פתחו בחקירה ממנה עלה כי רן תמרי, נשכר על ידי אדם אחר, לאיים על המתלונן שמעיד נגד אחיו.

רק היום הוגש כתב אישום נגד תושב אור יהודה בן 23, עבריין מוכר, אשר שלח שני אנשים להשליך רימון לעבר ביתו של עד במשפט של אחיו. כתב אישום זה הצטרף לכתב אישום נוסף שהוגש בפרשה נגד רן תמרי משליך הרימון שעשה תאונה עם האופנוע בזמן הבריחה.

חשד לחיסול: אופנוע התפוצץ באור יהודה, בן 30 נהרג במקום. זירת האירוע, צילום: יוסי חי חנוכה

מתנדבי זק״א ת״א הוזעקו לרחוב שדרות שמעון פרס בעקבות דיווח על רוכב אופנוע כבן 28 שנהרג במהלך רכיבה כתוצאה מפיצוץ.

מנכ״ל זק״א, ת״א צבי חסיד, וקמב״צ זק״א, ת״א יחיאל גולדמן, שטיפלו בזירה סיפרו: "מוקד זק״א ת״א הזניק אותנו לזירה של רוכב אופנוע שנהרג כתוצאה מפיצוץ. מדובר בזירה מורכבת וקשה לטיפול שחולקה לכמה זירות. בסיוע מתנדבי זק״א נוספים, אנו פועלים במקום לשמור על כבוד המת ולסייע לכוחות המז״פ הרבים שפועלים במקום".

פיצוץ האופנוע באור יהודה, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

מפקד מרחב דן, נצ"מ דניאל חדד, מסר מהזירה בצומת הרחובות שד' שמעון פרס- כרמל באור יהודה: "לגבי האירוע הערב בשעה רבע לתשע לערך - התקבלו הודעות רבות במוקד על שמיעת פיצוץ. עם קבלת ההודעות הגענו למקום, ניידות של המרחב והתחנה הגיעו למקום, סגרנו את הזירה, בודדנו אותה והתחלנו בפעולות חקירה ראשוניות".

"בשלב הזה אנחנו מבינים שמדובר באופנוע, שהתפוצץ, עליו היה גבר מבוגר מוכר לנו, ובכל אופן בשלב הזה מזהים את זה כאירוע פלילי. ככל הנראה במסגרת סכסכוך כזה או אחר. אנחנו בשלבים ראשונים של החקירה. קיימנו הערכת מצב, אנחנו אוספים ממצאים בזירה. החקירה נמצאת בשלבים מוקדמים".

אבי יוספוב, איחוד הצלה, מהראשונים שהגיעו לזירה, צילום: יוסי חי חנוכה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר