טבח בגליל התחתון: בתגובה לחיסול בחיפה - חמישה נורו למוות בבסמת טבעון

ירי בוצע בצהרי היום לעבר חמישה תושבים, ארבעה גברים ואישה, בבסמת טבעון, כולם בני אותה המשפחה - מותם נקבע לאחר זמן קצר • הנרצחים הם זינב דלאיקה בשנות ה-40 לחייה, בנה בן ה-25, אחייניה בני ה-17 וה-15 וקרוב משפחת רביע דלאיקה בן 40 • הרקע: סכסוך בין עבריינים • הירי התרחש שעות לאחר שעאטף אבו כליב חוסל ביריות ברכבו בחיפה, ככל הנראה מדובר בנקמה • על פי עמותת יוזמות אברהם, 188 ערבים נרצחו בשנת 2023

זירת הרצח בבסמת טבעון. צילום: שמואל בוכריס

טבח בצפון: בצהרי היום (רביעי), בתגובה לירי בבוקר בחיפה, נורו ארבעה גברים ואישה בבסמת טבעון. מותם נקבע לאחר זמן קצר. פצוע נוסף באורח בינוני הובהל לבית החולים. הנרצחים הם זינב דלאיקה (בת כ־40), בנה מוחמד (25), אחייניה מוחמד וואליד בני ה-17 וה-15 וקרוב משפחתם רביע דלאיקה (49).

לפי חקירה ראשונית, שני רעולי פנים נכנסו לבית המשפחה עם נשק אוטומטי וירו לעבר הקורבנות, שכולם בני משפחה אחת. המשטרה עורכת מצוד אחר החשודים. המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי הגיע לזירה מהמטה הארצי של המשטרה באמצעות מסוק. 

חמישה נרצחים, זירה אחת: תיעוד החיסול בבסמת טבעון // תיעוד מבצעי מד"א

אלי לוי, דובר המשטרה, מסר עם הגעתו לזירה: "זהו אירוע מצער, טרגדיה גדולה. המפכ"ל תוך שקיבל את הדיווחים על האירוע הקפיץ גם את ראש להב 433. המפכ"ל הנחה את ראש אח"מ ואת ראש להב להקצות לטובת חקירת האירוע את כל האמצעים הטכנולוגיים שעומדים לרשותנו. למעשה, כל יחידות משטרת ישראל בנוסף למחוז חוף כרגע מטפלות באירוע. נעשה את הכל כדי להגיע למרצחים. נבדק אם יש קשר לרצח הקשה שהיה הבוקר בחיפה, אך כל כיווני החקירה נבדקים".

פראמדיק מד"א עופר ויניק סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. במקום הייתה המולה רבה. 6 פצועים סבלו מפציעות חודרות בגופם. מיד התחלנו בבדיקות רפואיות, לצערנו חמישה היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. גבר בן 49 שנפצע באורח בינוני פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת האירוע. מוקדם יותר הוא התייחס לטבח ואמר: "אני מביע זעזוע עמוק מהאלימות וממרחץ הדמים בחברה הערבית שגבה היום שישה קורבנות נוספים. בחודשים האחרונים השגנו למשטרה לא מעט משאבים וחקיקה שתעזור לה במיגור הרצח ואנחנו ממשיכים לפעול כדי להעביר חוקים כמו אפשרות לשימוש במצלמות ביומטריות שעשויות להציל חיים".

"אני חוזר על עמדתי שלפיה יש להפעיל את הכלי של מעצרים מנהליים למיגור הפשיעה הרצחנית והמאורגנת בחברה הערבית אך לצערי היועמ"שית מונעת שימוש בכלי זה.ראוי לציין כי כן תאפשר שימוש בצווי הגבלה ולפחות בנושא זה השר והיועמש"ית תמימי דעים".

בסמת טבעון, היום, צילום: ללא

מוקדם יותר היום, גבר כבן 50 נורה למוות בחיפה: רעולי פנים חסמו את הג'יפ וירו צרורות לעבר הגבר ששהה ברכב. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של עאטף אבו כליב, תושב העיר חיפה. מדובר בנקמת דם על רצח אדמונד דיבי בעיר, במוצאי שבת האחרונה. 

אטעף אבו כליב שנרצח בחיפה, צילום: ללא
זירת הירי בחיפה, צילום: דוברות המשטרה

חובש מד"א ישי לוי סיפר: "ראינו את הגבר שוכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מפציעות חודרות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".

חיסול לאור יום: גבר נורה למוות בחיפה // 27א

על פי עמותת יוזמות אברהם, 188 ערבים נרצחו מתחילת השנה. לצורך השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד היו 80 קורבנות. 166 מהקורבנות נורו למוות.

כוחות משטרה בזירת הרצח, צילום: שמואל בוכריס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר