מחיר ההתחזות: רימתה בבחינת הסף - ונתפסה על חם

החשודה התחזתה ללא פחות מ-13 נבחנות שונות, אשר שילמו לה אלפי שקלים, למדה את פרטיהן וביצעה בעבורן את המבחן • "מדובר בחשודה שפעלה בעורמה רבה ובין 'לקוחותיה' צעירות מירושלים והסביבה ומדרום הארץ"

מבחן באוניברסיטה (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

13 נבחנות, מתחזה אחת - ואלפי שקלים בכיס: סטודנטית לביוטכנולוגיה בת 19 מירושלים התייצבה במאי השנה לביצוע מבחן אמיר"ם, המיועד לקביעת רמת האנגלית באקדמיה. למרבה התדהמה, התגלה כי הבחינה כלל לא היתה שלה - ושזאת לא הפעם הראשונה שבה היא עושה זאת.

במסגרת חקירת המשטרה הגיעו החוקרים ללא פחות מ־13 נבחנות שלכאורה קיבלו את שירותי המתחזה, ובעזרתה "השיגו" ציון המאפשר במסגרת לימודיהן האקדמיים הקלה במקצוע האנגלית עד רמת פטור.

החשודה לאחר שנחקרה,

כך התגלה הדבר: כאשר התייצבה החשודה לבצע מבחן אמיר"ם, בוחנת זיהתה אותה כמי שביצעה בחינה דומה חודשים ספורים לפני כן. יחד עם מנהלת הביטחון של המרכז הארצי לבחינות והערכה הובאה הצעירה החשודה אל תחנת המשטרה מוריה, שם הוגשה נגדה תלונה והיא הועברה לחקירה.

"רק רציתי לעזור"

מהחקירה עולה שהחשודה למדה את פרטי הנבחנות וביצעה בעבורן את המבחן. בדיעבד, התברר שאם המבחן היה נעשה כחוק, היתה משיגה הנבחנת "האמיתית" פטור מלימוד אנגלית.

בתחילת חקירתה סיפרה החשודה לחוקרת המשטרה כי קיבלה תמורת זאת סכום "פעוט" של מאות שקלים בודדים וכי לא היה בכוונתה לעבור על החוק, אלא רק ביקשה לסייע לנבחנת המתקשה בשפה האנגלית וכי אלה הם כישוריה היחידים. במהלך פעולות החקירה נבדק תוכן מכשירה הסלולרי, שחשף בפני החוקרים מקרים רבים של מעשי התחזות, פרטי נבחנים שמעורבים בתרמית ויומן רישום שמות נבחנים, מועדי המבחן וסכומי כסף.

ניידת משטרה (אילוסטרציה), צילום: מרקו

גורמי מודיעין איראניים ניסו לגייס בכירים מישראל באמצעות התחזות לאנשי אקדמיה (ארכיון)

רס"מ מיטל חפצדי, ראשת צוות החקירה בתחנת מוריה, סיפרה: "מדובר בחשודה שפעלה בעורמה רבה ובין 'לקוחותיה' צעירות מירושלים והסביבה, אך גם מדרום הארץ. המשטרה, ומחוז ירושלים בפרט, ימשיכו לחקור חשדות וחשודים המעורבים בעבירות הונאה ומרמה הפוגעים בביטחונו וברכושו של הציבור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר