טבח בגליל המערבי: ארבעה גברים חוסלו בכפר אבו סנאן - בהם מועמד לראשות המועצה ושניים מבני משפחתו

ארבעה בני אדם נורו למוות בכפר הצפוני • בין קורבנות הטבח בכפר - גאזי סעב, מועמד לראשות המועצה‌‌ ושני קרובי משפחה • הנשיא הרצוג: "הרציחות בחברה הערבית - מצב חירום" • עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי מתחילת השנה 156 נרצחו מהחברה הערבית • לשכת רה"מ: "נתניהו יכנס מחר לדיון מיוחד את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית"

מתמודד לראשות המועצה גאזי סעב וזירת הירי

גל האלימות במגזר הערבי: ארבעה גברים, בהם גאזי סעב - מתמודד לבחירות לרשות המקומית, נרצחו הערב (רביעי) מירי בשטח חקלאי באבו סנאן שבגליל המערבי. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לארבעה, כבני 30-50 עם פצעי ירי בגופם. צוותי מד"א מצאו אותם כשהם במצב אנוש, מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות אך נאלצו לקבוע את מותם. בזירה החלו מהומות ויידוי אבנים לעבר השוטרים. בשלב זה, כל כיווני החקירה נבדקים.

טבח באבו סנאן: ארבעה גברים נרצחו | תיעוד מבצעי מד"א

שניים מהנרצחים הם קרובי משפחה של ראש המועצה, השלישי - תושב ירכא. הנרצחים: סעב גאזי (53), סעב זהר אל דין (45) וסעב אמיר (27). מחקירה ראשונית עולה כי הנרצחים ישבו בבקתה חקלאית במטע זיתים ליד הכפר כאשר נפתחה עליהם אש מנשק אוטומטי.

מחר: רה"מ יכנס דיון מיוחד

מלשכת רה"מ נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר לדיון מיוחד את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית".

מישל דוט קום

משטרת מרחב אשר מסרו: "לפני זמן קצר התקבל דיווח על ארבעה פצועי ירי בכפר אבו סנאן. על פי גורמי רפואה כלל הפצועים במצב אנוש ומטופלים במקום על ידי מד״א. כוחות משטרה עושים דרכם למקום".

טבח בכפר אבו סנאן ארבעה נרצחים, צילום: ללא קרדיט
טבח בכפר אבו סנאן ארבעה נרצחים,
זירת הירי באבו סנאן, הערב, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פראמדיקים של מד"א, רועי וישניה שבתאי ואילן לוין סיפרו: "מדובר באירוע קשה. במקום הייתה המולה רבה, 4 הפצועים בגילאי 30 עד 50 שכבו בשטח חקלאי כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

"הממשלה לא נוקפת אצבע"

האירוע מגיע פחות מיממה לאחר שמנכ"ל עיריית טירה נרצח באירוע ירי. שב"כ הודיע היום על מעורבות בחקירה, וראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לרצח ואמר כי "הרצח של מנכ״ל עיריית טירה זה חציית קו אדום. האלימות במגזר הוא דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. נפעיל את כל האמצעים - כולל השב״כ, כולל המשטרה, כל האמצעים, כדי לנצח את הפשיעה הזאת".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הגיב לאירוע בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "כל אזרח בחברה הערבית בישראל חי היום בפחד נורא, באבל כבד ובחרדות איומות. כל אחד מהנרצחים הוא עולם ומלואו למשפחתו ואוהביו. זהו מצב חירום שמחייב צעדים נחושים של המדינה כדי למגר את הפשיעה והאלימות, ולמנוע את אבדן החיים. תנחומיי למשפחות האבלות מהימים האחרונים - מטירה ועד אבו סנאן"

גם יו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, התייחס אל הטבח באבו סנאן ומסר: ״ארבעה נרצחים, ארבע משפחות אבלות - וראש הממשלה אחד שמשאיר את הטיפול באתגר הלאומי שמולנו בידי בן גביר. ‏החברה הערבית בקריסת מערכות, וראש הממשלה עסוק בהצהרות ריקות מתוכן. ‏אין כאן פתרונות קסם. נדרשת מדיניות נחושה ואחראית של הממשלה כולה שתגובה בפעולות בשטח. ‏אי אפשר להשאיר אתגר לאומי בסדר גודל כזה בידיו של בן גביר. ‏רה"מ - האחריות עליך".

חה״כ עופר כסיף ממפלגת חד״ש- תע״ל, הגיב לטבח באבו סנאן: "‏ממשלת הדם, הגזע והדמעות, ממשלה כהניסטית על מלא, לא נוקפת אצבע נגד ארגוני הפשיעה הרצחניים".

"צריך לומר את האמת: ממשלת האימים הזו רוצה שדם ערבי יישפך כמה שיותר ועושה הכל לשם כך- בשטחים באמצעות מיליציות מתנחבלים הפורעות בחופשיות יחד עם כוחות הכיבוש, בתוך ישראל באמצעות כנופיות פשע רצחניות ומיליציות בן גביר במדים. ‏זו ממשלה פושעת המובילה רצח עם במודע - ממשלה לא חוקית ולא לגיטימית בה צריך להיאבק בכל הכוח הלא אלים שאפשר".

הישיבה באבו סנאן נפתחה בדקת דומייה, צילום: ללא
ישיבת המועצה באבו סנאן, הערב, צילום: ללא
ישיבת המועצה באבו סנאן בה הוחלט על שביתה ממחר ועד יום שני, צילום: ללא

בישיבת המועצה המקומית אבו סנאן, שנפתחה בדקת דומיה, הוחלט על הפגנה של תושבי הכפר וסגירת המועצה ממחר עד יום שני.

בעקבות ההודעה על האירוע המחריד באבו סנאן והרצח של ארבעה צעירים, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי 156 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 147 אזרחים, 9 שאינם אזרחים. בתקופה המקבילה אשתקד היו 68 קורבנות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר