המלחמה בפשע: חקירה סמויה הובילה לסיום שנים של סחיטת רוכלים בשוק בחיפה

בתום חקירה סמויה הוגשה הצהרת תובע נגד תושב נצרת, בן 51, שעל פי החשד סחט באיומים במשך שנים מבעלי דוכנים בשוק הפשפשים בחיפה, קרוב למיליון שקלים • התנהג כמו "בעל השוק", הטיל אימה וקבע את מיקום הקמת הדוכנים • בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום

החשוד והשוטר הסמוי בשוק הפשפשים טרם מעצרו של החשוד. צילום: דוברות המשטרה

בתום חקירה סמויה שנוהלה ביחידה המרכזית של מחוז חוף, הוגשה הבוקר (חמישי) הצהרת תובע נגד תושב נצרת שעפ"י החשד סחט באיומים במשך שנים מבעלי דוכנים בשוק הפשפשים בחיפה, קרוב למיליון שקלים.

ראשיתה של החקירה הסמויה לפני כחודש, עם קבלת אינדיקציה ביחידה המרכזית של מחוז חוף בדבר סחיטה באיומים המתבצעת מזה מספר שנים בשוק הפשפשים בחיפה, במסגרתה תושב נצרת דורש כספים תוך השמעת איומים, מבעלי הדוכנים בשוק, בגין הפעלתם.

שוק הפשפשים בחיפה. צילום: הרצי שפירא,

מעדויות שנאספו במשרדי ימ"ר חוף, עולה כי החשוד מגיע בכל יום שבת לשוק הפשפשים בעיר וגובה תוך איומים מבעלי הדוכנים בשוק תשלום של 200 ש"ח עבור הפעלת הדוכן (אף שעיריית חיפה מאפשרת הפעלת הדוכנים בשוק בימי שבת ללא תשלום), כאשר חלק מהקורבנות משלמים מזה שנים רבות, מדי יום שבת, את הכסף לחשוד.

עוד עולה מהחקירה כי כאשר בעלי הדוכנים סירבו לשלם לחשוד את הכסף, הוא השמיע כלפיהם איומים קשים. כך למשל איים על אחד מבעלי הדוכנים כי: "ישבור לו את הרגליים ויעיף אותו מהשוק" ועל בעל דוכן אחר איים כי "ישרוף לו את העסק".

סחטו באיומים ובכוח בעל מאפייה בבאר שבע // צילום פרטי, באדיבות בית העסק

ביימו סצנה

בתאריך 22.7.23, ערכו שוטרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף, סצנה מבוימת, במסגרתה נשלחו מספר שוטרים וברשותם סחורה לצורך הקמת דוכנים בשוק.

בתוך כך, אחד השוטרים ביקש להקים בשוק דוכן ופנה אל בעלי הדוכנים במקום אשר הצביעו לו על החשוד כ"בעל השוק" וכמי שקובע את מיקום הקמת הדוכנים.

סחיטה באיומים, צילום: getty images

השוטר הסמוי פנה אל החשוד שהורה לו היכן למקם את הדוכן ומיד לאחר מכן דרש ממנו תשלום של 200 שקלים עבור הקמתו. החשוד הבהיר לשוטר הסמוי כי אם אין בכוונתו לשלם עבור הקמת הדוכן, הוא לא יאפשר לו לפתוח את הדוכן במקום, אולם השוטר לא שילם עבור הדוכן האמור ובשלב זה החל בהקמתו.

החשוד שהבחין בכך, ניגש אל השוטר הסמוי ודרש ממנו שוב תשלום, תוך שבועט בדברים שהיו בדוכן ומאיים על השוטר הסמוי כי ישרוף אותו עם הבגדים. בשלב הזה השוטר הסמוי שילם לחשוד 200 ש"ח עבור הדוכן כאשר מיד לאחר מכן עצרו בלשי הימ"ר של מחוז חוף את החשוד, תושב נצרת בן 51 לחקירה במשרדי הימ"ר, בחשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות.

מעצר חשוד (אילוסטרציה), צילום: מישל דוט קום

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת והבוקר, כאמור, הגישה נגדו פרקליטות מחוז חיפה הצהרת תובע, כאשר בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

במשטרה מדגישים כי הם פועלים באופן נחוש ומקצועי לחשיפת עבירות הסחיטה ולאיסוף ראיות נגד עבריינים בתחום. עבירות אלו משפיעות על תחושת הביטחון של האזרח ועל כן ימשיכו בחקירה מאומצת על מנת להביא את החשודים לדין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר