למצולמים אין קשר לכתבה (אילוסטרציה) . צילום: GettyImages

שוטר לשוטר שעצר אותו: "אתה תשלם, אראה לך מה זה"

קצין משטרה מהדרום שהגיע לנפוש בתל אביב, סבר שדרגתו מקנה לו חסינות • בית הדין למשמעת הרשיע אותו: "מביש, שוטרים אמורים להיות אדיבים וסבלנים"

סגן מפקד תחנת נקודת משטרה בדרום שהגיע לנפוש בתל אביב, "הבהיר" למתנדב משטרה שעצר אותו בחשד לרכיבה על קורקינט בשכרות וללא קסדה כשהוא מרכיב את בת זוגו, את מה שהוא חושב עליו: "אתה מתנדב, מי אתה בכלל?".

באחרונה הוא הורשע בבית הדין למשמעת ונגזרו עליו נזיפה חמורה, הורדה בדרגה למשך חודשיים וקנס בסך 4,000 ש'.

תיעוד אכיפת עבירות תנועה: רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים (ארכיון) | דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, הקצין בדרגת פקד, בילה בזמנו הפרטי שלא בתפקיד עם בת זוגו בחוף הים בתל אביב ושתה כ־3 כוסות יין. בעת שחזר מחוף הים, רכב על קורקינט חשמלי על המדרכה, כשהוא מרכיב את בת זוגו על הקורקינט מאחוריו, ושניהם אינם חובשים קסדה לראשיהם. ליד הנאשם, על המדרכה, רכב חברו של הנאשם על קורקינט חשמלי נוסף, גם הוא לא חבש קסדה.

ניסה לברוח - ונעצר

שוטר ומתנדב אשר היו במשמרת ולבשו מדי משטרה, הבחינו בנאשם רוכב. המתנדב סימן לו לעצור, אך הנאשם הסתובב במקום וניסה לפנות ימינה ולברוח. המתנדב מיהר אליו וחסם את דרכו, והנאשם נעצר. בבדיקת נשיפון שערכו לנאשם בשטח, נמצאו בגופו 300 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. בנסיבות אלה, הודיע השוטר לנאשם שהוא מעוכב בחשד לנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

שוטר עוצר רוכב דו גלגלי, צילום: קוקו

הוא ביקש מהנאשם שיתלווה אליו לניידת, אך זה סירב. השוטר הודיע לו שאם לא יתלווה אליו הוא יעצור אותו. הוא אף החל לאזוק את ידיו מקדימה. הנאשם שאל: "למה מה הבעיה? הדרגה שלי פקד. אסור לך לעצור אותי". בת זוגו של הנאשם דחפה את השוטר וצעקה: "תיזהר לגעת בו ככה". השוטר הזעיק עזרה באמצעות גל הקשר ולמקום הגיעו שוטרים נוספים והנאשם הועבר לתחנה.

"עצרת קצין ואתה תשלם על זה"

בתחנת המשטרה הקצין המשיך להקניט את השוטר ואמר לו: "אולי נראה פה עוד אנשים שאני מכיר אחרי שנתיים במכללה... עכשיו תלך הביתה ותגיד שעשית עבודה חשובה ותפסת קצין משטרה חצוף... אם תגיע לדרום אדאג שתגיע לנקודת סדום ואני אראה לך מה זה. לא יכולת לשחרר אותי במקום אחרי שראית שיצא לי 300? יכולת להפעיל שיקול דעת, זה השוטרים החדשים... אל תזיע, אתה יודע שהיית לא בסדר כי עצרת קצין אבל אתה תשלם על זה. אני נפצעתי פעמיים בהר הבית ועכשיו נסגר לי תיק במח"ש על הריגה, אז אתה תזיז לי?".

האלימות בכבישים: רוכב קורקינט חשוד שתקף נהג רכב בקסדה

בהמשך איים עליהם כי יגיש נגדם תלונת שווא במח"ש שלפיה הם גנבו לו כביכול כסף מהארנק.

השופטים קבעו כי מעשי הנאשם שבהם הודה, מבישים וראויים לכל גינוי וכתבו בגזר הדין: "שוטרים אמורים להיות אדיבים וסבלנים כלפי האזרחים אך לא רק. גם שוטר עמית ראוי ליחס מכבד ולכל הפחות לא מזלזל. אמירותיו ומעשיו של הנאשם כלפי השוטר והמתנדב מעליבים ומקוממים.

לא מדובר בהתבטאות אחת של מי שיצא מכליו לרגע אלא ברצף של אמירות, במקומות שונים, במכוון, ומתוך מטרה להכשיל שוטר ומתנדב בביצוע משימתם. חסד עשתה התביעה עם הנאשם בהאשימה אותו רק בעבירה של התנהגות שאינה הולמת", נכתב בגזר הדין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו