דקה אחר דקה: צפו בשחזור מהלכיו של החשוד ברצח יורי וולקוב

בסרטון ווידאו ממצלמות אבטחה נראה עדי מזרחי מהרגע שיצא מביתו, דרך המפגש הקטלני עם וולקוב ובת זוגו ועד החזרה הביתה והניסיון לכאורה לשבש מהלכי חקירה • מחר יוגשו נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים

שחזור מהלכיו של עדי מזרחי - החשוד ברצח יורי וולקוב // צילום: דוברות המשטרה

הפרקליטות תגיש מחר (חמישי) כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד עדי מזרחי, בן 23 מחולון, החשוד ברצח יורי וולקוב. 

בחקירה הצליחו החוקרים לשחזר את מהלכיו מהרגע בו עזב את ביתו ביום הרצח בשעה 18:27, וההגעה לאחר שתי דקות עם הקטנוע לצומת בו נתקל בוולוקב ובת זוגתו. כמו כן, את חזרתו הביתה לאחר הדקירה הקטלנית בלבו של המנוח והעלמת הראיות שנקטו הוא ומקורביו.

בתשאול פרונטלי שערכו קציני החקירות בימ"ר מול מזרחי, שלושה ימים לאחר הרצח, הוא התוודה בפניהם על המעשה וסיפר על הרגע בו דקר את וולוקוב.

החשוד ברצח יורי וולקוב - עדי מזרחי, צילום: אבי כהן
לנה, אלמנתו של יורי וולקוב. צילמה בטלפון הסלולרי, צילום: דוברות איכילוב
הלוויתו של יורי וולקוב. פנה לחשוד ושאל "מה קרה", צילום: גדעון מרקוביץ'

מזרחי יצא מביתו בערב הרצח במטרה להצטרף לבת הזוג שלו שיצאה קודם לכן לווטרינר לחסן את גור הכלבים שלהם. על פי ממצאי המשטרה, הוא הגיע לצומת הרחובות יוספטל-אילת בחולון, חצה עם הקטנוע עליו רכב את המעבר החצייה ועמד באור אדום, כאשר המנוח ובת זוגתו עברו את הכביש. בעודו עומד בצומת וממתין שהרמזור יתחלף, הבחין מזרחי כי בת הזוג מכוונת לעברו טלפון סלולרי ומצלמת אותו. לאחר מכן התפצלו הקורבן ובת הזוג לכיוונים שונים בצומת.

החשוד נסע מהצומת על המסלול הנגדי לעבר בת הזוג והחל דין ודברים עמה תוך שהוא נוסע אחריה עם הקטנוע. וולקוב שהבחין במתרחש, ניגש לכיוון השניים, פנה לחשוד, שאל "מה קרה" וביקש ממנו לעזוב את המקום. החשוד בתגובה שלף כלי חד, דקר את בן הזוג פעם אחת בלבו ונמלט מהמקום. וולקוב התמוטט, פונה תוך החייאה לבית החולים וולפסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

הרגע בו הוחלט לבצע מעצר

משחזור מהלכי החשוד על ידי צוות החקירה, עלה כי לאחר הדקירה נסע מזרחי דרך איילון דרום לאזור - לגבות חוב מאדם שהיה חייב לו כסף. משם הגיע לאזור יפו לפגוש את חברו ולאחר מכן שב הביתה, שם על פי ההערכה, הבין מאתרי החדשות כי האדם אותו דקר, מת מפצעיו.

תוך דקות הגיע אל ביתו של מזרחי חברו תושב יפו, ועזב את המקום. על פי החשד לאחר מכן יצאו לביתו החבר מיפו, החשוד ובת זוגתו כדי לבקש סיוע להיפטר מהקטנוע ששימש אותו בזמן הדקירה. חבר אחר של החשוד התבקש לסייע לו בקניית מכשיר סלולרי חדש והבאת טרפנטין לביתו בשביל למחוק סימנים ייחודיים באופנוע.

שעות ספורות לאחר הרצח, בשעות הבוקר, נערכו כוחות משטרה בקרבת ביתו של החשוד ברחוב יטבתה בחולון. סמוך לשעה 16:00, נצפה החשוד יוצא מהבית, דוחף החוצה מהחצר את קטנועו, מניע אותו, מניח קסדה על המושב ושב בחזרה אל תוך הבית. אל המקום הגיעו שני גברים רכובים על קטנוע, אחד מהם ירד ולקח את קטנועו של החשוד.

רגע הדקירה של וולקוב. שלף סכין, דקר ונמלט, צילום: תיעוד מצלמות האבטחה
עדי מזרחי באחת מהערכות המעצר. ביקשו סיוע להיפטר מהקטנוע, צילום: גדעון מרקוביץ'

בשלב זה, כדי למנוע מהקטנוע – אחת הראיות המרכזיות לרצח, להיעלם, הוחלט בפיקוד הימ"ר לעצור את שני החשודים עם הקטנוע, ולהיכנס למעצר בביתו של החשוד. במהלך המעצר כלבתו של החשוד נשכה שני בלשים והם נאלצו לירות לעברה ולפצוע אותה, כאשר אחד מנתזי הירי שרט קלות את בת זוגתו של החשוד. 

החשוד נעצר לחקירה ומעצרו הוארך מעת לעת. בנוסף נעצרו לחקירה מספר ממקורביו בחשד לסיוע לאחר מעשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר