האח והסניטר שיתפו פעולה כדי לתקוף מינית ילדים

הצהרת תובע תוגש נגד הסניטר דניל יעקב מרמת גן והאח אורן חננייב מקריית ים, בחשד לעבירות פדופיליה שביצעו במסגרת תפקידם בבתי החולים רמב"ם ושיבא • יעקב מואשם בתקיפת תינוקת בת פחות משנה • חננייב "המליץ" ליעקב על משחקים, שבהם ניתן לתקוף מינית ילדים כך שיחשבו שזה חלק מהמשחק

אח בבית חולים (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

הסתיימה החקירה נגד שני גברים, עובדי בתי חולים, בחשד לעבירות פדופיליה. לפי החשד, הם צילמו מטופלות בעירום ללא ידיעתן בבית חולים, אחת מהן קטינה. במהלך החקירה נתפס תיעוד של אחד החשודים מבצע עבירת מין בתינוקת בת פחות משנה.

חקירה של מחלק המוסר ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ת"א חשפה פעילות פדופילית של שני גברים - דניל יעקב, תושב רמת גן בן 35, ואורן חננייב, תושב קריית ים בן 28 - החשודים בביצוע עבירות פדופיליה ועבירות מין, תוך שהם מנצלים את גישתם לחדרי ניתוח בבתי החולים רמב"ם ושיבא שבהם הועסקו.

ניצלו את הגישה שהייתה להם לחדר הניתוח // צילום אילוסטרציה: Gettyimages,

החקירה הסמויה נפתחה לאחר שהתקבל מידע שהעלה חשד כי ברשותו של יעקב מצוי תוכן פדופילי. ב-20 בנובמבר הגיעו בלשי הימ"ר לביתו שברמת גן, עצרו אותו, ערכו חיפוש במקום ותפסו את המחשבים והמכשירים הסלולריים שהיו ברשותו.

במקביל הגיעו החוקרים לבית החולים שבו הועסק יעקב כסניטר בחדר ניתוח, ערכו חיפוש בארונית האישית שלו ותפסו מכשיר סלולרי נוסף וספר בתחום רפואת הילדים, המכיל תצלומים רבים. הוא הועבר לחקירה במחלק המוסר, ובמקביל החל תהליך מיצוי ראיות ממכשירי הסלולר שלו והמחשבים ששימשו אותו.

תוכן פדופילי נמצא במכשירי הטלפון של החשודים // צילום: אי.אף.פי, צילום: אי.אף.פי

במהלך החקירה עלה כי יעקב החזיק באלפי סרטים ותמונות בעלי תוכן פדופילי מובהק, שבהם תיעוד של עבירות מין בתינוקות ובילדים, וכן התכתבות ענפה בנושאי פדופיליה עם גברים נוספים. כמו כן, גילו החוקרים סרטונים ותמונות שצילם יעקב, שבהם הוא מופיע מבצע מעשים מגונים בתינוקת ובילד קטן של מכריו, וכן תמונה של ילדה לפני ניתוח, שצולמה על ידיו בבית החולים ללא ידיעתה כשפלג גופה התחתון עירום. 

מניתוח ההתכתבויות של יעקב, הגיעו החוקרים לחשוד נוסף בפדופיליה: אורן חננייב, אח חדר ניתוח בבית חולים בצפון הארץ. חוקרי המשטרה עצרו אותו ותפסו את המכשירים הסלולריים ואת המחשבים שברשותו.

פדופיליה (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

בניתוח ההתכתבויות של חננייב נמצאו שיחות רבות עם יעקב, שבהן המליץ לו על תרופות טשטוש להשתמש בהן כדי "למנוע התנגדות" אצל ילדים בזמן תקיפה מינית. במהלך מיצוי הראיות ממכשיר הטלפון שלו התגלתה תמונה שצילם, שבה נראה פלג גוף תחתון של אישה בזמן ניתוח, וכן צילום שלו מבצע פעולה מינית בבובת תינוק.

כמו כן, תפסו החוקרים ברשותו של חננייב אלפי תמונות וסרטים בעלי תוכן פדופילי מובהק. בהתכתבויות בין חנייב ליעקב מצאו החוקרים הצעות של חננייב למשחקי ילדים "מומלצים", שבהם ניתן, לדבריו, לבצע בילד פעולות מיניות שייחשבו בעיניו כחלק מהמשחק.

יעקב נחקר ממושכות בחשד לביצוע עבירות מין בקטין מתחת לגיל 14, החזקה והפצה של חומרי תועבה ועבירות נוספות. חננייב נחקר בחשד לשידול למעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, החזקה של חומרי תועבה ועבירות נוספות. מעצרם של השניים הוארך מעת לעת.

נגד השניים תוגש הצהרת תובע, בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

מבית החולים רמב"ם נמסר: "עקב חומרת החשדות פנתה הנהלת רמב"ם לאגף המשמעת של נציבות המדינה שמלווה את הפרשה בבקשה להתחיל בהליך סיום עבודתו של האח, שהינו עובד מדינה.

"בשלב ראשון, ברגע שיסתיים מעצרו העובד יזומן לשימוע לצורך השעיה מיידית. יש להדגיש כי החשוד הציג בקבלתו לעבודה בשנת 2020 מסמך משטרתי המעיד על היעדר עבר של עבירות מין (אישור בגיר) וכן היעדר רישום פלילי - כמו כל אדם שמבקש להתקבל לעבודה בבית חולים בישראל.

"לרמב"ם לא היה כל מידע או חשד לקיום/ביצוע עבירה כלשהי לפני מעצרו. אנו שמים בראש סדר העדיפויות שלנו את הבטיחות והפרטיות של מטופלינו, ונגלה אפס סובלנות לפגיעה באמון המטופלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר