ראש ה-CIA: הצעה מפורטת להפסקת אש תוצג בימים הקרובים; סערה סביב מעצר החשודה בתקיפת בן גביר | סיכום חדשות השבת

חמאס הוסיף דרישה במסגרת השלב הראשון לעסקת חטופים • צה"ל פתח בסדרת תקיפות נרחבת ברצועה • עדויות מחטופות ששוחררו באשר לסרטוני מכונת התעמולה של חמאס • המשטרה הגיבה בחריפות לדברי ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן • ארדואן קורא להקים ברית אסלמית נגד "ההתפשטות של ישראל" • וגם: נועה קירל התארסה

עסקה לשחרור חטופים (ארכיון). צילום: GettyImages

צה"ל עדכן כי בבוקר יום שבת, במטח לגליל העליון הבוקר זוהו כ-30 רקטות שחצו משטח לבנון והתפוצצו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים מהירי. פלשתינית בת 13 נורתה למוות בכפר קריות סמוך לשכם, וגם: גופה שרופה אותרה סמוך לאזור התעשייה בחולון  - כל חדשות השבת.

צילומים חוזרים ותסריטים מוכתבים: כך פועלת מכונת התעמולה של חמאס

חמאס וארגוני טרור אחרים בעזה משקיעים מאמצים רבים בצילום סרטוני חטופים, גם בעיצומם של קרבות עזים ברצועה. זאת כחלק מאסטרטגיה מרכזית להפעלת לחץ על ישראל ולהבטחת הישרדותם במלחמה, כך על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".

עסקת חטופים (ארכיון), צילום: אי.פי

המשטרה מגיבה בחריפות לנדב ארגמן: "של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על שוטרינו"

המשטרה הגיבה היום (שבת) בחריפות להתבטאויותיו של ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, שהזהיר בראיון לחדשות 12 כי מדינת ישראל "בדרך לדיקטטורה", תוך שהוא מבקר את התנהלות המשטרה וטוען כי היא פועלת תחת הנחיות השר לביטחון לאומי.

ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן ארכיון, צילום: אורן בן חקון

משפחות חטופים בהצהרה מול הקריה: "הציבור חייב לפעול להפלת נתניהו"

משפחות חטופים מסרו היום (שבת) הצהרה לתקשורת בשער בגין בקריה בת"א. אימו של מתן צנגאוקר תקפה את ראש הממשלה: "ידיו של נתניהו מגואלות בדם החטופים". 

עינב צנגאוקר בהצהרת משפחות חטופים, צילום: גדעון מרקוביץ'

ארדואן קורא להקים ברית אסלאמית נגד "ההתפשטות של ישראל"

אחרי שלאחרונה "גילה" שישראל רוצה "לכבוש את אנטוליה", היום הוא כבר קרא להקמת ברית אסלאמית נגד מדינת היהודים. הסיבה? "האיום הגדל של התפשטות ישראלית". רג'פ טאיפ ארדואן אמר את הדברים שעה שהתייחס להרג הצעירה הטורקית-אמריקנית אתמול (שישי) במהלך מחאה נגד הרחבת ההתנחלויות ביו"ש

ארדואן, השבוע. ממשיך להסית, צילום: רויטרס

צה"ל חיסל שני מפקדים בכירים בג'יהאד

חיל האוויר תקף מחבלי חמאס במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר ״עמרו אבן אלעאץ" בצפון רצועת עזה. המתחם שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאת פעולות טרור. כלי תקשורת ערבים דיווחו כי במהלך סוף השבוע פתח צה"ל בסדרת תקיפות נרחבת ביניהן גם בחוף מול נוסיראת, שם נפגעו כמה מירי של חיל הים, בבית להיא נפצעו 33 אנשים בהפגזות ארטילריות וארבעה חוסלו בתקיפת דירת מגורים במחנה אל-בורייג'. בנוסף, חוסלו שני מפקדי גדודים של הג'יהאד שהסתתרו במתחם שהוסווה בשטח ההומניטרי בדיר אל-בלח

תיעוד מזירת התקיפה במתחם של בית הספר בג'באליה נגד מחבלים // רשתות ערביות

ראש ה-CIA: "עובדים על הצעה חדשה"

ראש ארגון הביון האמריקני, ה-CIA, וויליאם ברנס, התייחס לסוגיית החטופים ואמר כי דרוש "רצון פוליטי" על מנת להביא לעסקה שתאפשר את שחרורם של חלקם. במהלך מסיבת עיתונאים שקיים אמר: "נמשיך לדחוף בצורה הכי חזקה שאנו יכולים, יחד עם השותפות המתווכות, לכיוון של הפסקת אש ברצועת עזה".

ויליאם בארנס, ראש ה-CIA, צילום: רויטרס

חמאס הוסיף דרישות לשלב הראשון של העסקה

שני גורמים אמריקניים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי ארגון הטרור חמאס ביקש לשחרר אסירים נוספים במסגרת השלב הראשון לעסקה. הגורמים הרשמיים מקווים שקטאר תוכל לשכנע את ארגון הטרור לצמצם את דרישותיהם במו"מ. כמו כן דווח כי חמאס השתתף באופן פרטי בדיונים על העסקה עם גורמים ממצריים וקטאר.

סינוואר. הוסיף דרישות לשלב הראשון בעסקה, צילום: EPA

איראן העבירה לרוסיה מאות טילים בליסטיים

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי איראן העבירה טילים בליסטיים קצרי טווח לרוסיה, כך על פי גורמים רשמיים אמריקנים ואירופאים. גורם אמריקני אישר כי הטילים "סופקו סוף סוף". במערב הביעו חשש מהתממשות המהלך כבר חודשים ארוכים, וכעת לפי הדיווח הודיעה וושינגטון לבעלות בריתה שהוא אכן קרה. דובר המועצה לביטחון לאומי אמר: ""כל העברה של טילים בליסטיים איראניים לרוסיה תהווה הסלמה דרמטית בתמיכתה של איראן במלחמת התוקפנות של רוסיה נגד אוקראינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והמנהיג העליון באיראן, אייתולה חמינאיי, צילום: SalamPix/ABACPRESS.COM

הסערה סביב מעצר החשודה בתקיפת בן גביר

פרשת זריקת החול על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב ממשיכה לעורר סערה. במשטרה הסבירו כי החשודה, חולת אפילפסיה, נעצרה ונכלאה בחשד לביצוע עבירות של תקיפת עובד ציבור, הפרת הסדר הציבורי וחשש לשיבוש הליכי חקירה. בקשה שהוגשה מטעם החשודה לקיום דיון לאלתר, נדחתה על ידי ביהמ"ש. אמה של הצעירה: "משטרת הדיקטטורה החליטה ללא הצדקה לסכן את חיי הבת שלי, ומשאירה אותה במעצר מסכן חיים מבחינתה".

ח"כ נעמה לזימי: "משטרה שהופכת להיות משטרת שלטון ושל שר עבריין"

אזרחית אמריקנית נהרגה בהפגנה בביתא

מצרים גינתה את ישראל בעקבות מותה של פעילת השמאל הרדיקלי האמריקנית-טורקית, איזנור אזגי, שנורתה אתמול למוות באזור שכם במהלך הפגנה. במשרד החוץ המצרי האשימו כי מדובר ב"פשע שמהווה הוכחה חדשה להפרות הישראליות היומיומיות נגד האזרחים הפלשתינים והפעילים המזדהים איתם".

אייזנור אזגי, צילום: רשתות חברתיות

נדחה גזר דינו של טראמפ בפרשת דמי השתיקה

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי בית המשפט בארה"ב דחה את גזר דינו של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, והוא יימסר ב-26 בנובמבר - אחרי הבחירות האמריקניות.

דונלד טראמפ, צילום: אי.פי

נועה קירל מאורסת!

נועה קירל קיבלה הצעת נישואין מרגשת מבן זוגה, שוער קבוצת באיירן מינכן דניאל פרץ. הצעת הנישואין התרחשה במרינה בהרצליה לעיני בני המשפחות של השניים.

נועה קירל ודניאל פרץ, צילום: עידן פוטרמן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר