"3,542 ימים לא ראינו אותו": בעוד מספר חודשים אברה מנגיסטו יציין עשור בשבי חמאס

"אברה הוא אדם חי שנושם שזקוק לתמיכה ולחיבוק חם", כותב גיל, בן דודו של מנגיסטו • "ישראל הפקירה את אברה מנגיסטו כשחצה בגבול הכי מאובטח, תחת העיניים הפקוחות של אנשי הביטחון", מאשים גיל

אברה מנגיסטו בשבי בסרטון שחמאס פרסם בשנת 2023

"לכל חטוף יש משפחה": אולי רבים בחברה הישראלית ואולי גם בממשלה שכחו את אברה מנגיסטו, אך אנחנו, בני המשפחה שלו, סוגרים עוד מעט עשור של הפקרה בתופת, שמשפחות החטופים מרגישות מאז 7 באוקטובר. בהתחלה מנהיגי המדינה, ובראשם ראש הממשלה, ביקשו ממשפחת מנגיסטו לשתוק, כי אם ידברו לא יוכלו לעשות עסקה.

והמשפחה שתקה ושתקה, כי האמינה בממשלת ישראל ובראשי מערכת הביטחון, ונפגשה עם כל מי שיכול לסייע – האו"ם, הצלב האדום, האפיפיור... הכל על פי האמנה הבינלאומית, על בסיס הומניטרי. אך אברה מנגיסטו עדיין שם.

"מדינת ישראל לא דרשה את שחרורו בשום שלב מיוזמתה", צילום: אי.אף.פי

ישראל הפקירה את אברה מנגיסטו כשחצה בגבול הכי מאובטח, תחת העיניים הפקוחות של אנשי הביטחון. מדינת ישראל לא דרשה את שחרורו בשום שלב מיוזמתה. היא לא עשתה מאומה גם כשחמאס שחרר סרטון שלו ב־16 בינואר 2023.

כל חטוף שנמצא בידי חמאס הוא אדם, בן אנוש עם רגשות, עם צרכים, עם נפש חיה ונושמת. לכל חטוף יש משפחה, חברים, ידידים, אנשים שאוהבים אותו, שדואגים לו ומתגעגעים אליו.

סבל נוראי

אברה מנגיסטו הוא אדם חי, נושם, מרגיש, שזקוק לתמיכה, שזקוק לחיבוק חם, שזקוק לבית, שזקוק למיטה חמה, שזקוק לאוכל מתאים, שזקוק להרבה־הרבה אהבה. 3,542 ימים לא ראינו אותו, קרוב לעשר שנים שאנחנו לא יודעים מה קורה לו. איך היה מרגיש כל אחד מכם אילו היה קורה לו אסון שכזה?

מפגינים למען שחרורו של מנגיסטו אורן בן חקון, צילום: אורן בן חקון

אני לא מאחל לאף אדם שירגיש את הסבל הנוראי שבני המשפחה של אברה מנגיסטו מרגישים. אנו מקווים, אנו מצפים, אנו דורשים מממשלת ישראל לדאוג לאברה, כפי שהיא חייבת לדאוג לכל אזרח ואזרח אשר נמצא חטוף בידי חמאס. על הממשלה לפעול בכל הדרכים לשחרור כל החטופים - כולל אברה מנגיסטו, ועכשיו.

כל אזרח ואזרח בישראל צריך לזכור שהוא עלול להיות החטוף הבא. עד שכל החטופים לא יחזרו אין ביטחון במדינה. אזרחים צריכים לדעת שהמדינה שלנו תעשה את זה עבור כל חטוף. ‏כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. כל ישראל ערבים זה לזה. אחד בשביל כולם, וכולם בשביל אחד. ורק האחד שלנו הוא כנראה לא של כולם.

אברה מנגיסטו נמצא 3,542 ימים בשבי, ממתין שכולם יהיו ערבים להציל את נפשו ואת 129 החטופים. הכותב הוא בן דודו של אברה מנגיסטו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר