היתרונות השיווקיים בהקמת מועדון לקוחות

מועדון לקוחות המנוהל בצורה מקצועית מגדיל משמעותית את הכנסות העסק וממתג אותו כמוביל

SimplyClub

בשיתוף Simply Club

ניהול נכון של מועדון הלקוחות באמצעות כלים טכנולוגים מתקדמים יאפשר לבעל העסק לנתח ולהבין את דפוסי ההתנהגות של הלקוחות, את מאפייניהם ורכישותיהם ובכך לייצר Marketing Automation מלא.

על מנת שמועדון לקוחות ייחשב להצלחה ויוכל להניב רווחים לעסק, עליו להיות מושתת על מערכת טכנולוגית מתקדמת עם אסטרטגיית שיווק נכונה וניהול מקצועי שוטף.

לכן, הכנו בשבילכם את המדריך המלא להקמת מועדון לקוחות מצליח אצלכם בעסק. במדריך נסביר ונפרט מהם היתרונות השיווקיים של מועדון לקוחות, כללי הברזל בעת יישומו בעסק וממה יש להימנע. קריאה מהנה.

 הצורך במועדון לקוחות לעסק שלך

לרוב, בעלי עסקים משקיעים רבות בפרסום ושיווק למטרת גיוס לקוחות חדשים בעוד שהכסף והרווחים בכלל נמצא בעסקאות של לקוחות חוזרים.

רכישת לקוחות חדשים בדר”כ מאוד יקרה. על כל פעולת שיווק (פרסום ברשתות החברתיות, אינטרנט, פרסומות בטלוויזיה או על דפי העיתון) ישנה השקעה גדולה שלרוב אינה מדוייקת או ויעילה, לכן יש להשקיע המון כסף עד שמגיעים לקהל הרלוונטי אם בכלל.

מועדון לקוחות מהווה פתרון מצוין בדיוק לבעיות אלו, מועדון לקוחות משמש כפלטפורמה שיווקית אסטרטגית למטרת שימור לקוחות קיימים וגיוס לקוחות חדשים. יישום נכון של מועדון לקוחות בעסק מחזק את המותג שלכם בעיני הלקוחות ומחזק את הנאמנות שלהם.

על ידי שיווק ממוקד ומותאם לקהל היעד ועל ידי הענקת מגוון הטבות בפלטפורמות השונות, מועדון הלקוחות יעודד את הלקוחות הקיימים לשוב ולרכוש את המוצרים בעסק שלכם.

למעשה, מועדון לקוחות משמש כפלטפורמה משתלמת ויעילה להגדיל את רווחי העסק והוא עושה זאת בשלוש דרכים:

  1. בניית מאגר לקוחות חכם – עסק עם מאגר לקוחות אמיתי שווה יותר מעסק דומה ללא מאגר לקוחות
  2. הגדלת סל הקנייה מחברי המועדון – באמצעות תוכנית נאמנות נכונה ניתן לגרום ללקוחות לקנות בכל ביקור יותר מלקוח מזדמן
  3. הגדלת תדירות הביקורים – מאגר לקוחות חכם מאפשר לתקשר עם כל לקוח ולקוח בצורה רלוונטית ונכונה וע”י כך להתאים לו את המבצעים והמוצרים. שיווק נכון ורלוונטי יעלה משמעותית את הסיכוי שהלקוח יחזור לבצע רכישה.

העקרונות החשובים ליישום מועדון לקוחות איכותי

הקמת מועדון לקוחות איכותי ומצליח המספק ערך ללקוחות ולבסוף גם רווח ותפוקה לעסק מצריך בסיס מערכתי טכנולוגי נכון כמו גם אסטרטגיה שיווקית איכותית!

על מנת ליישם מועדון לקוחות מצליח בעסק, יש למנות מנהל מועדון ייעודי לניהול מועדון הלקוחות בעסק.

על אדם זה להיות בכל יכולת בניית אסטרטגיה ארוכת טווח, פיקוח על הפעילות השוטפת, תפעול התוכנה ניתוח וידע נרחב בשיווק.

בנוסף, חשוב לבחור את התוכנה המתאימה לעסק שלכם שתהיה בעלת היכולות הטכנולוגיות החדישות  ביותר כך שנוכל להפיק את המקסימום ממועדון הלקוחות תוך תפעול ידידותי, מדויק ויעיל.

לבסוף, בכדי שיישום מועדון הלקוחות יהיה אפקטיבי לסוג העסק שלכם, יש לבנות אסטרטגיה שיווקית אשר תשרת את היעדים והמטרות שהצבתם לעסק שלכם.

אסטרטגיה נכונה (סוג המבצעים וההטבות, אופי השיווק והממשק עם הלקוחות וכו’), תסייע לכם להצעיד את העסק קדימה אל עבר יעדי הרווח של העסק כגון: הגדלת ממוצע הקנייה, פנייה לקהל לקוחות חדש, הגדלה של כמות הביקורים בחנות ועוד.

הסיבות שמועדוני לקוחות נכשלים ואיך להימנע מהן

כאמור, יישום מועדון לקוחות באופן מוצלח בעסק מגדיל את הרווחים וצורם להתפתחותו של העסק. אולם, ניהול לא נכון של מועדון הלקוחות עלול לא רק למנוע רווחיות אלא אף לגרום להפסדים. ישנן מספר סיבות לכישלון מועדוני לקוחות בעסקים.

טכנולוגיה מיושנת

תוכנה המבוססת על טכנולוגיה חדשנית הינה תנאי הכרחי להצלחת מועדון הלקוחות בעסק שלך.
מועדון לקוחות שמנוהל על בסיס טכנולוגיה מתקדמת יידע לתת כלים שיאפשרו לכם לבצע פעולות אשר מועדון לקוחות ללא הטכנולוגיה המתאימה אינו יכול לעשות.
מנגנוני אוטומציה שיווקית, ממשק לקופה בעסק בחנות אונליין ותקשורת חכמה אל מול הלקוחות הינם חלק מהדוגמאות לפעולות המתקדמות אשר יתרמו להצלחת מועדון הלקוחות שלכם.

אין מנהל ייעודי למועדון הלקוחות

ניהול מועדון לקוחות מוצלח דורש פעולות עומק ותפעול באופן שוטף.
מנהל מועדון לקוחות נדרש לבנות תוכנית אסטרטגיה שנתית, בקרה וניטור של תוצאות הפעולות אל מול היעדים והתוכנית, ניהול קמפיינים שיווקיים ומתן מענה לסניפי הרשת לכל שאלה או בעיה.
במידה ואין מנהל ייעודי למועדון הלקוחות אין מי שיפעיל, ינתב, יפקח וינהל אותו כראוי.

אין תוכנית נאמנות / אסטרטגיה שיווקית מתאימה

כדי ליהנות מלקוחות נאמנים אשר יצטרפו למועדון הלקוחות, חשוב לבנות תוכנית הטבות חכמה ואטרקטיבית ללקוח, אך באותה העת רווחית וכדאית לעסק.
לדוגמא: הטבת צבירת נקודות חכמה לאחר כל קנייה, עדיפה אל מול הנחה מיידית אשר לא נותנת סיבה אמיתית ללקוח לשוב לקנייה בעסק.

משרדי החברה הלפיד 16, קומה 1 פתח תקווהצילום: צילום: באדיבות Simply Club.

מועדון הלקוחות של Simply Club

סימפלי קלאב מספקת מערכת לניהול מועדון לקוחות המבוססת על טכנולוגיה ייחודית ומתקדמת ביותר. המערכת יושבת בענן ובך מאפשרת ניהול שוטף של כל האספקטים במועדון הלקוחות מנקודה אחת בין אם מדובר בדיוור לקוחות, יישום ושדרוג מבצעים, בניית סגמנטציות, אוטומציות וכדומה.

לתכונה הייחודית של סימפלי קלאב יש חיבור עם כל ממשקי המגע של הלקוחות עם העסק כגון אתר אינטרנט, אפליקציות, חנות אונליין, רשתות חברתיות אפליקציות וקופות הסניפים.
כך למעשה, המערכת מספקת פעולות עומק רחבות אשר עוטפות את חווית הקניה של לקוחות העסק.

החברה מספקת הקמה ויישום המערכת על ידי צוות עובדים מקצועיים של החברה, אשר עורכים אפיון ובניית אסטרטגיה היקפית, מערך ניהול כולל והתאמה ייחודית לעסק.

בנוסף לכך, סימפלי קלאב מבצעת הדרכה מפורטת לעובדי העסק על שימוש במערכת ונמצאת בקשר תמידי לתמיכה, פתרון תקלות ויישום ושדרוג מבצעים ושיפורים למערכת.

מערכת מועדון הלקוחות הייחודית של סימפלי קלאב מתקדמת, משתלמת ופשוטה לתפעול ולמעשה  מגדילה את מאגר לקוחות העסק שלכם, משפרת את ממוצעי הקנייה ואת כמות הביקורים בחנות ומגדילה את רווחי העסק.

לפרטים נוספים תוכלו ליצור קשר כאן.

בשיתוף Simply Club

כדאי להכיר