בשיתוף שבח שירותי סיעוד
המענה המקצועי לצרכים המשתנים של הגיל השלישי
“הסוד שלנו פשוט – אנחנו מקשיבים,”. “כשיקירי המשפחה נקלעים למצב של תלות – אם בשל זקנה, מחלה, מוגבלות או נכות – המשפחות צריכות כתובת אחת שתיתן להם פתרון מקיף, אמין ורגיש.”
וזה בדיוק מה ששבח סיעוד מציעה: מערך שירותים הכולל למעלה מ-2,000 מטפלים מקצועיים הפרוסים ב-9 סניפים ברחבי הארץ, מרמת גן דרך השרון ועד אשדוד ורחובות.
הבחירה בין מטפל ישראלי לעובד זר: ההחלטה המשמעותית ביותר
אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר עבור משפחות רבות היא האם לבחור במטפל ישראלי או בעובד זר. “ההבדל הוא לא רק בשפה,” מסבירה העובדת הסוציאלית הראשית של החברה. “מדובר בהבדלי תרבות, בזמינות, ובסוג הטיפול. אנחנו מציעים את שתי האפשרויות ומתאימים את הפתרון לצרכים הספציפיים של כל משפחה.”
המטפלים הישראלים בשבח מגיעים למספר שעות ביום במסגרת חוק סיעוד, קופות החולים, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה, או באופן פרטי. היתרון המרכזי שלהם הוא בהיכרות עם התרבות המקומית והשפה, דבר המאפשר תקשורת ישירה ורציפה עם המטופל ועם בני המשפחה.
לעומתם, העובדים הזרים מציעים טיפול של 24 שעות ביממה, המתאים למטופלים הזקוקים להשגחה מתמדת. שבח סיעוד מציעה מטפלים זרים ותיקים כבר בארץ או חדשים מחו”ל, בהתאם לצרכים ולהעדפות של המטופל ומשפחתו.
“שירות חינם עד לקבלת הזכאות” – יוזמה ייחודית
אחד הקשיים המרכזיים של משפחות רבות הוא פער הזמן בין ההחלטה שהקשיש זקוק לסיוע לבין קבלת הזכאות הרשמית מהביטוח הלאומי או מגורמים אחרים.
“במקרים רבים אנחנו רואים משפחות שנמצאות במצוקה אמיתית,” מספר אחד ממנהלי הסניפים. “אבא או אמא זקוקים לעזרה באופן מידי, אבל תהליך קבלת הזכאות לוקח זמן. לכן פיתחנו פתרון ייחודי – בתקופת הגישור, עד לקבלת הזכאות, אנחנו מעניקים טיפול של מספר שעות בשבוע ללא תשלום. זו הדרך שלנו לומר למשפחות – אתם לא לבד.”
מעבר לסיעוד: כשמטפל הופך לחלק מהמשפחה
“המטפלת של אבא שלי היא כבר חלק ממשפחתנו,” מספרת רונית, בתו של אחד המטופלים. “היא לא רק עוזרת לו להתרחץ, להתלבש ולאכול. היא מקשיבה לסיפורים שלו מהצבא, צוחקת מהבדיחות הישנות שלו, ונותנת לו הרגשה שהוא עדיין חשוב ומשמעותי.”
וזה בדיוק מה שהופך את שבח סיעוד לחברה מובילה בתחומה – ההבנה שמעבר לטיפול הפיזי, יש את המימד הרגשי והחברתי. “לא מדובר רק בלהחליף חיתול או לתת תרופות,” מדגיש מנהל ההדרכה בחברה. “מדובר ביצירת קשר אנושי וחם, בשמירה על כבוד המטופל ועל הרגשת הערך העצמי שלו.”
מעטפת מקצועית: מעבר למטפל הבודד
המודל של שבח סיעוד מבוסס על תפיסה הוליסטית של הטיפול. כל סניף מונה צוות של עובדים סוציאליים, אחיות ואנשי מקצוע מנוסים וותיקים, המעניקים ייעוץ והכוונה למטופל ומשפחתו.
“אנחנו לא רק מספקים מטפל,” מסבירה העובדת הסוציאלית של סניף רמת גן. “אנחנו מלווים את המשפחה לאורך כל הדרך – מעזרה בהשגת הזכויות מהביטוח הלאומי, דרך התאמת הטיפול לצרכים המשתנים, ועד לתמיכה ברגעי משבר.”
חשוב להדגיש כי כל מטפל שמגיע דרך שבח סיעוד נבחר בקפידה, על פי צורכי המטופל, כולל התאמה שפתית וניסיון מקצועי, ועובר הכשרה מקיפה ופיקוח צמוד של החברה.
סיוע לניצולי שואה: מחויבות חברתית
אחד התחומים המיוחדים בהם מתמחה שבח סיעוד הוא הטיפול בניצולי שואה. בשיתוף עם “הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל”, החברה מספקת שירותים מותאמים במיוחד לאוכלוסייה ייחודית זו.
“לניצולי שואה יש צרכים מיוחדים,” מסביר אחד העובדים הסוציאליים. “לעתים יש טריגרים שמעוררים טראומות מהעבר, או קשיים ספציפיים שדורשים הבנה והכרה. המטפלים שלנו העובדים עם ניצולי שואה עוברים הכשרה מיוחדת כדי להיות רגישים לנושאים אלה.”
לקראת העתיד: האתגרים החדשים של הטיפול בקשיש
עם הזדקנות האוכלוסייה בישראל, הביקוש לשירותי סיעוד רק הולך וגדל. “אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה דמוגרפית,” מציין המנכ”ל. “בעשורים הקרובים, מספר הקשישים בישראל צפוי להכפיל את עצמו. האתגר שלנו הוא לא רק להרחיב את כמות השירותים, אלא גם לפתח פתרונות חדשניים שישפרו את איכות החיים של הקשיש ויקלו על המשפחות.”
בין הפתרונות החדשניים שהחברה מפתחת ניתן למצוא שילוב של טכנולוגיות מתקדמות בבית הקשיש, מערכות ניטור מרחוק, ופיתוח מודלים של טיפול משולב – בבית, במרכזי יום ובקהילה.
“בשבח סיעוד אנחנו זוכרים שמאחורי כל תיק יש אדם“
“הדבר שהכי חשוב לנו,” מסכמת אחת העובדות הסוציאליות הוותיקות, “הוא לזכור שמאחורי כל תיק, מאחורי כל מספר זהות, יש אדם שחי חיים שלמים, שצבר חוויות, זיכרונות ורגשות. התפקיד שלנו הוא לא רק לספק שירות טכני, אלא להעניק כבוד, חום אנושי ומקצועיות שיאפשרו לו לשמור על כבודו ועל איכות חייו גם בתקופה המאתגרת הזו.”
עם 25 שנות ניסיון, תשעה סניפים ברחבי הארץ ומאות ביקורי בית בכל יום, שבח סיעוד ממשיכה להוביל את תחום הטיפול הסיעודי בישראל, תוך שמירה על ערכי המקצועיות, האמינות והאכפתיות שהפכו אותה לשם דבר בתחום.
לפרטים נוספים ניתן לפנות למספר הטלפון: 077-8052-725.
הכתבה הוכנה בשיתוף פעולה עם חברת שבח שירותי סיעוד ורווחה
בשיתוף שבח שירותי סיעוד