יתרון למבוטח מול חברת ביטוח: עורך דין מומחה לתביעות ביטוח

במקרים בהם חברת ביטוח דוחה תביעת ביטוח שהוגשה על ידי מבוטח, צריך לעיתים להגיש תביעה משפטית נגד חברת הביטוח כדי להשיג את הפיצוי המגיע. הליך זה עלול להיות מורכב מבחינה טכנית, משפטית וראייתית, ולכן חשוב להיעזר בעורך דין מומחה לתביעות ביטוח

FREEPIK

בשיתוף יניר הראל ושות'

עורך דין זה מצויד בידע ובניסיון שיכול להפוך את התהליך ליעיל יותר, להגביר את סיכויי ההצלחה ולהעניק ללקוח ייצוג מקצועי בכל שלב. במאמר זה נבחן את היתרונות של פנייה לעורך דין מומחה בתביעות ביטוח מול חברת ביטוח שדחתה תביעה ונביא דוגמאות מעשיות הממחישות את החשיבות בכך.

הבנה מעמיקה של עורך דין ביטוח בפוליסות הביטוח

אחד הגורמים המרכזיים שהופכים את עורך הדין המומחה לביטוח לנכס בתביעות ביטוח הוא הבנתו המעמיקה את הפוליסות. פוליסות ביטוח הן מסמכים סבוכים ומלאי תנאים, הגדרות משפטיות וסעיפים שיכולים להכתיב האם התביעה תאושר או תידחה. בעוד מבוטחים רבים עשויים להיתקל בקשיים בהבנת סעיפים טכניים, עורך דין מומחה מסוגל לנתח את הפוליסה בצורה מקצועית, לזהות חריגים בעייתיים ולבחון את האפשרויות המשפטיות שעומדות בפני המבוטח.

למשל, עורך הדין יכול לאתר סעיפים בפוליסה שמאפשרים למבוטח לקבל כיסוי גם אם חברת הביטוח טוענת שהכיסוי אינו חל במקרה הנתון. עורך הדין ידע לפרש את הסעיפים בצורה שתומכת בטענות המבוטח ולהציג זאת בפני בית המשפט אם יהיה בכך צורך.

ניהול משא ומתן מול חברת הביטוח

במקרים רבים, טרם ההליך המשפטי, ניתן לפתור את המחלוקת במשא ומתן מול חברת הביטוח. ניהול משא ומתן זה דורש מיומנות, הבנה מעמיקה של ההליך הביטוחי, ויכולת להתמודד מול האסטרטגיות של חברות הביטוח, שמטרתן לצמצם את הפיצוי שניתן למבוטח. עורך דין מומחה יידע כיצד להתנהל מול חברת הביטוח ולהביא לתוצאה המיטבית עבור הלקוח.

חברות הביטוח משתמשות לעיתים בטקטיקות מתוחכמות על מנת להוריד את גובה הפיצוי או לדחות את התביעה. עורך הדין המומחה מכיר את שיטות הפעולה שלהן, ומסוגל לזהות ולהתמודד עם טענות כמו “חוסר תאימות לתנאי הפוליסה” או “אי עמידה בדרישות המסמכים” או “טענת אי גילוי”. מעבר לכך, נוכחותו של עורך דין מומחה בתהליך עשויה לעודד את חברת הביטוח להגיע לפשרה הוגנת ולהימנע מהליך משפטי ארוך ויקר.

ייצוג מקצועי של עורך הדין בבית המשפט

כאשר אין ברירה אלא להגיש תביעת ביטוח לבית המשפט, ישנה חשיבות רבה בייצוג מקצועי על ידי עורך דין מומחה לתביעות ביטוח. הליך משפטי בתביעות ביטוח עשוי להיות מורכב מבחינה פרוצדורלית וכולל דיונים רבים, חקירות עדים ומומחים, הצגת מסמכים, וחקירות נגדיות. עורך הדין המומחה יודע כיצד לנהל את התהליך המשפטי בצורה נכונה, להגיש את הראיות הנדרשות בזמן, ולהתמודד עם האסטרטגיות המשפטיות של חברת הביטוח.

במהלך הדיונים בבית המשפט, עורך הדין יידע להציג את המקרה של המבוטח בצורה משכנעת, לתמוך את הטענות באמצעות מומחים רפואיים או כלכליים, ולהתמודד עם חקירות נגדיות. כמו כן, הוא יידע כיצד לטעון בצורה משפטית מורכבת נגד דחיות התביעה של חברת הביטוח, ולהפוך את הקערה על פיה כך שהפיצוי המגיע יינתן.

לקבלת ייעוץ מעורך דין מומחה לתביעות ביטוח לחצו על הלינק: עורך דין ביטוח

זיהוי התנהלות בחוסר תום לב מצד חברת הביטוח

במקרים מסוימים, חברת הביטוח עשויה לפעול בחוסר תום לב – לדוגמה, כאשר היא דוחה תביעות בצורה שרירותית או מנסה להטיל על המבוטח דרישות לא סבירות. עורך דין מומחה לתביעות ביטוח יידע לזהות מקרים של התנהלות פסולה מצד חברת הביטוח, ולעיתים אף לתבוע פיצויים נוספים מעבר לסכום הכיסוי עצמו בגין נזק שנגרם למבוטח בשל התנהלות זו.

דחיית תביעה שנעשית בצורה לא מוצדקת או איטית באופן מופרז, למשל, יכולה להוות עילה לתביעת פיצויים בגין עוגמת נפש או נזקים כלכליים שנגרמו למבוטח כתוצאה מהתנהלות החברה. עורך הדין יידע לנסח את התביעה בצורה שתביא בחשבון את כל הנזקים שנגרמו למבוטח, ולהשתמש בכך כנגד חברת הביטוח.

בניית תיק תביעת ביטוח מבוסס ומוצק

עורך דין מומחה בתביעות ביטוח יידע כיצד לבנות תיק מוצק הכולל את כל הראיות הדרושות, לרבות מסמכים רפואיים, חוות דעת מומחים, תיעוד של אירועים רלוונטיים, והיסטוריית התקשורת עם חברת הביטוח. הבנה נכונה של הדוקומנטציה הנדרשת והיכולת להציג את הראיות בצורה משכנעת הם קריטיים להצלחת התביעה.

בהליך משפטי, תביעות רבות נופלות בשל חסרים בראיות, אי הבנה של הדרישות המשפטיות, או טעות בניסוח התביעה. עורך דין מומחה מבטיח כי כל הפרטים יטופלו בצורה מקצועית ומדויקת, מה שיכול להוביל להגדלת סיכויי ההצלחה.

דוגמאות מעשיות

דוגמה 1: תביעת ביטוח חיים בעקבות מחלה

לקוח שסבל ממחלה קשה הגיש תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה לחברת הביטוח. חברת הביטוח דחתה את התביעה בטענה כי המחלה הייתה קיימת לפני רכישת הפוליסה, ועל כן אין כיסוי. הלקוח פנה לעורך דין מומחה לתביעות ביטוח, אשר הגיש לבית המשפט ראיות רפואיות שהוכיחו כי המחלה החמירה רק לאחר תחילת הפוליסה. בנוסף, עורך הדין הצליח להוכיח שחברת הביטוח לא פעלה בתום לב כאשר דחתה את התביעה ללא בדיקה מעמיקה. בית המשפט פסק לטובת הלקוח וחייב את חברת הביטוח לשלם את הפיצוי המלא.

*דוגמה 2: תביעת ביטוח רכב בעקבות תאונה

לקוחה שהייתה מעורבת בתאונת דרכים קשה הגישה תביעה לחברת הביטוח בגין נזק שנגרם לרכבה. חברת הביטוח טענה כי התאונה התרחשה עקב רשלנות של הנהגת ולכן הפיצוי המגיע הוא חלקי בלבד. עורך דין מומחה הצליח להוכיח כי התאונה נגרמה עקב גורמים שאינם בשליטת הלקוחה, ובית המשפט פסק כי חברת הביטוח מחויבת לשלם לה את מלוא הפיצוי. המקרה הראה את החשיבות בניהול מקצועי של תיק ביטוח רכב ותביעות הקשורות לאחריות.

הגדלת סיכויי ההצלחה בזכות עורך דין מומחה

אשר מבוטחים מנסים להתמודד מול חברות הביטוח לבד, הם עלולים להיתקל בקשיים רבים. התמודדות מול מערכת ביטוח מורכבת, ניהול נכון של מסמכים, והבנה משפטית של זכויות המבוטח דורשים מיומנות. פנייה לעורך דין מומחה לתביעות ביטוח מעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה בתביעה.

התאמה אישית של האסטרטגיה המשפטית

כל תביעת ביטוח היא ייחודית, ודורשת התאמה של האסטרטגיה המשפטית למקרה הספציפי. עורך דין מומחה יודע כיצד לנתח את המקרה בצורה מעמיקה ולהתאים את האסטרטגיה בהתאם לנסיבות. בין אם מדובר במשא ומתן להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט או בהגשת תביעה מלאה, עורך הדין יפעל בצורה שתמקסם את זכויות המבוטח.

לסיכום

פנייה לעורך דין מומחה לתביעות ביטוח היא הכרחית כאשר חברת הביטוח דוחה את תביעת המבוטח. עורך הדין יידע כיצד לנווט בין הסעיפים המורכבים בפוליסות, לנהל משא ומתן אפקטיבי, לייצג את המבוטח בבית המשפט ולבנות תיק חזק ומבוסס. יתרונות אלו מגדילים בצורה משמעותית את סיכויי ההצלחה בתביעה ומבטיחים שהמבוטח יקבל את המגיע לו. עורך דין מומחה לתביעות ביטוח הוא היתרון של המבוטח מול חברת הביטוח.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף יניר הראל ושות'

כדאי להכיר