מה באמת קורה מאחורי דלתות גני הילדים הפרטיים בישראל? ניר גולן, מומחה מוביל בתחום החינוך לגיל הרך, חושף את המורכבות הסמויה מן העין.

"הדילמה היא אמיתית," מסביר גולן, שניהל בהצלחה רשת גנים מובילה במשך למעלה מ-20 שנה. "מצד אחד, הורים מצפים בצדק לאיכות הגבוהה ביותר. מצד שני, יש מציאות כלכלית מאתגרת."

צילום עצמי

בשיתוף ניר גולן

גולן מתאר תמונה מורכבת: “הורים רבים מסיקים שבעלי הגנים מרוויחים סכומי עתק, אבל המציאות שונה. יש עלויות רבות שלא נראות לעין – מסים, שכירות, ציוד, מזון, ובעיקר – עלות הצוות האיכותי.”

“כשמדברים על גן איכותי, מצפים ליחס צוות-ילדים כמקובל במדינות ה-OECD. זה דורש השקעה משמעותית בכוח אדם מקצועי,” הוא מוסיף. “לעיתים קרובות, זה משאיר לבעלי הגנים אחוזי רווח נמוכים, אם בכלל. הכמות הגדולה של גנים שנסגרו בשנים האחרונות מעידה על כך.”

האתגרים לא מסתכמים רק בכסף. “יש מחסור אמיתי בכוח אדם איכותי,” אומר גולן. “מנהלי גנים מתחרים על עובדים טובים, ולעיתים נאלצים להתפשר.”

גולן גם מתייחס לנושא רגיש נוסף: “מקרים בודדים של התעללות שמתפרסמים משפיעים על אמון ההורים בתחום כולו. האתגר הוא ליצור מערכת שמבטיחה את ביטחון הילדים ובו זמנית מחזקת את אמון ההורים.”

גולן, שהוכר על ידי תכנית המהפכה בחינוך כ”מומחה להובלת תהליכי שינוי וצמיחה בגני ילדים”, מאמין שהמפתח טמון בניהול מקצועי. “איכות החינוך מתחילה באיכות הניהול,” הוא מדגיש. “גן מצוין דורש מנהל שיודע לאזן בין כל הצרכים – החינוכיים, הכלכליים והאנושיים.”

כיום, גולן מלווה בעלי גנים ומסייע להם לשפר את יכולות המנהיגות והניהול שלהם. “המטרה היא להעצים את המנהלים ולתת להם כלים להתמודדות יומיומית,” הוא מסביר. “כשמנהל גן מצליח לאזן בין כל הצרכים, כולם מרוויחים: הילדים, ההורים, הצוות והקהילה כולה.”

גולן קורא להבנה הדדית בין הורים ומנהלי גנים. “רק כך נוכל ליצור מסגרות חינוכיות איכותיות, בטוחות ויציבות לטובת ילדינו.”

“אני מזמין כל הורה או מנהל גן להבין יותר לעומק את האתגרים והפתרונות,” מסכם גולן. “הפגישה הראשונה היא ללא עלות, ויכולה לפתוח צוהר לעולם של אפשרויות לשיפור החינוך לגיל הרך.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף ניר גולן

כדאי להכיר