חב”ד הרצליה: גשר של חיבור ואהבה בתוך הקהילה

בבית חב"ד הרצליה השליחות אינה רק משימה אלא דרך חיים. הפעילות הבלתי פוסקת שלהם המתקיימת בכל יום סביב השעון והיא נוגעת בכל רבדי החברה בעיר. הרב תמיר קסטיאל שעומד מאחורי חב"ד הרצליה הרחיב עבורנו על חלק מהפרויקטים הייחודים שלהם עבור כל תושבי העיר הרצליה

הרב תמיר קסטיאל (באדיבות חב״ד הרצליה)

בשיתוף תנועת חב"ד הרצליה

תנועת חב”ד היא אחת התנועות המפורסמות ביותר בכל רחבי העולם. בכל זאת קשה מאוד להתעלם מ- 5,000 בתי חב”ד המפוזרים ביותר מ- 100 מדינות. אך מעבר למספרים המרשימים, אי אפשר שלא להוריד את הכובע בפני כל הפעילים בתנועה שחרטה על דגלה לא רק להפיץ את פנימיות התורה ותורת החסידות בכל עבר, אלא גם לשמש כמוקד של תמיכה וסיוע בכל קהילה יהודית מקומית.

שליחות כפולה: מנהיגות בשתי ערים

באופן טבעי לא רק ברחבי העולם אלא גם פה בישראל, בכל עיר קיימת תנועת חב”ד מקומית. מי שעומד מאחורי תנועת חב”ד בהרצליה ובמקביל בשכונת קטמון בירושלים הוא הרב תמיר קסטיאל, איש צנוע ודמות למופת של שליחות ומנהיגות עבור רבים בתנועה ובקרב האוכלוסייה המקומית.

על חלק מהפעילות של תנועת חב”ד בהרצליה הוא מספר: “אנחנו מפעילים מגוון רחב של פעילויות קהילתיות שמטרתן להעניק סיוע ותמיכה לכל מי שזקוק לכך. בין היתר מדובר ב-“בית התבשיל” בהרצליה מספק כ-400 מנות אוכל חם מדי יום, המגיעות ישירות לבתי הקשישים, ניצולי שואה, יתומים, אלמנות ונשים בסיכון. פרויקט “תקווה ופועה” שלנו שם לעצמו למטרה לדאוג לסייע ליולדות טריות. לאחרונה, בשל המצב הביטחוני, גם מפונים מהדרום ומהצפון נהנים מהשירות שלנו. אנו דואגים לקיים קיום ארוחות שבת עבור משפחות של חיילים בעזה, וכמובן גם להנציח את זכרם של תושבי העיר שנרצחו בשבעה באוקטובר”.

את פעילותו בעיר הרצליה במהלך 18 החודשים האחרונים הוא עושה במקביל לבית חב”ד בשכונת קטמון בירושלים, שם הוא פעיל קרוב לשלושה עשורים. “לפני שנה וחצי נפטר לצערי הרב ישראל ע”ה הלפרין, שהיה מורי ורבי. הרב הלפרין, שהיה דמות רבגונית ומלאת השראה, ביקש ממני להמשיך את מפעל השליחות בהרצליה לאחר פטירתו. למרות האתגרים הרבים, הבנתי את גודל השעה ונעניתי לו בחיוב”, הרב הסביר מדוע הוא “מדלג” בין שתי הערים.

על האתגר הגדול שמצא בהרצליה הוא מוסיף ומספר: “לצערי בשנים האחרונות נוצר קרע חברתי גדול בישראל, בעיקר בין דתיים לחילונים. כמו בלא מעט מקרים אחרים לאורך ההיסטוריה כך גם הקרע הנוכחי, הוא נשען על חוסר הבנה והיכרות עם הדת, אולם לרגע אחד אני לא מאשים או בוחר באחד מהצדדים. חב”ד שמה לה למטרה לשמש כגשר בכל מקום בעולם וגם כאן, ולזה בדיוק אני ושאר האנשים הפעילים בחב”ד הרצליה מכוונים לעשות – להתאמץ ולמצוא את המשותף והמאחד ולא את המפלג והשונה.

על מנת להצליח במשימה הזו, חשוב מאוד כי לפני שמעבירים ביקורת אחד על השני, לרצות קודם להכיר אחד את השני. לכל אחד יש הרבה מה לתרום לחברה. אם נשלב ידיים ונדע להעריך אחד את השני, נוכל לחיות הרבה יותר טוב, בדיוק  כפי שהורה לנו הרבי מליובאוויטש מלך המשיח”.

(צילום: באדיבות חב״ד הרצליה)

.

נאה דורש נאה מקיים

הרב קסטיאל לא רק מדבר על חיבור אלא מיישם אותו בשטח. בחוכמה רבה הוא מצליח לסחוף אחריו רבים וטובים, כפי שניתן לראות בפעילות התנדבותית הנעשית ב-“בית התבשיל”, של דתיים וחילוניים כאחד, עובדים כתף אל כתף. תלמידים מבתי ספר תיכון, עובדי חברות הייטק ומשפחות דתיות מחו”ל – כולם מתגייסים לסייע באריזות מזון, להוציא משלוחי מנות וציוד לחיילים, לדאוג לאוכל חם מדי יום עבור קשישים, ניצולי שואה ולכל מי שנזקק וצריך.

פרויקט נוסף של חב”ד הרצליה הוא “שפרה ופועה“, שנקרא על שם המיילדות העבריות במצרים. במסגרת הפרויקט, כל יולדת בהרצליה מקבלת ארוחות בוקר מפנקות, ארוחות צהריים וסעודות שבת לשבוע שלם לאחר הלידה. בשנתיים האחרונות, כ-600 נשים קיבלו סיוע זה בשווי של כ- 2,000 שקלים כל אחת. המטרה היא להקל על היולדות בתקופה הראשונית לאחר הלידה ולאפשר להן להתמקד בהחלמה ובטיפול בתינוק החדש.

הנצחה לזכרו של החייל אורי ג’רבי הי”ד

בדיוק כמו מורו ורבו הרב ישראל ע”ה הלפרין שהיה איש אשכולות במלוא מובן המילה, רב גאון בתורה וגם לוחם גיבור בסיירת מטכ”ל, כך גם רבים מחסידי חב”ד משרתים בצבא, בסדיר ובמילואים. כל אחד מהם ממלא תפקיד חשוב אחר. לחימה בשטח, זיהוי חללים, רבנים צבאיים ועוד.

כך שבניגוד לדעה הרווחת, לא רק שאפשר לשלב בין דת, אמונה ושירות צבאי, אלא רבים ממי שמקיימים אורח חיים דתי תורמים ומשרתים בצבא בתפקידים מגוונים. כל שהקשר בין הצבא ומשרתיו לבין תנועת חב”ד חזק מתמיד.

לראייה, אחד הפרויקטים המרגשים ביותר של חב”ד הרצליה הוא פרויקט הנצחה לזכרו של החייל אורי ג’רבי הי”ד, תושב העיר. לאחר נפילתו, חב”ד הרצליה יזמה פרויקט של חלוקת מזון לזכרו. האנשים מחב”ד ביקרו את חגי ונעמי, הוריו היקרים של אורי גם לאחר השבעה, ואז עלה הרעיון לסייע למשפחה להנציח את זכרו של אורי הי”ד.

(צילום: באדיבות חב״ד הרצליה)

.

תנועת חב”ד הרצליה מהווה גשר של חיבור ואהבה בתוך העיר, תוך התמסרות מלאה לשליחות הקהילתית. הפעילויות הרבות והמגוונות של חב”ד בהרצליה מוכיחות כי השליחות היא הרבה יותר מרק משימה, אלא מדובר בדרך חיים המעניקה תמיכה, עזרה ואחדות לכל אחד ואחת בקהילה.

תהיו בטוחים כי למרות האתגרים והקשיים, האנשים בתנועת חב”ד בהרצליה ימשיכו במאמציהם לתרום ללא לאות למען הקהילה בעיר, להרחיב את הפעילות ולסייע לכל מי שזקוק מתוך אמונה בעתיד טוב יותר ובאהבת ישראל.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף תנועת חב"ד הרצליה

כדאי להכיר