עו”ד יוני לוי: “לייצג בעסקת נדל”ן זו דרך להגשים חלומות לאחרים”

מהרגע הראשון הוא ידע שאת הקריירה המשפטית שלו הוא יקדיש לתחום הנדל"ן. הוא איש של אנשים, הוא איש מקצוע ואיש שירות מהמעלה הראשונה שרואה בכל עסקת מקרקעין התגשמות של יעדים אישיים, כלכליים ותרבותיים. ראיון אישי עם עורך הדין יוני לוי

עורך דין יוני לוי, קרדיט צילום: אילן בשור

בשיתוף עו"ד יוני לוי

מאחורי הגלימה; ראיון אישי עם עו”ד יוני לוי. מאת: אדי סוברי

שם: עו”ד יוני לוי

תחום מומחיות: נדל”ן והתחדשות עירונית

מצב משפחתי: נשוי + 2

מקום מגורים: הרצליה

  1. עו”ד יוני לוי, אתה מוביל בהצלחה כבר שנים רבות משרד עורכי דין העוסק בעיקר בתחום המקרקעין. מה גרם לך לבחור בקריירה משפטית בתחום זה?

נדל”ן שווה אנשים ואני איש של אנשים ולכן מצאתי חיבור מיידי ותשוקה גדולה לתחום מהרגע הראשון. תחום הנדל”ן מאפשר לי  לעזור לאנשים להגשים חלומות, להתרגש ולצמוח והדבר מסב לי סיפוק רב.

  1. בעשור האחרון אנחנו עדים לעלייה מסחררת במחירי הנדל”ן בישראל, מה ההערכה שלך בנוגע למחירי הנדל”ן בעשר השנים שלפנינו?

חשוב לי מאוד שהקורא ייצא נשכר ולכן חשוב לי לדייק את השאלה. “מחירי הנדל”ן” מהווה ביטוי גדול ושגור אך אינו נכון מבחינה מקצועית ואסביר. שוק הנדל”ן בישראל מכיל בתוכו אלפי שווקי משנה, כאשר הפערים יכולים להיות בין שכונה ושכונה באותה עיר ואף למעלה מכך.

שוק הנדל”ן בשכונת רמת אביב אינו דומה לשוק הנדל”ן בשכונת חרוזים ברמת גן וכך הלאה. גם חשוב להבין שיש פערים בתנודות המחירים גם בתוך השכונה עצמה עקב משתנים כאלו ואחרים.

לכן, המלצתי היא לבחון את “מחירי הנדל”ן” בתוך שוק המשנה שמעניין אתכם ולא את המגמה הממוצעת הכללית במדינת ישראל. התבוננות זו תאפשר לכם להבין את התמונה הגדולה והנכונה.

ולשאלתך, נבואה ניתנה לשוטים. עם זאת, כדי לנסות להעריך את מגמת השוק יש להיצמד לנתוני הכלכלה הבסיסים ולתרבות הישראלית כדי לנסות ולהבין את התמונה הגדולה.

אנו נמצאים כשנה לתוך מלחמת ‘חרבות ברזל’, וגם ענף הנדל”ן חווה שינויים משמעותיים בשל כך.

בצד הביקוש –  ניתן לראות עליה בגלי האנטישמיות בעולם – דבר שגורם ליהודים רבים לעלות לישראל ולהתיישב בה ולהוסיף לביקוש שנוצר מקצב הריבוי הטבעי בישראל.

בצד ההיצע – ניתן לראות האטה בסיום התחלות הבנייה נוכח העובדה שפועלים פלסטינאים אינם מורשים להיכנס לאתרי הבנייה בישראל. הממשלה דוחפת להבאת עובדי בניין ממדינות שונות אולם הבירוקרטיה שמסביב מביאה לעיכובים של חודשים רבים. בנוסף נזכור כי בחודשים הראשונים של המלחמה, אתרי הבניין עמדו ריקים מאדם דבר שמוסיף לאיחורים הצפויים במסירת הדירות החדשות.

לכל אלו יש להוסיף את קצב הגידול הטבעי של האוכלוסייה בישראל והצורך בפתרונות דיור הנובעים מכך וכן את המחסור ההיסטורי החמור ביחידות דיור בנויות.

השורה התחתונה: הביקוש צפוי לגדול במידה ניכרת וצד ההיצע מצטמצם ולא צפוי להדביק את הקצב. 

  1. עו”ד יוני לוי, כמי שמכיר אותך היטב, אני יודע כמה חשוב לך שכל לקוח שאתה מלווה בעסקת מקרקעין ידע שהוא מקבל מעטפת מקצועית מלאה ואחראית. ספר לקוראים שלנו קצת יותר על תפיסת השירות שלך.

מבחינתי אני שותף לדרך של כל לקוח ולקוחה שנכנסים בשערי המשרד. המשמעות היא שאני מלווה את הלקוח עוד בשלבים הראשוניים של עסקת הנדל”ן, אני עוזר לו לנתח את העסקה מבחינה כלכלית, מציע לו חלופות, ולמעשה דוחף קדימה מתוך תפיסה של “איך כן”.

הליווי מתחיל בשיחת “תיאום ציפיות” שלי עם הלקוח בו אנו מבינים מה המטרה של הלקוח וביחד אנו בוחנים האם העסקה שהוא עתיד לבצע עתידה לקרב אותו אל המטרה שהוא חפץ בה.

רק לאחר תיאום הציפיות, בחינת כדאיותה של העסקה והתאמתה ללקוח, אנו מתקדמים אל השלב המשפטי.

  1. עו”ד לוי, כמי שמבין לעומק את תחום הנדל”ן, האמנם התחדשות עירונית היא ההבטחה האמיתית בתחום המקרקעין לפחות באזור המרכז בישראל?

כבר לא מדובר בהבטחה אלא בעובדה בשטח. מדינת ישראל, בפרט במרכז הארץ, דלה בקרקעות פנויות והדרך להגדיל את היצע הדירות, שטחי המסחר, ריאות ירוקות הוא אך ורק באמצעות התחדשות עירונית שמאפשרת תכנון מחדש וחכם של השטחים.

זו הסיבה, אגב, שניתן לראות שכלל הרשויות המקומיות נעות לכיוון התחדשות מתחמית אשר הפוקוס שלה הוא התחדשות של מתחם גדול המכיל לרוב מספר בניינים ונמנעות מהתחדשות של בניין בודד.

  1. האם תוכל לחלוק איתנו הצלחה מקצועית שאתה גאה בה במיוחד?

במקצוע שלי מנצחים בנקודות ולא במהלך אחד מכריע. רגעי ההצלחה נאספים בפעילות היומיומית והרגעים הגדולים ביותר הם אותם רגעים בהם מצלצלים אלי לקוחות פוטנציאליים ומספרים שהגיעו אלי בעקבות המלצה חמה שקיבלו מלקוח קיים של המשרד. זה הסיפוק והאושר הכי גדול בשבילי.

  1. עו”ד יוני לוי, אתה עוסק בנדל”ן מתוך תשוקה עמוקה. האמנם ניתן לממש אהבה גדולה לנדל”ן כעורך דין או שרק יזמות נדל”ן יכולה להביא לסיפוקה את התשוקה הגדולה הזו?

בניגוד לשאר המקצועות בענף הנדל”ן, עורך דין ויזם נדל”ן עוברים למעשה כמעט את אותה דרך ונמצאים באותם צמתים.

יזם ועורך הדין בוחנים יחד את העסקה עוד מראשיתה, לעתים בוחנים את תנאי המכרז, מעבירים הצעה לביצוע פרויקט פינוי בינוי במתחם, לאחר מכן, מנהלים משא ומתן, שוקדים על תכנון הפרויקט, קבלת מימון ולבסוף ביצוע.

כפי שניתן לראות, יזם הנדל”ן ועורך הדין שמתמחה במקרקעין נמצאים יחד לאורך שלבי התהליך של הקמת הפרויקט ומכאן התשובה לשאלתך היא פשוטה – ניתן לממש אהבה גדולה לנדל”ן גם כעורך דין.

  1. עו”ד לוי, מה הלקוחות שלך לא יודעים עליך?

שיש לי חלום להקים בית לאנשים עם צרכים מיוחדים שלמעשה מכלכל את עצמו על ידי כך שאנשי הבית מייצרים תוצרת שמיוצרת בבית ונמכרת לקהל הרחב ובדרך זו לאנשים מתגברת תחושת הערך והשייכות לקהילה.

  1. אם לא היית עורך דין, במה היית עוסק?

בוודאות הייתי בתחום הנדל”ן בתפקיד שיאפשר לי לעסוק בחיבורים בין עולמות התוכן השונים המרכיבים את תחום הנדל”ן כמו שאני עושה כיום.

  1. בשעות הפנאי איפה אפשר למצוא אותך?

מבלה עם משפחתי, טיולים, מבשל. אני מאוד אוהב לבשל.

  1. היכן עו”ד יוני לוי יהיה בעוד 10 שנים מהיום?

בע”ה ממשיך להעניק שירות מקיף וטוטאלי למשקיעי נדל”ן שיאפשר להם להשיג את המטרות הכלכליות שלהם ביעילות, בשקט נפשי ובסיפוק.

* עורך דין יוני לוי, בעלים של משרד בוטיק העוסק בנדל”ן והתחדשות עירונית.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף עו"ד יוני לוי

כדאי להכיר