מאי קוגל וצ’ילולה: סיפור הצלחה של יזמת צעירה בתעשיית התכשיטים

בעולם האופנה המשתנה תדיר, מותג התכשיטים הישראלי צ'ילולה מסמן מגמה חדשה ומרעננת בתחום תכשיטי הגברים. מאחורי המותג המצליח עומדת מאי קוגל, יזמת צעירה בת 27, שהצליחה להפוך את התשוקה שלה לעיצוב תכשיטים לעסק משגשג ומוביל בתחומו

מאי קוגל - מייסדת צ׳ילולה, קרדיט: chilula.co.il

בשיתוף chilula

השורשים של צ’ילולה

מאי קוגל, בתה של צורפת ותיקה, ספגה את אהבת המקצוע מגיל צעיר. היא גדלה בסביבה יצירתית, כשהיא צופה באמה יוצרת יצירות אמנות זעירות מזהב וכסף. “גדלתי בתוך סדנת תכשיטים” מספרת מאי בחיוך, “הריח של המתכות והצליל של הפטישים היו חלק בלתי נפרד מילדותי.”

אך בניגוד לאמה, שהתמקדה בעיקר בתכשיטים לנשים, מאי זיהתה פער בשוק: תכשיטים איכותיים ומעוצבים לגברים. “ראיתי שיש המון גברים שמחפשים דרך לבטא את הסגנון האישי שלהם, אבל לא מוצאים מענה בשוק הקיים״ היא מסבירה.

הלידה של מותג ייחודי

״כשחבר שאל אותי מאיפה הוא יכול להשיג צמיד לגבר הבנתי שיש פה עולם מעניין שלא הייתי חשופה אליו.״ בגיל 24 החליטה מאי להקים את המותג שלה. “רציתי ליצור משהו שונה, משהו שידבר לגברים שמחפשים תכשיטים איכותיים אבל לא מוצאים את עצמם בעיצובים המסורתיים״ היא אומרת.

השם “צ’ילולה” נולד מתוך רצון לשדר אווירה קלילה ומשוחררת. “רציתי שם שיזכיר לאנשים את החופש והכיף שבענידת תכשיטים״ מסבירה מאי. “צ’ילולה מזכיר צ’יל, רגוע, אבל גם יש בו משהו משחקי ומהנה.”

החוזקות הייחודיות של צ’ילולה

מה שמייחד את צ’ילולה ומבדיל אותה ממותגי תכשיטים:

תכשיטים בהתאמה אישית: כל תכשיט נעשה על פי הזמנה בסטודיו. אין תכשיט שמוכן מראש, ולכן כל פריט הוא ייחודי ונראה קצת שונה. “אנחנו מאמינים שכל לקוח הוא ייחודי, ולכן כל תכשיט שלנו צריך להיות ייחודי גם כן״ מסבירה מאי.

התאמה מדויקת למידות הלקוח: צ’ילולה מכינה את התכשיטים על פי מידת הלקוח. “כשמזמינים צמידים, אנחנו מנחים את הלקוח כיצד למדוד את היקף היד, ועל פי המידה המדויקת אנחנו מכינים את הצמיד״ אומרת מאי. “זה מבטיח שכל תכשיט יתאים בצורה מושלמת לעונד אותו.”

עמידות במים: כל התכשיטים של צ’ילולה עמידים במים. “זה מאפשר ללקוחות שלנו להשתמש בתכשיטים בכל מצב, בלי לדאוג שהם יאבדו מיופים” מסבירה מאי.

אחריות מקיפה: כל התכשיטים מגיעים עם אחריות. “אנחנו עומדים מאחורי כל התכשיטים שלנו ורוצים שהלקוחות שלנו ירגישו בטוחים ברכישה” אומרת מאי.

העיצובים: בין מסורת לחדשנות

הקולקציות של צ’ילולה מתאפיינות בשילוב מעניין בין אלמנטים מסורתיים לבין עיצובים מודרניים ונועזים. “אני מאמינה שגברים רוצים תכשיטים שמשדרים ביטחון ועוצמה, אבל גם עדינות ורגישות״ אומרת מאי. “לכן, אני משלבת חומרים כמו כסף וזהב עם אלמנטים לא שגרתיים כמו עור, עץ ואבנים טבעיות.” בנוסף לצמידים, צ’ילולה מציעה גם שרשראות לגברים, המשלבות עיצובים ייחודיים וחומרים איכותיים, המאפשרים לגברים לבטא את סגנונם האישי בצורה אלגנטית ומיוחדת.

אחד הפריטים הפופולריים ביותר של המותג הוא צמיד עשוי כסף 925 בשילוב אבני טורקיז טיבטים – צמיד פריז, שמשלב בין הקשיחות של אבן החן לעדינות של הכסף. “זה בדיוק מה שאני מנסה להשיג – שילוב בין עולמות״ מסבירה מאי.

סט Milan מתוך אתר צ׳ילולה, קרדיט: chilula.co.il

.

התגובות בשוק

מאז השקתה, צ’ילולה זכתה להצלחה רבה בקרב קהל הגברים הישראלי. “ההיענות הייתה מדהימה״ אומרת מאי בהתרגשות. “גברים מכל הגילאים ומכל המגזרים מצאו בצ’ילולה את מה שחיפשו – תכשיטים שמאפשרים להם לבטא את עצמם בצורה אלגנטית ומיוחדת.”

המותג זכה גם לתשומת לב בינלאומית, עם הזמנות מחנויות בוטיק באירופה וארצות הברית. “זה מרגש לראות שהעיצובים שלנו מדברים לא רק לקהל הישראלי, אלא גם לגברים מרחבי העולם״ אומרת מאי.

האתגרים והעתיד

למרות ההצלחה, הדרך לא הייתה קלה. “כמו כל יזם צעיר, גם אני נתקלתי באתגרים״ מספרת מאי. “היה קשה לשכנע ספקים לעבוד איתי בהתחלה, והיה צריך להתמודד עם הרבה ספקנות לגבי הרעיון של תכשיטים לגברים.”

אך מאי לא נרתעה. “האמנתי במוצר שלי ובחזון שלי״ היא אומרת. “ידעתי שיש ביקוש, רק צריך היה להגיע לקהל הנכון.”

עם ההצלחה הגוברת, מאי מתכננת להרחיב את הקולקציות של צ’ילולה ולהיכנס לשווקים חדשים. “אנחנו עובדים על קו חדש של תכשיטים” היא מגלה. “בנוסף, אנחנו בוחנים אפשרויות להיכנס לשוק האמריקאי בצורה משמעותית יותר.”

צ’ילולה הוא יותר מסתם מותג תכשיטים – זהו ביטוי של חזון, יצירתיות ותשוקה. מאי קוגל הצליחה לקחת את המורשת המשפחתית שלה ולהפוך אותה למשהו חדש ומרגש, שמדבר לדור חדש של גברים.

“בסופו של דבר” אומרת מאי, “המטרה שלי היא לאפשר לגברים להרגיש בנוח עם עצמם, להביע את האישיות שלהם דרך התכשיטים שהם בוחרים לענוד. אם הצלחתי לגרום לגבר אחד להרגיש יותר בטוח ומיוחד, אז עשיתי את שלי.”

עם הצלחתה של צ’ילולה, נראה שמאי קוגל לא רק עיצבה מחדש את עולם תכשיטי הגברים בישראל, אלא גם סללה את הדרך לדור חדש של מעצבי תכשיטים צעירים ונועזים. ללא ספק, העתיד נראה מבטיח עבור המותג הצעיר והדינמי הזה, שממשיך לחדש ולהפתיע בכל קולקציה חדשה.

צילום יח”צ
האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף chilula

כדאי להכיר