Seowise מבית ‘כליום’ צוחקים על גוגל (ועל חברות קידום האתרים) כל הדרך לדף הראשון בביטוי התחרותי בישראל

תעשיית ה SEO בישראל בוערת כבר תקופה ארוכה אחרי מהפכה שקרתה בעולם קידום אתרים אורגני. אחד הביטויים התחרותיים בתחום הוא לא אחר מאשר "קידום אתרים"

freepik

בשיתוף SEO Wise

מדובר על ביטוי תחרותי עליו מתמודדת כל חברת קידום אתרים וגם פרילנסרים שנתונים שירות בתחום.

אבל רגע אחד לפני שנגלה לכם מה עשו שם הצוות בניהולו של עומר שובל מפתח מערכת הקידום המובילה ‘כליום’ יחד עם דוד קזראל מומחה קידום אתרים. בואו ניתן לכם קצת רקע על עולם קידום אתרים בישראל.

מה זה בכלל קידום אתרים?

קידום אתרים , או בשמו הלועזי Search Engine Optimization (SEO), הוא תהליך, רב-גוני ומתפתח ללא הרף, אשר נועד לשפר את הנראות והנגישות של אתרי אינטרנט במנועי חיפוש, ובראשם גוגל. מטרת-העל של תהליך קידום אתרים היא להביא את האתר למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות (הלא-ממומנות), ובכך להגדיל את התנועה האורגנית הנכנסת לאתר, למשוך קהל יעד רלוונטי, ולחזק את הנוכחות הדיגיטלית של העסק או הארגון.

מה עושים בדרך כלל בשביל לקדם אתר במנועי החיפוש?

ישנם מספר פעולות שמבצעים בכדי להגיע לדף הראשון בגוגל, עיקר הפעולות אותן מבצעים בדרך כלל מקדמי אתרים הם:

יצירת תוכן: תוכן לא חייב להיות מילים כתובות, הוא יכול להיות תמונות, סרטונים, אינפוגרפקיות ועוד.

בניית קישורים: קישורים נכנסים (Backlinks) הם קישורים מאתרים אחרים המפנים לאתר שלכם. הם משמשים כמעין “הצבעות אמון” מצד אתרים אחרים, שמעידים על כך שהאתר שלכם הוא מקור מידע אמין ורלוונטי.

ביצוע אופטימיזציה טכנית לאתר: כאן מדובר על כל הפעולות הטכניות אותם מבצעים בכדי לגרום לאתר להיות מהיר יותר, (כלומר מהירות ועינה גבוה ששומרת על חווית משתמש טובה) לתקן היבטים טכניים נוספים כגון אופטימיזציה לתמונות באתר ועוד.

freepik

.

יש כללים ברורים בתחום קידום אתרים, אבל הצוות של seowise  עושה בדיוק ההפיך וצוחק על גוגל.

אז נכון, גוגל נותן לא מעט הנחיות למקדמי אתרים, אבל לא לצוות של ‘כליום’ שבו החליטו לנסות משהו חדשני, משהו מהפכני ולהצליח לדרג גם עמוד ריק שנוגד את כל ההנחיות של גוגל ויתר מנועי החיפוש לא פחות מהמקום ה 1 ואפילו לעבור אתרים של חברות גדולות וסמכותיות מאוד.

עמוד ריק, בלי תוכן, בלי אופטימיזציה, בלי לבנות קישורים חיצוניים מדורג במקום הראשון. זה מה שמסביר בדיוק עד כמה החשיבה היצירתית יכולה להיות המפתח להצלחה בתחום קידום אתרים, תחום שבו כולם עושים בדיוק את אותו הדבר אבל שני מקדמי אתרים עומר שובל יחד עם דוד קזראל הצליחו בזכות שימוש במערכת מתקדמת ‘כליום’ לדרג עמודים במקומות הגבוהים ביותר במנוע החיפוש של גוגל.

האם מדובר כאן על טקטקיה שנחשבת אסורה על ידי מנועי החיפוש? ממש לא! מדובר כאן על הבנת המשתמש לפני הכל.

לא פעם רבים מנסים לעשות מניפולציה על מנועי החיפוש על ידי שימוש בטקטיקות וטכניקות אסורות, כמו למשל בנייה מאסיבית של קישורים חיצוניים, או הוספה של תכנים בכמות גבוה מאוד באתר.

הפעם מדובר על שיטה אחרת לגמרי, הפעם במקום לקדם את האתרים שלהם למנועי החיפוש, הם קידמו אותם למשתמשים ולא רק למנועי החיפוש.

כמו שאומר עומר שובל: “בעולם שגוגל לא הייה קיים, האם באמת היית כותב את התוכן הזה באתר שלך?”.

אבל הפעם, לא מדובר על תוכן. מדובר על משהו אחר לגמרי, טכניקה שונה להבין לפני הכל את הגולש.

הסוד הגדול ביותר בתחום קידום אתרים הוא: לדעת מי הלקוח או יותר נכון מי הגולש שמגיע לאתר שלנו.

המסע לדף הראשון בגוגל בביטוי “קידום אתרים” – צעד אחרי צעד

המסע התחיל עוד לפני הקמת האתר, הוספת תכנים או בניית קישורים. הדבר הראשון הוא הבנת המשתמש.

מי הם האנשים שמחפשים את הביטוי “קידום אתרים”? מה הם רוצים להשיג? מה הכוונה שלהם שהם מחפשים את הביטוי?

אחרי ניתוח מלא של המשתמש, הגיעו למסקנה כי ישנם שני סוגים עיקריים של אנשים שמחפשים את הביטוי קידום אתרים בגוגל.

הסוג הראשון: מקדמי אתרים, או כאלו שהם בתחילת הדרך ורוצים לקבל יותר מידע על עולם ה-SEO, או מקדמי אתרים שרוצים לראות וקצת “לגשש” על כל מה שחדש בתחום ויכול להשיג להם תוצאות עבור האתר שלהם או עבור אתרי הלקוח שלהם.

הסוג השני: בעלי עסקים שמחפשים שירות של קידום אתרים. או בעלי עסקים שרוצים לעשות לבד את התהליך של הקידום ורוצים לקבל כל מיני טיפים קצת יותר מתקדמים.

לכן, האתר נבנה בדיוק בהתאם לסוגי הלקוחות והוא נראה ככה:

אחרי הבנת המשתמשים האפשריים שיכולים להגיע לאתר, בשלב השני בניית האתר בוצעה רק עבור המשתמשים.

“לא רצינו לבנות אתר שיהיה רק יפה, רצינו לבנות אתר שיהיה כמה שיותר פרקטי וייתן למשתמש בדיוק את מה שהוא רוצה. אנחנו לא תמיד יודעים מי נכנס לאתר, אבל הדבר הראשון הוא לבנות את האתר לפי גרסה שתתאים לכל משתמש” אומר דוד קזראל.

יש אתר, אבל איך מביאים אליו גולשים?

היום, שכמעט כל חברת קידום אתרים מביאה גולשים לאתר הלקוח שלה על ידי הוספה של תכנים ובניית קישורים. תהליך שיכול לקחת לא מעט זמן וגם יש לו עלויות גבוהות מאוד.

הצוות של ‘כליום’ החליט לעשות את הדברים אחרת. החליטו לשלוח תנועה לאתר ממקום אחר אבל בצורה יותר מקורית ממה שאתם חושבים.

על ידי דיוור לרשימת תפוצה שקיימת לחברת ‘כליום’ הם גרמו למשתמשים לחפש את המונח “קידום אתרים”, פשוט מאוד שלחו אותם לחפש את הביטוי ולגלול ממש למטה עד לדירוגים נמוכים מאוד ולהיכנס לאתר שלהם.

הם בעצם שלחו “איתות” למנוע החיפוש שמדובר על מה שאנשים באמת מחפשים שהם רושמים בשורת החיפוש את המונח קידום אתרים.

אחרי שאותם אנשים נכנסו לאתר, הקסם קרה. האתר הגיע למיקומים גבוהים יותר בתוצאות.

אז כמו שאמרנו מקודם, הכרת המשתמש.

דוד קזראל ועומר שובל הבינו היטב מי הקהל שלהם וזה מקדמי אתרים. אפשר להגיד שמקדמי אתרים אלו אנשים שבאופי שלהם אוהבים לחקור, לשאול, לנסות ללמוד דברים חדשים אז הם פנו אליהם בשאלה “איך יכול להיות שגוגל מדרג אתר כמעט בלי תוכן ובלי קישורים במקום כל כך גבוה ?” אותם מקדמי אתרים החליטו “לענות על השאלה” ופשוט בדקו כל דבר אפשרי שיש באתר.

אבל מה שהם לא הבינו זה שהם אלו שעושים עבורם את העבודה! “לצחוק על גוגל” כבר אמרנו?

בזמן שהם מחפשים בתוך האתר, מנסים לראות אולי יש כאן איזה “טריק” שהם לא ראו לפני הם לא הבינו שאין כלום. כל מה שיש כאן זה בעצם רק סיגנל אחד מאוד חזק והוא שהמשתמש שנכנס לתוך האתר באמת “מטייל” בו ולכל אחד מהמשתמשים יש את הגרסה שתתאים לו.

הם לא רצו לעצור את “החגיגה”

אתר עם קצת תוכן לא הספיק, הפעם החליטו “ללכת על כל הקופה” ולנסות ולדרג עמוד ריק לגמרי במקום ה 1 בגוגל.

“נכון, בחרנו ביטוי שאין לו הרבה חיפושים והוא לא כל כך תחרותי, אבל העיקר היה לדרג עמוד ריק במקום ראשון באורגני” אומר דוד קזראל.

באותה השיטה, שוב פנו למקדמי אתרים, אחרי הכל הם עשו עבודה נפלאה עם seowise  ועזרו לדרג אותו בביטוי הכי תחרותי בדף ראשון.

אבל הפעם, פנו למקדמי אתרים דרך קבוצות whatsapp וביקשו מהם להיכנס לאתר אחר לגמרי בתחום אחר. בנו עמוד ריק, נתנו לגוגל לסרוק ולתת מיקום לאותו עמוד ריק ואז התחילה המשימה.

התחילו לפנות למקדמי אתרים ושאלו אותם איך גוגל בכלל דירג עמוד ריק, אמנם לא במקום גבוה אבל בכל זאת, גוגל רושמים בהנחיות שלהם שהם מדרגים לפי תוכן. הפעם לא היה תוכן! שוב צוחקים על גוגל.

באותו אופן העמוד התחיל להתקדם למקום 4 אבל זה לא הספיק. “אנחנו רוצים את המקום הראשון” ואחרי מספר ימים פנו שוב למקדמים האתרים ואמרו “גוגל השתגע, עמוד ריק במקום רביעי”. מקדמי אתרים חשבו אולי באמת יש משהו שהשתבש באלגוריתם של גוגל ורוצו לראות מה קורה הפעם.

מה שלא ידעו שהם בעצם עוזרים לעמוד להגיע למקום הראשון וזה באמת קרה! לא מאמינים? חפשו בגוגל “צלם לברית ברמלה” ותראו איך האתר memagnetot מדורג בביטוי במקום הראשון. לאותו עמוד ספציפי אין קישורים בכלל, אבל נציין כי מדובר על אתר וותיק שמקבל קישורים ותנועה מעמודים אחרים. המטרה הייתה לדרג עמוד ריק, בלי תוכן ובלי קישורים במקום 1 וזה קרה.

אז נכון, לא תמיד הרבה אנשים יעשו את הדברים האלו ויפנו ככה לקהל שלהם. הרבה פעמים הם יעדיפו לשלם הרבה מאוד כסף, לקנות קישורים ולשבת שעות ולהקליד מאמרים לאתר שלהם. אבל שרוצים לעשות דברים בצורה נכונה צריכים לצאת קצת מאזור הנוחות ולפעול כמו שאפאחד לא עשה לפני.

דוד קזראל ועומר שובל אומרים תודה

רוצים להודות לכל מקדמי האתרים בישראל שעזרו לנו להגיע לראש תוצאות החיפוש. תודה ענקית לגרישה פינברג מקדם אתרים תותח שעזר בתהליך.

רוצים גם אתם להנות מתנועה מאסיבית לאתר שלכם? רוצים להכיר את מערכת קידום אתרים המתקדמת בישראל? בואו להכיר את מערכת כליום שתעזור לכם (גם אם אין לכם ידע בקידום) להצליח להגיע לתוצאות שלא תאמינו שאפשר.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף SEO Wise

כדאי להכיר