בשיתוף שלו יפרח
אף אחד לא היה יכול להיערך למשבר האחרון שהיה בהייטק העולמי ככלל והישראלי בפרט,
עשרות אלפי מפוטרים בחודש אחד ברחבי העולם רק מחברות ענק כמו אלפבית (חברת האם של גוגל), אינטל, מטא (פייסבוק), אמזון ועד חברת אפל הענקית, וזה עוד לפני שדיברנו על חברות הסטארט-אפ שלא הצליחו להתגבר על המשבר בהייטק ומעבר לגל הפיטורים המאסיבי שחווינו, היינו עדים גם לכספי משקיעים שפשוט נמחקו להם מהעולם במהירות הבזק ואפילו לקריסות של בנקים.
הבעיה הגדולה יותר מהעובדה שרק בישראל היום מדובר על כמה עשרות אלפי ישראלים, הייטקיסטים, שמצאו את עצמם עם אותם ההתחייבויות והמחוייבויות שיכלו להרשות לעצמם כשעוד הייתה להם עבודה רק בלי מקור הפרנסה העיקרי, וברוב המקרים גם היחידי, שאפשר להם להחזיק באורח החיים שלהם.
כששוק שלם סובל מ”משקל עודף” של כוח אדם שלא תואם את כמות ההכנסות של החברה ובזמן שהשוק מפחד להוציא כסף והמשקיעים בשוק פוחדים עוד יותר, לא רק שאנשים שעד לפני רגע היו בכלוב הזהב והרגישו את היציבות התעסוקתית במלוא תפארתה מצאו את עצמם ללא עבודה, אלא גם שאם עד לפני רגע היו יכולים לדלג בין משרות כל חצי שנה ולשפר את התנאים שלהם, היום הסיכוי שלהם למצוא עבודה במקצוע שלהם הוא כמעט אפסי כי המון חברות ממעטות לגייס עובדים חדשים, שלא לדבר על התנאים שנפגעו מאוד.
אז מה עושים אותם “מגורשי הייטק”?
חלקם מחפשים אלטרנטיבות שיאפשרו להם לשמר את רמת החיים שלהם מצד אחד ומהצד השני שיאפשרו להם להשתמש בכישורים שרכשו לאורך השנים.
אחרים רואים את המשבר כהזדמנות לעשות את השינוי שרצו לעשות כל השנים אבל לא העיזו בגלל הנוחות הבלתי נסבלת של השכר, התנאים וסביבת העבודה שהתרגלו אליה, ואולי באיזה שהוא מקום גם הביטחון שהאמינו שקיים במקום העבודה שלהם.
בהתחלה היה נראה כי האלטרנטיבה הטובה ביותר הייתה להיכנס בכל הכוח לשוק ההון ולמנף את כספי הפיצויים בצורה כזאת שתאפשר להם חיים מלאי זמן וחופש בזכות העובדה שהכסף שלהם עושה את רוב העבודה עבורם.
המגמה הזאת פסקה די במהירות לאור ההחמרה במשק והשינויים הקיצוניים שגרמו לכל ישראלי שפוי להבין שעכשיו זה לא זמן טוב להמר על הכסף שלך, זה הזמן לגדר ולפעול בחכמה עד לנקודה שיציבות מסויימת, אפילו הקטנה ביותר, תתחיל להראות אותותיה.
אז לאן נוהרים כל “מגורשי ההייטק”?
הם נשארים בהייטק או יותר נכון הרבה מהם גילו את הדלת האחורית של ההייטק שמאפשרת להם להשתמש בכישורים שרכשו לאורך השנים כדי להמשיך ולייצר הכנסה יציבה וגמישה, כזאת שמתאימה גם בעיתות משבר ושינויים רדיקלים, ואת כל זה כמו במקום העבודה הקודם שלהם – הם עושים מהמחשב הנייד.
דווקא עכשיו ודווקא בגלל התקופה יותר ויותר עסקים וחברות מגדילים מחלקה אחת עיקרית והיא מחלקת השיווק הדיגיטלי.
זאת מתוך ההבנה שכשהשוק בירידה נדרש מהם לפעול בצורה אקטיבית יותר לייצר הגדלה בהכנסות כדי להמשיך לשרוד ובחלק מהמקרים אפילו כדי להיות רווחיים יותר.
השיווק הדיגיטלי הוא המקצוע שהוכיח את עצמו מאז קום האינטרנט ועד היום כמקצוע שחסין למיתון ולמשברים גלובלים כמו שהיה ב-2008 בשוק הנדל”ן, ב-2020 עם המגיפה העולמית ואפילו ב2023-, כשכל המשק נראה בעצירה ושמקצצים במקצועות שעד לא מזמן היו נראים ככאלה שאי אפשר לוותר עליהם, יש רק מקצוע אחד שהוכח כחסין והוא משווק דיגיטלי.

(כבר ראינו שכולם בסכנה , אז למה לחכות ל”יום ש..” במקום לפעול עכשיו?)
.
מה זה אומר בעצם?
זה אומר שבעזרת שימוש בדלת האחורית של הרשתות החברתיות ואתרי תוכן יש לנו את היכולת לשלוט במה שאנשים יראו ובסופו של דבר איזה מוצרים ושירותים הם יצרכו.
היופי הוא שלא צריך להיות בעל עסק כדי לעבוד בתחום, יש ביקוש בלתי פוסק לשכירים וביקוש גדול יותר לפרילנסרים שיכולים לעבוד מכל מקום ובכל זמן שהם רוצים.
אם עבדתם פעם בחברת הייטק גדולה או קטנה אתם בטח זוכרים את גודל מחלקת השיווק שלה, בעיקר בחברות סטרטאפ וזה רק שבריר מגודל השוק שקיים בקרב העסקים הקטנים והבינוניים והצורך היותר גדול שלהם למשווקים טובים.
שיווק דיגיטלי מורכב מכל היכולות שיש לעובד הייטק ממוצע – יכולת התבטאות בכתב והבנה טכנולוגית בסיסית. זה כזה פשוט.
לא סתם יש בתחום ילדים בני 13 ומבוגרים בני 74 שלומדים את המקצוע ותוך זמן קצר כבר עובדים בו ומספקים תוצאות, אבל לעומתם יש את מגורשי ההייטק שלא רק קולטים יותר מהר את העבודה הנדרשת אלא גם מספקים תוצאות טובות יותר ומהר יותר מתוך הבנת הצרכים של בעל העסק בצורה מדוייקת יותר ובהרבה מקרים גם הבנה טכנולוגית מתקדמת יותר מזה של המשווק הממוצע.
בעצם מדובר ביכולת החשובה ביותר של דורנו והיא מאפשרת לכל אדם להתפרנס מכל תחום שיבחר מכל מקום שיבחר ובזמן שלו, מה שמאפשר, אפילו להייטקיסטים הבכירים שבינינו, לא רק לשמר את רמת החיים שהתרגלו אליה – אלא לשפר אותה. בהרבה.

(שלו יפרח המשווק הדיגיטלי המרוויח בישראל ויזם סדרתי בעל 5 חברות)
.
הדרך הטובה ביותר שמצאנו להסביר על מה כל ההייפ הוא דרך סדרת רשת שהכין המשווק הדיגיטלי המוביל בישראל.סדרה שנעשתה במקור כדי להגביר את המודעות למקצוע והתגלתה כסדרת הרשת המקצועית עם האימפקט הגדול ביותר בישראל בשנה האחרונה.
כדי לצפות בסדרה בחינם אפשר להיכנס דרך כאן (בלחיצה כאן) ולהירשם כדי לקבל גישה מיידית לכל הפרקים בלי לשלם שקל.
אם גם אתם פוטרתם לאחרונה, בין אם מההייטק ובין אם לא, ואתם מחפשים אלטרנטיבות, סדרת הרשת הזאת שהכין שלו יפרח מייסד מכללת ריצ’ר לשיווק דיגיטלי היא כנראה הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות לעצמכם ולמשפחה שלכם.
צפו עכשיו בכל הפרקים בחינם – לחצו כאן
בשיתוף שלו יפרח