99 דרכים להכיר: כיצד מפגש חברים הפך לסדרת משחקים מצליחה

אם תחפשו ברשת אחר השם 99 דרכים להכיר, תפגשו באתר מזמין ומדליק שיספר לכם על מגוון משחקי חברה מבוססי קלפים שנועדו לעשות דבר אחד, ולעשות אותו הכי טוב שאפשר: ליצור חברויות וקשרים בין אנשים

צילום יח"צ ,
צילום יח"צ

בשיתוף 99 דרכים להכיר

ישנם משחקים המתאימים לזוגות ותיקים, ישנם שמאפשרים לאנשים שמעולם לא פגשו זה את זה, להיפתח ולצלול אל תוך הרבדים העמוקים ביותר, וישנם גם משחקים המתאימים לכל המשפחה או לבילוי שובר שגרה עם החברים.

בשיחה שערכנו עם רוית דהאן, מייסדת 99 דרכים להכיר, הבנו שאין מדובר באתר שנוסד כך לפתע פתאום, וגם הרעיון עבור המשחקים הוא בעצם תולדה של תחנות אותן היא עברה לאורך השנים.

‘חיפשתי פעילות עם חברים’

‘כל מה שאנחנו רואים עכשיו התחיל אי שם ב-2017 ממפגש ערב שערכתי עם כמה חברים’ מספרת רווית וממשיכה:

‘חיפשתי פעילות עם חברים, ולבסוף החלטתי לכתוב על פתקי ממו כל מיני שאלות על השנה שהייתה, חלק אישיות וחלק כלליות. שמתי בזכוכית צנצנת, תכל׳ס? רעיון כל כך פשוט הפך לערב מדהים, מצחיק ומחבר. כבר כאן הבנתי שיש פה משהו מעניין’.

שאלות חברתיות נחשבו גם אז לנפוצות בשוק משחקי החברה; אך הצורך להיות מקוריים ושונים מן הקיים, לא היה זר כלל וכלל עבור יוצרת 99 דרכים להכיר:

‘היו כבר כמה משחקי שאלות, היה לי ברור שאני נכנסת לשוק תחרותי. חיפשתי משהו שהוא אחר, שאלות שמצד אחד באות אחרי חשיבה וירידה לפרטים, ומהצד השני להכניס אותן יותר למרחב המצחיק, השנון והקליל. ההשראה לאחר אותו ערב חברים הייתה בשיא ופשוט גייסתי את כל הכלים, המשאבים והאנשים שהכרתי בכל 15 שנות הניסיון שצברתי’.

רוית דהאן צילום יח”צ

רוית בעלת תואר ראשון בתקשורת חזותית במכללת עמק הירדן, בוגרת צילום בסטודיו גברא, בעלת תעודה בעיצוב אירועים במכללת קונספט ובעלת תעודת מאפיינת חווית משתמש בנטקראפט, הביאה עמה לא רק רקע לימודי-יצירתי, כי אם ניסיון ארוך שנים בתעשייה:

‘עבדתי במשרדי פרסום ומיתוג המון שנים כשלצדי היו קופירייטרים ומעצבים מוכשרים. עבדתי גם במשרדי עיצוב ובניית אתרים. במרוצת הזמן למדתי חוויית משתמש באופן מסודר כחלק מהעבודה – עברתי בתחנות שונות שציידו אותי גם במיומנויות אישיות שהיו הכרחיות ליצירת המשחקים וגם באנשים טובים ומוכשרים’.

חוויה הוליסטית שלמה

כחלק מניסיונה המקצועי, למדה רוית עיצוב קונספטואלי שמשמעותו היא לדעת כיצד לקחת רעיון ולהפוך אותו למוצר מוגמר 360. ירידה לפרטים שאיננה רק נוגעת בתועלת הפרקטית של המוצר כי אם בחוויה כולה.

‘במהות שלי אני מגדירה את עצמי כאחת שמאוד אוהבת שנינות והומור. אני תמיד אחפש את השונה. כשאני קונה או מעצבת, אני מחפשת מה אין היום בשוק, מה מרענן ומושך תשומת לב. גם כאן ביקשתי להעניק חוויה הוליסטית שלמה שבאה ממקום של עיצוב, של קופירייטינג, של חוויית משתמש, שיק שונה. היו לי את הכלים, הייתה לי היכולת המקצועית ופשוט הלכתי על כל הקופה’.

רוית יצאה למסע של שנה במהלכו הכינה שאלות, משימות ותחרויות, עיצבה והדפיסה על גבי קלפים ייחודיים, ערכה קבוצות מיקוד ואף שילבה את המשחק בדייטים ראשונים.

‘הבנתי אחרי אותו הערב שאני רוצה לייצר משחק. אז התמקדתי קודם כל בתוכן. כל סיטואציה אפשרית הפכה למקור השראה; התארגנות לפני שינה, קניות בסופר, הליכה ברחוב, מפגש עם חברים, you name it’.

למשחק הראשון שיצרה, קראה רוית ’99 דרכים להכיר’:

‘ברמת התוכן יצרתי כאן איזושהי חוויה שאחד מן הדגשים שהצבתי לפני הוא שאסור לפדח, להעליב, להביך ולהרגיש שזה קלף טיפולי. לשאול שאלה שהיא אמנם עמוקה אבל כולם ירצו לענות עליה. אני סוג של באה מהדלת האחורית של המוח כדי להוציא דברים עמוקים. אין כאן שאלה ישירה. למשל: מהי התרפיה שלי? או איזו פינה בבית אהובה עלי במיוחד? אפשר להבין הרבה על מי שיושב מולך משאלות שכאלו’.

כשסיימה את התוכן, הקדישה רוית כ-3 חודשים אינטנסיביים במהלכם יצרה קרוב ל-20 לוגואים ו-20 שפות עיצוביות, זאת עד שנגזר העיצוב הסופי.

‘בשלבי הבדיקות זה היה ממש מגניב לדעת שיש זוג שיושב עכשיו בדייט ראשון ומשחק באבטיפוס שיצרתי. חלקם עברו לדייט שני והשוס הוא שגם אלו שלא, עדיין הרגישו יותר מחוברים. קבוצות המיקוד שערכתי תמיד התחילו באנשים זרים והסתיימו בחיבוקים ובהחלפת מספרים. אירחתי אצלי בבית אנשים זרים שהתנדבו בזכות פוסטים שפירסמתי בפייסבוק. היו לי בהתחלה 500 שאלות אופציונליות שאותן ערכתי עם קופירייטרים וסטנדאפיסטים. מיקדנו, חידדנו עד שהרגשתי שלמה עם התוצאה’.

צילום יח”צ

ממשחק אחד נולדו רעיונות נוספים

כיום ’99 דרכים להכיר’, נחשב לרב מכר שנמכר עם למעלה מ-10 אלף יחידות. בנוסף, שמו של המשחק הראשון הפך גם לשמו של אתר האינטרנט הכולל עוד מגוון משחקי קלפים שנולדו במרוצת הזמן:

‘בהתחלה לא שיערתי שיהיו עוד משחקים ולכן קראתי לאתר שבניתי באותו השם של המשחק. אבל בכל פעם עלה צורך כזה או אחר שעודד אותי לייצר עוד משחקים לעוד סיטואציות חברתיות. אם 99 דרכים להכיר שובר את הקרח בין אנשים זרים, אז 66 דרכים לגלות מי מכיר אתכם, קולע למשחק עם כל המשפחה או למפגש עם החברים הקרובים באמת. כאלו שצברו איתנו חוויות’.

קשה יהיה להעביר זאת מבעד למילים שבכתבה ואף מבעד לתמונות שבה; הרצון להבטיח חוויה שהיא באמת שונה וייחודית, מורגש עוד בטרם פתיחתה של חפיסת הקלפים:

‘ההחלטה על חומרי הגלם התקבלה אחרי מחקר מאוד מעמיק. הקופסה יוקרתית, הקלפים מצופים למינציה ששומרת עליהם מפני לחות ורטיבות. אפילו המארז שבו מגיע המשלוח עד הדלת עבר אצלי אינספור עיצובים עד לתוצר הסופי’.

ומה באשר לעתיד לבוא? נכון לעת עתה, באתר תוכלו למצוא 6 משחקים שונים (כולל המשחק המקורי). רוית גם הסכימה לחשוף שמשחק שביעי נמצא בעשייה ממש בימים אלו, ומטרתו להפוך את הישיבה סביב שולחן ליל הסדר לחוויה מיוחדת במינה.

לצד 99 דרכים להכיר, תוכלו למצוא באתר את המשחקים:

50 רגעים של נוסטלגיה – משחק שיגרום לכל יושבי השולחן להתרפק על רגעי העבר. אינכם מוכרחים להיות מכרים או קרובים. זוהי גם דרך נהדרת לשתף אנשים חדשים ברגעים הקטנים והגדולים של החיים שלכם.

33 קלפים של פלפל – משחק שאלות ומשימות שובב ומצחיק במיוחד. מתאים בעיקר בין חברים טובים ומשפחה שמחפשים פעילות מגבשת ומקרבת.

365 רגעים בשנה – משחק קלפים שמאים לימי הולדת, לסופים והתחלות. זמן איכותי להסתכל אחורה ולסכם יחד עם האנשים שליוו אתכם, את כל האירועים שהפכו את השנה שאוטוטו חולפת למיוחדת במינה.

1:1 שנצא לדייט – משחק קלפים שמיועד לזוגות שבטוחים בעצמם, זוגות שמרגישים שהשיחות במרוצת השנים הפכו למעט ‘אוטומטיות’. זה הזמן לשים את הניידים בצד, לכבות את הטלוויזיה ולהתמסר למשחק שירענן את הזוגיות שלכם ויזכיר לכם למה התאהבתם.

66 דרכים לגלות מי מכיר אתכם – הזדמנות מרעננת לראות מי מבין החברים או המשפחה מכיר אתכם הכי טוב. זמן מעולה לפתוח את עולמכם הפנימי שטרם נחשף, ולהעמיק את הקשר עם היקרים לכם מכול.

רוצים כבר להתחיל לשחק? בקרו באתר 99 דרכים להכיר ובחרו את המשחק שלכם.

בשיתוף 99 דרכים להכיר

כדאי להכיר