נושם טיולים בלב – יואב יעקובי הוא איש המסלולים של ישראל

לאחר שחקר כל פינה ואבן בארץ ובעולם, יואב יעקובי בונה טיולים והרפתקאות בהתאמה אישית

צילום יח"צ

בשיתוף יואב יעקובי

במהלך טיול “ספארי לילה” מגניב וייחודי במיוחד פגשתי את יואב יעקובי, מדריך טיולים והבעלים של חברת ‘עפרוני טיולים והרפתקאות’. החברה מארגנת טיולים, טיולי ג’יפים וטיולי אקסטרים עם פעילויות וחוויות יצירתיות ויוצאות דופן ברחבי הארץ.

“בכוונה הזמנת אותי לטיול ‘ספארי לילה’?”

“ברור.” צוחק יואב, “זה אחד הטיולים המגניבים ביותר שלנו, שבו מגיעים עם כל המשפחה ורואים את הפעילות של החיות בלילה, משחקים ונהנים מפעילויות שונות ומגלים את הטבע ברגעים הכי שקטים ואמיתיים שלו, בלי להפריע לדינמיקה האישית של הטבע.”

צילום יח”צ

מעולם החינוך למדריך טיולים

במשך כ- 15 שנים, יואב יעקובי דאג בעיקר לטיולים של נערים בתור מנהל היחידה לקידום הנוער.

“הייתי מארגן לילדים טיולים להצגות, טיולי מסע בארץ ובחו”ל ומגוון פעילויות מקומיות ונקודתיות.” מספר יואב.

“אז למה עזבת את התחום?”

“כי מיציתי.” צוחק יואב בחיוך, “נהניתי לעבוד בבית הספר בקיבוץ עמיר הרבה שנים. עזרתי לילדים שלא היו הולכים לבית ספר להבין כמה זה חשוב וגם שאפשר ליהנות ולצבור חוויות טובות גם אם זה במסגרת חינוכית. בכל זאת, אחרי 15 שנים הרגשתי שאני רוצה להתחבר לתיירות עד הסוף, גם ממקום של רצון להמשיך לטייל ולחקור את העולם וגם כי בזכות ההיכרות שלי עם מגוון מקומות ומסלולי טיולים בארץ ובעולם, גם להעביר את זה הלאה.”

צילום יח”צ

“תמיד טיילת ממקום למקום?”

“כן. אני מאוד אוהב לטייל, זו התשוקה שלי.” מאשר יואב, “במהלך השנים הייתי כמעט בכל מדינה בעולם, ובהחלט הפכתי כל אבן ואבן בארץ ישראל. עכשיו, כל מה שאני רוצה זה לעזור לאחרים לעשות את זה הכי כיף והכי חווייתי שאפשר, כמו שעשיתי כשעבדתי במסגרת משרד החינוך.”

“מה היה הצעד הראשון להגשמת החלום?”

“בהתחלה עדיין רציתי להיות שכיר, לכן הייתי מדריך ראשי ברשת מלונות ‘מטיילים’. יחד עם החברה ארגנתי מגוון של טיולים ברחבי צפון הארץ.”

צילום יח”צ

“ולמה הפסקתם?”

“לא באמת הפסקנו,” צוחק יואב, “האמת שאני עדיין עובד איתם, פשוט בתור בעל עסק בתחום הטיולים. זה מצחיק, האמת שרציתי להמשיך לעבוד איתם בתור שכיר, הם אלה שרצו לעבור לפוזיציה של עבודה מול עסק חיצוני בגלל הקורונה שהייתה באותה תקופה, ומזל שזה קרה.”

“רגע, אז בעצם לא בחרת לצאת לעצמאות לבד?”

“האמת שלא, רשת מלון ‘מטיילים’ עשתה את זה בשבילי, וזו הייתה המתנה הכי טובה שהחיים יכלו לתת לי כי ככה הקמתי את ‘עפרוני טיולים והרפתקאות’. העצמאות רק פתחה לי את הדלת לבנות טיולים 100% בעצמי, לפי מה שאני יודע ומכיר שהכי טוב בכל רחבי הארץ ואפילו בחו”ל. זה מאפשר לי למצות את היצירתיות שלי עד הסוף עם תכנון של כל טיול.”

החופש בפתח והטיולים בקנה

עם יציאתו לעצמאות, החל יואב לארגן טיולים לקבוצות של עד ל- 50 איש, משפחות וזוגות ברחבי הארץ, ולגלות להם פינות יפות ומיוחדות שרק הוא מכיר.

“לי הכי חשוב שלמטיילים שאיתי יהיה כיף, ומתאים להם בדיוק את הטיול שהם מחפשים.” מסביר יואב, “אני עורך טיולים שמשלבים מים, פעילויות ונופים יוצאי דופן, והם מתאימים לאנשים מגיל 5 עד 85.”

צילום יח”צ

“באמת? גם אם אתה בגיל מבוגר?”

“בטח, אני בעצמי בן 60 ו…” צוחק יואב, “לא מזמן היו לי 6 נשים בנות 80 שרצו להגיע לאזור ספציפי וליהנות מיום טיול. מיד ארגנתי להן טיול ג’יפים כיפי וקליל שיוכלו להגיע למקום שהן רוצות בלי מאמץ, והן נהנו מיום מדהים כי הוא התאים בדיוק לסטייל ולצרכים שלהן.”

“מה הטיולים שאתה הכי ממליץ?”

“זה ממש משתנה מקבוצה לקבוצה, אבל אני מאוד אוהב את טיול ‘ספארי הלילה’ שאני עושה, שכולל נסיעה בג’יפים והתחקות אחר חיות הלילה. עוד טיול שאני מאוד מאוד אוהב הוא טיפוס במסלולי ויה פראטה באזור קיבוץ מנרה. אלו טיולי טיפוס סופר חווייתיים ונוחים לכל המשפחה, שגם אני ‘ממרום גילי’ יכול לעשות וליהנות מאוד. אני גם מתחבר לטיולים שיש בהם אלמנט של מים או קומזיץ, ובדרך כלל מנסה לשלב אותם בטיולים שלי כחלק מהחוויה.”

“ממש מומחה טיולים… וממציא מסלולים!”

“כן, אני גם באמת ממציא מסלולים. ממש ביום השואה האחרון חנכתי את שביל יאנוש קורצ’אק בגליל העליון.” חושף יואב.

“וואו, באמת?! איך עשית את זה? למה דווקא יאנוש קורצ’אק?”

“בניתי את המסלול מתוך היכרות מאוד מעמיקה עם הצפון ובזכות האהבה הרבה שלי לטיולים. אני אוהב לגלות ‘פנינים’ בארץ ישראל ובעולם שאף אחד לא מכיר, והשביל הזה הוא לגמרי אחת מהן. החזון הראשוני היה של מיריק שניר, נכדתו של מרדכי סגל שאירח את יאנוש קורצ’אק בישראל בכפר גלעדי, בשנת 1936. היא רצתה לחקות את ביקורו של המחנך הדגול ואכן, כיום השביל פתוח לקהל הרחב בכפר גלעדי שבגליל העליון, ואורך כחמישה קילומטרים.”

צילום יח”צ

“איך אתה יודע לעשות את השביל בטוח?”

“גם מתוך היכרות עם האזור וגם מתוך ניסיון של שנים והבנה של מה כל אחד יכול לעשות. אני גם עשיתי את הטיול ב- שביל יאנוש קורצ’אק מספר פעמים, בכדי להבטיח שהוא גם בטוח וגם כיפי לכל המשפחה. כל הטיולים שאני מארגן הם גם טיולים שאני כבר עשיתי או בדקתי לפני בעצמי, וזאת הסיבה שאני יודע להתאים טיולים לקבוצות כל כך נכון.”

טיול 60 ב- 60 יום

אחד ההישגים הגדולים של יואב בחייו היה הטיול הגדול שהחליט לעשות, רק שבניגוד לרוב האנשים שעושים אותו עם שחרור הצבא, החיידק התעורר ביואב לקראת גיל 50.

“זה היה הרגע שבו הבנתי שאני רוצה להתחיל לחיות וליהנות כמה שיותר כי הזמן קצר והמלאכה מרובה, אבל היו לי הרבה אתגרים שניסו למנוע ממני לעשות את הטיול הזה.”

“אלו מכשולים?”

“במהלך השנים חליתי בסרטן מספר פעמים, והמחלה מנעה ממני לנסוע. גם כשחזרתי לקו הבריאות, הקורונה החלה לשאוג בעולם וכבר הייתי בטוח שאני מוותר על הטיול הזה. אבל בסוף לצערי מוות של אישה, שהייתה ההשראה שלי, מסרטן הלבלב החדיר בי את ההבנה שזה עכשיו או לעולם לא, וכך החלטתי לצאת באמצע הקורונה לטיול 60 יום בגיל 60.”

צילום יח”צ

“וואו, ממש מסע שהוביל למסע.”

“גם אני הרגשתי ככה, והטיול מסביב לעולם היה יותר מכל מה שיכולתי לדמיין: הייתי בטורקיה, בטנזניה, טיפסתי על הקלימנג’רו ונרגעתי בזנזיבר. היה מושלם ואני עוד אעשה סיבוב כזה שוב, בתקווה אפילו לפני גיל 70.”

חלומות מתגשמים בהפתעה

המסע של יואב יעקובי הוא יחיד במינו, עתיר מכשולים כמו הצלחות ועשיר חוויות מדהימות. כיום, החלום של יואב הוא להמשיך ולהדריך טיולים ברחבי הארץ, לחשוף קבוצות גדולות כקטנות לטיולים מלאי חוויות ונופים עוצרי נשימה, ולעשות זאת כשבראש ובראשונה חשובה ההנאה.

“הסיבה שאני אוהב להיות מדריך טיולים, היא שהבקשות והרצונות של המטיילים שלי גורמות לי לחשוב, ובזכות היצירתיות שלי אני מפתח להם טיולים מגניבים שאחרת גם אני לא הייתי עושה. אני כל כך נהנה לראות אותם נהנים וליהנות איתם, ללמוד עוד קצת על ארץ ישראל ולחזות ביופייה, שאני באמת מרגיש שמצאתי את השליחות והמקום שלי, ואין אושר גדול מזה.”

כדי לגלות וללמוד עוד על הטיולים החווייתיים ויוצאי הדופן של יואב יעקובי, לחצו כאן.

בשיתוף יואב יעקובי

כדאי להכיר