התעשייה האווירית חושפת טיל חדש - "שדון אווירי": קל, ארוך טווח, קטלני ומצויד בראש ביות אלקטרו אופטי

הטיל החדש מספק מענה לדרישת השוק לחימוש יעיל בעלות נמוכה יחסית, בכדי לאפשר לחימה לאורך זמן • ה"שדון" משוגר מפלטפורמות מוטסות כגון מסוק או מטוס משימה, ויכולת לפגוע במטרות ניידות ונייחות • הוא נורה על פי תוכנית משימה שנקבעה מראש ללא צורך בהתערבות מפעיל

טיל שיוט חדש מבית התעשייה האווירית: "שדון אווירי". צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית חושפת טיל שיוט אוויר - קרקע חדש שפיתחה בשם "שדון אווירי" - WIND DEMON.

קל, חסכוני וחכם. הטיל החדש של התעשייה האווירית - "שדון אווירי", צילום: התעשייה האווירית

הטיל, ראשון מסוגו הוא טיל שיוט קל וארוך טווח המצוייד בראש ביות אלקטרו אופטי, המתאפיין ביכולת שרידות גבוהה, דיוק וקטלניות. פיתוחו מספק מענה לדרישת השוק לחימוש יעיל בעלות נמוכה יחסית, המאפשר תקיפה ממרחק ולטווח ארוך.

השדון האווירי משוגר מפלטפורמות מוטסות כגון מסוק או מטוס משימה. יש לו יכולת לפגוע במטרות ניידות ונייחות. הוא נורה על פי תוכנית משימה שנקבעה מראש ללא צורך בהתערבות מפעיל, ומאפשר  גם יכולת שיגור עם איום מינימלי לכלי המשגר.

מסוק קרב ישראלי בעזה. "רואים עלייה בביקוש למערכות יעילות ולא יקרות המאפשרות לחימה לאורך זמן", צילום: אי.אף.פי

בין תכונות הקרב הייחודיות לו - הוא מצויד בראש ביות אלקטרואופטי מתקדם בעל יכולת טרמית המאפשרת פעילות ביום ובלילה. בנוסף לטיל יש יכולת התבייתות על כתם לייזר. ראש הקרב המשולב של השדון האווירי שוקל יותר מ-20 ק"ג ולטיל יכולת שרידות גבוהה אשר נובעת בין היתר מפרופיל טיסה נמוך ושילוב מערכת ניווט חסינה.

אבי אלישע, מנהל מפעל מבת טילים בתעשייה האווירית: "השדון האווירי מתבסס על היכולות המתקדמות של התעשייה האווירית בתחום הטילים. אנו רואים עלייה בביקוש למערכות יעילות ולא יקרות המאפשרות לחימה לאורך זמן. השדון האווירי נותן מענה מדוייק לצורך זה בכך שהטיל מציע יכולות רבות בעלות נמוכה יחסית באופן המאפשר ללקוחותינו לרכוש את המערכת בכמויות גדולות יחסית ובכך מקנה להם את האפשרות להילחם לאורך זמן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר