אימו של סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל הגיעה לבית העלמין ונדהמה: "מי נתן לכם את הזכות לגעת במצבה של בני?"

אמו של סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל גילתה בד שחור שכיסה את מצבתו בבית העלמין הצבאי בחיפה • לאחר בירור הבינה כי הסיבה היא צלב שחרוט על המצבה • בפוסט בפייסבוק כתבה: "זה לא העם היהודי שהתאהבתי בו"

קברו של דוד בוגדנובסקי שכוסה על ידי בד שחור. צילום: ללא

סמ"ר דוד בוגדנובסקי, מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה בדצמבר האחרון, כשהיה בן 19 בנופלו.

אמש הגיעה אימו, יוליה בוגדנובסקי, לטקס לציון השבעה באוקטובר, שנערך בבית העלמין הצבאי בחיפה. היא הופתעה לגלות שבד שחור מכסה את מצבתו של בנה. לאחר בירור, הבינה את הסיבה: על מצבתו של בנה חרוט צלב.

הפוסט של יוליה בוגדנובסקי, צילום: פייסבוק

האם הנסערת והכאובה פרסמה בפייסבוק פוסט נרגש, בו כתבה: "פוסט של צער, טינה ואכזבה. היום נסעתי לדוידושקה כמו בכל יום כדי להדליק נר ולהיות איתו. הייתי המומה – שמו בד שחור על דוד שלי, הגיבור שלי, גיבור מדינת ישראל, כדי לכסות את המצבה ואת הצלב. אין לי מילים לתאר את ההשפלה שחשתי. חשבתי שדוד שלי, שמסר את חייו למדינה, שאהב את המדינה מעומק לבו, שהלך לצבא להגן עלי, על משפחתו ועל כולנו, לא שונה מבחורים אחרים ואינו אדם סוג ב'".

היא הוסיפה: "עמדתי שם ובכיתי. לא הסרתי את הסמרטוט השחור הזה כי אני מכבדת את רגשותיהם של הורים אחרים, ואני יודעת איזה כאב יש בכל לב של אמא, אבא, אחות ואח. לא רציתי להפוך את הטקס לשדה קרב. אני לא נוגעת במצבות של ילדים אחרים, אז מי נתן לכם את הזכות לגעת בבני הקדוש? אני מאוכזבת, אני בוכה, אני צורחת מכאבים. זה לא העם היהודי שהתאהבתי בו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר