נלחם על חייו במשך 4 חודשים: רב סמל ניר דוד חדד נפטר מפצעיו

ניר דוד חדד, בן 28 מפתח תקווה, נפצע בחודש יוני במהלך קרב בציר נצרים, ממטען שהופעל על הטנק בו היה • הלוויתו תתקיים היום בשעה 18:30בפתח תקווה • הוא הותיר אחריו אישה ותאומות בנות 4, הורים ואחים

ניר דוד חדד. צילום: .

ניר דוד חדד בן ה-28, חייל צה"ל מפתח תקווה, נפטר הבוקר (ראשון) מפצעיו בבית החולים לאחר מאבק ממושך על חייו. חדד נפצע אנושות בחודש יוני, ממטען שהופעל על הטנק בו היה באזור ציר נצרים.

בתקרית נהרגו סרן איתן קופלוביץ ורס״ב אילון ויס. חדד חולץ כשהוא בהכרה, אך נפגע משאיפת עשן ומצבו הדרדר. הוא אושפז בבית החולים ובשבוע שעבר עבר ניתוח שהיה אמור לשפר את מצבו, אולם בראש השנה מצבו החמיר והוא נפטר.

ניר היה בוגר ישיבת עתניאל והותיר את אמו צביה, את אשתו חן, שתי בנות תאומות ואחים. משפחתו מסרה:"לצערינו אנחנו מעדכנים שניר שלנו נפטר הבוקר לאחר שנפצע בקרב בציר נצרים ברצועת עזה. אחרי כמעט 4 חודשים בטיפול נמרץ נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שכל התפילות כל התהילים כל הקבלות שקראנו וקיבלנו בעבורו יהיו לעילוי נישמתו הטהורה והקדושה תנצב״ה ויעמוד לגורלו לקץ הימין. כל כך השתדלנו אבל מלך מלכי המלכים רצה אותו קרוב לכיסא הכבוד. שישמור על משפחתו ועלינו מלמעלה ויהיה מליץ ועל כל עם ישראל".

ראש ישיבת ההסדר עתניאל, הרב ראם הכהן, ספד לו: "ניר התייתם בגיל צעיר יחסית מאביו והגיע לישיבה לאחר ששני האחים שלו גם למדו כאן, והיה אברך בישיבה על לפני 3 שנים. ניר היה איש תם ופשוט מאוד. היה חשוב לו תמיד ללמוד תוכניות של הלכה פסוקה, להיות תם וישר וירא אלוהים. הוא היה אדם פעיל אבל נעים, מתנהג בנעימות עם כל סובביו ובפשטות יוצאת דופן".

"אמרתי לתלמידים בראש השנה כי חז"ל אמרו שיש לפני ואחרי השברים תקיעות פשוטות, כי העולם כולו מלא שברים אך יש נשמות שחיות עולם פשוט, לא חיות רק בשבר; נשמות שרוצות עולם פשוט ולקיים עולם טהור - כך היה ניר דוד הי"ד. הכאב גדול על האובדן של אנשים טהורים, אנשים תמימים".

מסדרון נצרים (ארכיון), צילום: חנן גרינווד

בן דודו, עוזי חדד: "בצער עמוק אנו מודיעים על פטירתו של בן דודנו היקר. ניר, איש ערכים ומופת, בחר להתנדב לשירות מילואים למרות שקיבל פטור, מתוך שליחות, אהבת העם והמולדת. לפני כארבעה חודשים, במהלך פעילות מבצעית בציר נצרים ברצועת עזה, הוא נפצע קשה כאשר הטנק שבו שירת עלה על מטען. באירוע הטרגי נפלו גם חבריו לצוות הטנק, איתן קופולביץ ואילון וייס ז"ל. למרות מאמצי הרופאים ולאחר מאבק ממושך, נאלצו היום לקבוע את מותו. ניר, בוגר ישיבת ההסדר בעתניאל ותושב פתח תקווה, הותיר אחריו אימא, אחים ואחיות, אלמנה וילדים אהובים.
זכרו של ניר, אדם של חיוך, מלא דרך ארץ ונתינה, ישמר בליבנו לעד. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר