רכש כרטיס טיסה ב-1,700 דולר וחזר להילחם: "צריך לשמור על העם שלנו"

חנוך טירי שלחם בעזה הספיק לעבור לגור בתאילנד בחודשים האחרונים, וכעת קיבל צו 8 • "אם המדינה צריכה אותי, אני מתייצב - הגיע הזמן שבצפון יחזרו לחיים נורמליים"

חנוך טירי בשירותו הצבאי (משמאל). צילום: באדיבות המצולם

הכניסה הקרקעית ללבנון החלה אמש, וצה״ל שלח צווי שמונה לחיילים שכבר שוחררו. אחד מהם, הוא חנוך טירי, שבתחילת המלחמה נלחם בעזה ובגבול הצפון, הספיק לעבור לגור בתאילנד בחודשים האחרונים כחלק מחוויה זמנית וכעת, קיבל צו שמונה, רכש כרטיס טיסה ב-1,700 דולרים בכיוון אחד כדי להיכנס ללבנון ולהלחם. רגע לפני שהוא ממריא לארץ, שוחחנו איתו.

״את השירות שלי במלחמה התחלתי כשהייתי בארץ וחיכיתי שיקראו לי ומסיבה מסוימת, הוציאו אותי ממילואים, אבל הגעתי להתגייס על דעת עצמי עד שהחזירו אותי", סיפר טירי, "שבועיים הייתי ככה, סוג של מתנדב שלא הזמינו להתגייס, התעקשתי. היינו קצת בצפון ואז ירדנו לעזה עד שקיבלתי את האישור הרשמי. היינו בג׳באלייה ובית חנון וסיימנו את המשימה. אחר כך הצטרפתי לגדוד של יוצאי אגוז וגולני ואחרי שסיימנו את המשימה שחררו אותי.

חנוך טירי (משמאל) וחבריו ליחידה,

"בינתיים, נפרדתי מהחברה שלי ותוך כמה ימים חבר שלי ואני הבנו שאנחנו רוצים לצאת לחופשה בתאילנד. במהלך החופשה, קפצה לי פרסומת לבוא לעבוד במרכז למטייל תאילנד והשארתי פרטים. בינתיים חזרתי לארץ ושוב למילואים, הצלחתי להגיע לפלוגת חי״ר ותוך כדי תנועה הסמיכו אותי להיות לוחם, הייתי מגיסט, זה היה אינטנסיבי מאוד, זה היה באזור יפתח בצפון ושם הייתי חודשיים. תוך כדי, חזרו אליי מהמרכז למטייל, התראיינתי והתקבלתי, הבנתי שאני עובר לגור בתאילנד אחרי השחרור״.

טירי מספר כי ״מחודש מאי אני גר בתאילנד, חיים אחרים, אני אפילו מדבר קצת תאילנדית, אבל עכשיו התקשרו אליי, ביקשו שאגיע להלחם. צו שמונה עדיין לא מוכן, התקשרו, אמרו שצריכים ופשוט נכנסתי להזמין טיסה. הטיסה עלתה 1,700 דולר לכיוון אחד עם עצירה בדרך, שילמתי על חשבוני ואולי יחזירו לי, זה לא מעניין אותי, המדינה צריכה אותי ואני מתייצב״.

"יש מוטיבציה". טירי וחבריו בתרגיל בצפון, צילום: באדיבות המצולם

הוא מציין שאינו חושש מהלחימה  מול חיזבאללה: "הכניסה ללבנון לא מפחידה אותי, אני לא מרגיש שזה משהו מיוחד. יש ראבק, יש מוטיבציה, מה שמניע אותי זה שאנשים יחזרו לחיות בצורה נורמלית ולא יפחדו שיפציצו אותם, זה יוצר חיים לא בריאים ואנחנו צריכים לשמור על העם שלנו. אני חייל פשוט, בורג קטן, אבל כשאנחנו מתחברים יחד, אף אחד לא יכול עלינו.

״כחלק מהעבודה שלי, מכרתי גם חופשות למפונים מהצפון ומהדרום ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אותם הביתה בשקט ובשלום. לפני שיצאתי למילואים, במרכז למטייל הבטיחו לי - כשאחזור, אצא לחופשה בריזורטים הכי מפנקים בתאילנד על חשבונם. לא שאני חושב על זה עכשיו, אבל אין ספק שזה עושה טוב על הלב״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר