"זכינו לקחת חלק בהיסטוריה": המסר המרגש של סרן דניאל טואף ז"ל ללוחמיו לפני שנכנסו לעזה

סרן דניאל מימון טואף, מפקד פלוגה בגדוד שקד, בן 23, נהרג יחד עם שלושה לוחמים נוספים בפיצוץ מבנה ברפיח • במכתב מרגש שכתב לפני הכניסה לעזה, הדגיש את חשיבות המשימה: "עכשיו תורנו להיות אלה שנוטלים את העול"; טואף הודה למשפחתו על החינוך לערכים ולנתינה: "זכיתי לחיות חיים של עשיית טוב למען עם ישראל בגופי ממש"

סרן דניאל טואף. צילום: דובר צה"ל

סרן דניאל מימון טואף, בן 23 ממורשת, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, נהרג באמצע השבוע יחד עם שלושה לוחמים נוספים כתוצאה מפיצוץ מבנה במהלך סריקה בשכונה ברפיח. לפני הכניסה הראשונה לעזה, טואף כתב מסר מרגש ללוחמיו, בו הדגיש את חשיבות המשימה ואת האחריות המוטלת על כתפיהם.

הלוויתו של סרן דניאל מימון טואף ז"ל, צילום: אורן בן חקון

"אנחנו נמצאים ברגע היסטורי, רגע שיזכרו לדורות, ואנחנו כאן זכינו לקחת חלק בהיסטוריה הזאת", כתב טואף. "פרק נוסף בסיפורו של העם היהודי."

טואף פתח את דבריו בזיכרון ילדות: "אני זוכר שכשהייתי ילד תמיד סבא וסבתא היו אומרים שכשאגדל כבר לא יהיו מלחמות ולא יצטרכו צבא." הוא המשיך והסביר כיצד מהר מאוד הבין שזה לא נכון, כי למד להכיר "מה זה עם ישראל, ארץ ישראל ומדינת ישראל שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילינו."

בדבריו, טואף התייחס לאירועי ה-7 באוקטובר ולאחריות המוטלת על הלוחמים: "עכשיו תורנו, תורנו להיות אלה שנוטלים את העול, לוקחים את האחריות על העם עלינו כמו אברהם, יצחק ויעקב, כל אחד בניסיון שהיה לו." הוא הוסיף שורה ארוכה של דמויות מופת מההיסטוריה היהודית, מ"משה שהעלה את העם לארץ" ועד "לוחמי צה"ל לדורותיהם", שכולם "לקחו אחריות על העם שלהם."

טואף הדגיש את חשיבות האחדות והערבות ההדדית בעם ישראל, וקרא ללוחמיו לפעול מתוך תחושת שליחות ואהבת העם והארץ. "זאת תכלית החיים, וכאן הגעתי לרגע וזכיתי לעשות את הדבר הזה ולחיות את החיים האלה - חיים של כלליות ועשיית טוב למען עם ישראל בגופי ממש", כתב.

סרן דניאל מימון טואף ז"ל. הודה למשפחתו וביקש מהם "אל תעצרו אף פעם", צילום: אורן בן חקון

במכתבו, טואף גם הודה למשפחתו על החינוך שקיבל: "תודה על חינוך מדהים ללא פשרות עם ערכים נצחיים של עם נצחי שתמיד ינצח." הוא פנה להוריו באופן מיוחד: "תודה לאבא ואמא שכל החיים נתתם לי מה שהייתי צריך אבל אף פעם לא נתתם לי לעוף על עצמי ולחשוב שאני כל העולם".

טואף סיים את דבריו בבקשה מרגשת ממשפחתו: "אני דורש מכם כל עוד אני נמצא שם כדי להילחם ברוע ולהשיב את הטוב לעם ישראל, אתם תהיו שם בבית, תמשיכו לעשות טוב לעם שלנו, אל תעצרו אף פעם."

יחד עם טואף נהרגו סמ"ר עמית באכריה, סמ"ר דותן שמעון, ופרמדיקית אגם נעים, בת 20 ממשמרות, שהייתה פרמדיקית בגדוד 52. דבריו של טואף מהווים עדות מרגשת לרוח הלחימה והמסירות של חיילי צה"ל בעת הזו, ומשקפים את עומק המחויבות והאהבה לעם ולארץ שהנחו אותו במילוי תפקידו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר