הציל אישה בהריון ונלחם על חייו במשך 11 ימים: סרן אריאל טופז הובא למנוחות

סרן טופז נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בפיגוע סמוך לצריפין • אביו גיל: "אריאל היה ילד מיוחד, אריאל היה חגיגה, לפעמים החגיגה נגמרת" • האם הדס: "הצלת שתי נפשות בישראל, אישה והעובר שלה, תמיד עשית את הדבר הנכון"

אימו של סרן אריאל טופז ספדה לו: "במותך כמו בחייך היית נסיך. הצלת שתי נפשות בישראל" // שמואל בוכריס

אלפים הגיעו היום (חמישי) לבית העלמין בפרדס חנה ללוות בדרכו האחרונה את בן המושבה סרן אריאל טופז, בן 24, קצין מודיעין בחטיבת המחקר, אשר נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה בצומת ניר צבי לפני 11 ימים.

הדודה ליאורה וקס סיפרה על הפיגוע בו הציל אישה בהריון: "בפיגוע אריאל הציל אישה בהריון. רק שתדעו שמאחורי ההותר לפרסום עומד מקרה אצילי. רק בזכותו אישה בהריון לא נפגעה. היתה לי הזכות להיות הדודה שלך".

"רק בזכותו אישה בהריון לא נפגעה". הלווייתו של סרן אריאל טופז ז"ל, צילום: יוסי זליגר

האב גיל ספד: "אריאל היה ילד מאוד מיוחד. אריאל היה חגיגה. ולפעמים החגיגה נגמרת. אשמורת תיכונה נושקת לשלישית. לקום מחר בבוקר ולקום מבראשית. אריאל צא למסע שלך וניפגש". האם הדס הוסיפה: "אהוב שלי, יפה שלי, מי שמכיר אותך ואותי יודעים איזה קשר עמוק היה לנו. הקשר המיוחד שלנו. אתה בדרכך למקום טוב, מקום אחר. במותך כמו בחייך היית נסיך. הצלת שתי נפשות בישראל, אישה והעובר שלה. תמיד עשית את הדבר הנכון. נתת וקיבלת ב-24 שנות חייך אהבה ללא תנאי. זכינו בך ועכשיו תלך בדרכך החדשה. ילד שלי, עוף גוזל שלי, חתוך את השמיים וצא לדרכך החדשה. אני פה תמיד בשבילך".

הלווייתו של סרן אריאל טופז ז"ל, צילום: יוסי זליגר

נציג צה"ל אלוף משנה אלעד מאיר דויטש: "אריאל, מאיפה מתחילים? למרות המצב שהגעת לבית החולים היתה לנו תקווה. אנו עומדים כאן יחד עם משפחתך, המומים וכואבים את לכתך. היית משמעותי עבור רבים. ביום ראשון הארור הזה הבשורה הקשה היממה את כולנו. היתה לנו תקווה שתשוב אלינו. אתמול התבשרנו את הבשורה המרה. כולנו מתקשים לעכל שאתה לא איתנו. כשהחלה המלחמה עזרת בכל מה שיכולת, כולל מודיעין לגבי החטופים. תמיד עזרת ותמיד עם חיוך על הפנים. חשבת על אחרים לפני שחשבת עליך. היית שמש לכולנו. משפחת טופז, אני יודע שאין נחמה במילים. אני מבקש להשתתף באבלכם הכבד. אתם תמיד תהיו חלק מאיתנו".

הפיגוע סמוך לצריפין // יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

עדן לצמן בשם החברים מפרדס חנה: "מה אפשר לומר? תמיד ידעת לעשות את המעשה הנכון. תמיד היה ניתן לסמוך עליך. היית עם הלב הכי טוב שאני מכירה. מצחיק, חכם. תמיד תהיה חלק ממני ואני מקווה שאתה במקום יותר טוב. אני אוהבת אותך ומתגעגעת. יש לי חור בלב בצורה של הלב שלך".

בפיגוע הדריסה, שביצע המחבל מחמד ע'אלב מחמוד שהאב, בן 27 מכפר עקב שמצפון לירושלים, נפצעו 4 חיילי צה"ל, לוחמים, שחלקם נפצע בלחימה ברצועת עזה והיו בדרכם לשיקום נפשי-רגשי בבסיס צריפין. המחבל הגיע לצומת ברכב מסוג טויטה, ודהר לעבר תחנת אוטובוס שבה עמדו החיילים. הוא המשיך בנסיעה ואז עשה פניית פרסה ופגע בה שוב. לוחמי מג"ב במילואים חתרו למגע וחיסלו אותו.

ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, יוני חכימי: "אין יום שלא התפללתי שיצא מזה. בצער וביגון קודר פרדס חנה-כרכור נפרדת מילד קסום נוסף שמצטרף למשפחת השכול. עצב גדול נפל שוב על מושבותינו. אריאל היה נכדם של אריה ולאה גרשון. אריה ניהל את הפנימיה של בית ספר חקלאי במשך 38 שנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר