"היה מחובר לאדמה הזו": סמ"ר ידידיה אזוגי נפל במלחמה, כעת משפחתו מקימה בשומרון פארק להנצחתו

ידידיה, בן 21 מהיישוב רבבה, נהרג מפיצוץ מטען כשלושה שבועות אחרי שבן דודו דניאל לוי ז"ל נפל גם הוא בקרב • הוא היה אחראי על פינוי פצועים והשתתף בחילוץ הבנות רומי וליה סויסה, שהוריהן נרצחו בשדרות • משפחתו פתחה מימון המונים להנצחתו

ידידה אזוגי ברצועה, ארכיון. צילום: באדיבות המשפחה

סמ"ר ידידיה אזוגי ז"ל (21), מהיישוב רבבה שבשומרון, שירת בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים. התפקיד האחרון שלו היה סמל של מחלקת ניוד - אחראי על פינוי הפצועים. הוא נפל ב-29 במאי מפיצוץ מטען בבית ברצועה. כעת משפחתו מנציחה את זכרו על ידי הקמת פארק בשומרון.

בעוז וענווה ידידיה אזוגי - להשתתפות בהנצחה לחצו כאן

"ב-7 באוקטובר הוא התארח אצלנו בבית בשדרות", מספר אחיו ינון. "ברגע שהוא שמע את המתרחש הוא יצא בריצה לכיוון תחנת המשטרה ואני יחד איתו. כשאנחנו מגיעים לאזור הוא בעצם משתתף בחילוץ של הבנות רומי וליה סויסה שהוריהן נרצחו. אני לוקח את הבנות אליי לידיים ורץ איתן הביתה והוא כמובן חותר עם איש ביטחון פנימה לכיוון התחנה עצמה, שם כבר מתנהל קרב. "אני שם את הבנות אצל אשתי ואמא שלי וחוזר חזרה אליו לתחנת משטרה. הן נמצאות אצלנו עד יום ראשון וכמובן שידידיה חוזר לצוות שלו ואנחנו שמים את הבנות אצל המשפחה ברחובות".

ידידיה אזוגי ז"ל,

הפעם האחרונה שמשפחתו של ידידיה ז"ל ראתה אותו, הייתה בהלווייה של בן דודו דניאל לוי ז"ל, שגם הוא נהרג בפיצוץ מטען בשכונת זייתון ב-10 במאי. "שעה וחצי לפני שהיה אמור לצאת החוצה לחינה של אחותו, הוא נהרג מפיצוץ מטען שהתפוצץ עליו אחרי שפתח ארון באחד הבתים".

ידידיה והאופנוע, צילום: באדיבות המשפחה

"לידידיה היה אופנוע שטח. הוא היה מאוד מחובר לשטח, לטבע, לאדמה, למקום שגדל בו. יצאנו בקמפיין גיוס להקים פארק הנצחה שיכלול בריכות, מדשאות, פרגולות, ספסלים. אנחנו רואים את זה כהמשכיות של ידידיה. הוא הקריב את החיים שלו למען האומה, המעט שאפשר לעשות זה להמשיך את האור שלו. אנחנו מבקשים מכל אחד שיכול – לעזור".

בעוז וענווה ידידיה אזוגי - להשתתפות בהנצחה לחצו כאן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר