הועלה לדרגת אלוף משנה דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי. צילום: דובר צה"ל

"נכס לצה״ל ולחברה הישראלית": הועלה בדרגה דובר צה"ל בערבית

לאחר 19 שנים כראש ענף מזרח תיכון וערבית בדובר צה"ל הוענקה לאביחי אדרעי דרגת אלוף-משנה • בשנים האחרונות הוא הפך לאחד מסמליו הבולטים של צה"ל לעולם הערבי לאור אלפי הראיונות בהם השתתף בכלי התקשורת ופרסומיו ברשתות החברתיות • דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר בעת מתן הדרגה: "קצין ערכי ואחראי שמהווה נכס בפועלו ובעשייתו הרבה"

[object Object]

קולו של צה"ל לעולם הערבי: הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, העניק אמש (שני) דרגת אלוף-משנה לראש ענף מזרח תיכון וערבית ודובר צה"ל לקהל הערבי, אביחי אדרעי. במסגרת תפקידו, ב-19 השנים האחרונות, מייצג אדרעי את צה״ל בתקשורת הערבית המסורתית וברשתות החברתיות כשפניו בקדמה, באופן שהפך אותו לאחד מסמליה הבולטים והמזוהים של צה"ל בקרב הציבור הערבי בארץ ובעולם.

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, אמר כי אדרעי ״מעביר את המסרים של צה״ל מסביב לשעון, הוא פונה לכלל מדינות האויב, ומוביל את המאמצים התקשורתיים של צה״ל מול אוכלוסיות ערביות תוך דברור אירועים מבצעיים שוטפים". תא"ל הגרי ציין במעמד הענקת הדרגה את העבודה המשותפת לו ולדובר צה"ל לציבור הערבי במהלך המלחמה: "זכיתי לראות קצין ערכי, אחראי, יוזם ומוביל, בעל זיקה רבה למקצוע ואכפתי לחייליו. אביחי הוא נכס לצה״ל ולחברה הישראלית בפועלו ובעשייתו הרבה, ואין ראוי ממנו לקבלת הדרגה״, הוסיף הגרי.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎דניאל הגרי || Daniel Hagari‎‏ (@‏‎doveridf‎‏)‎‏

אביחי אדרעי בן 42 נולד בחיפה וגדל בשכונת נווה יוסף ובהדר עליון. הוא למד בבית הספר הריאלי והתגייס לשירות צבאי ביחידה 8200. בגיל 22 הוצע לו לשמש כראש מדור תקשורת ערבית בדובר צה"ל. אדרעי קיבל דרגת ייצוג של סרן ובהמשך עבר קורס קצינים. תחת אדרעי הפך מדור ערבית בדובר צה״ל לתחום. בתפקידו הנוכחי מכהן אדרעי משנת 2005, ובמעלה הדרך העניק אלפי ראיונות לערוצי הטלוויזיה הערביים והפך לדמות מוכרת בעולם הערבי, בין היתר בזכות פעילותו בחשבונות פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טלגרם וטיקטוק של דובר צה"ל בשפה הערבית. בפברואר 2024 נחשף כי מחבל פלשתיני שביצע פיגוע ברעננה תכנן להתנקש בחייו של אדרעי כאשר ישב במסעדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו