"כל ישראל ערבים זה לזה בשמירה על המולדת": כאלף מילואימניקים בקריאה לשוויון בנטל 

חברי תנועת ה"מילואימניקים" קיימו כנס בנוכחות מאות לוחמים ומפקדים וקראו להימנע מחקיקת חוק הפוטר חרדים מגיוס באופן גורף • "נמשיך להתייצב אבל להביא עוד כתפיים מתחת לאלונקה", אמר ראש התנועה, השר לשעבר יועז הנדל

כנס תנועת המילואימניקים

במקביל לקידום העלאת גיל הפטור ממילואים: כאלף מפקדים וחיילים במילואים מתנועת "המילואימניקים" קיימו אתמול (שני) כנס בתל אביב נגד חוק הגיוס. 

חברי התנועה, המורכבת ממאות לוחמים ומפקדים, מתכננים לצאת למאבק כדי למנוע חקיקת מתן פטור גורף מגיוס. בכנס הציגו השותפים והמובילים את תוכנית הפעולה למאבק בחוק הגיוס ורתימת מתגייסים. זהו הכנס השני שעורכת התנועה. 

יועז הנדל בכנס תנועת ה"מילואימניקים", צילום: יהושע יוסף

בכנס נשאו דברים בין היתר: השר לשעבר יועז הנדל שעומד בראשות התנועה, מג״ד במילואים. יואב אדומי, סמג"ד במילואים, הייטק. ניר אש, רס"ן במילואים, רופא. עמליה קינן, ראש צח"י יונתן, מנהלת פרויקטים בתעשייה.

"זו גאווה וזכות לשרת ולהגן על המולדת. יש פה אינספור ישראלים שישרתו יותר מ-200 ימים השנה. ההשפעה על חייהם דרמטית", אמר סא"ל במיל' והשר לשעבר יועז הנדל. "נמשיך להתייצב אבל להביא עוד כתפיים מתחת לאלונקה"

על החרדים אמר כי הם לא אשמים וכי "אשמה מדינת ישראל שהתעלמה מזה כל כך הרבה שנים. אנחנו לא נגדכם. אם הם לא מבינים את הזכות הגדולה להגן על המולדת, לעשות למען קידוש השם. זה מכיוון שהם לא למדו תורה מספיק ולא הבינו עד הסוף שכל ישראל ערבים זה לזה בעיקר בשמירה על המולדת. שאפשר לשלב בין תורה ללחימה כמו הדתיים הלאומיים. אולי הם לא מבינים עד כמה גדול קידוש השם. מתינוקות שנשבו אני לא מצפה לדבר. מי שאני פונה אליו זו הנהגה הישראלית שבחרה במודע לטפח את הניתוק וחוסר הידיעה".

הרב תמיר גרנות בכנס תנועת ה"מילואימניקים",

״יש אחריות עצומה לקהל המילואמינקים וגם כוח עצום, למדתם להפוך משבר לעוצמה ולפתרון. גילינו דרככם שיש לנו שורש, של ביחד", אמר הרב תמיר גרנות, ראש ישיבת הסדר, אביו של סרן אמתי צבי גרנות ז״ל.

"אבל כח היחד לא יכול להיות רימון עשן שמסתיר אי שותפות. אחדות עלולה להיות מילת קש. אבל היא חייבת להיות מגובה באחריות ושותפות. אי אפשר לשנות אידיאולוגיה בכעס, רק בכבוד ואהבה. האמירה צריכה להיות חדה כל אחד מתגייס. אחר כך נדבר, איך באיזה גיל ובאיזה צורה. ויהיו ויתורים. מצד כולם״, הוסיף. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר