"תמיד אמרתי לך - 'לך תסתכל במראה - ככה נראה אושר'": רס"ל אלון קודריאשוב שנפל בעזה הובא למנוחות

רס"ל אלון קודריאשוב, לוחם אגוז בן 21 במותו, ממודיעין, הובא למנוחות בבית העלמין בעיר • הוא היה אמור להשתחרר בקרוב משירות צבאי ותכנן לצאת לטיול תרמילים ארוך • האם קירה: "אתה הלב והנשמה שלי, כולם אומרים שהיית גיבור ואני יודעת שזה האופי שלך • האב סרגיי: "השלמת את משימתך, אני גאה בך ומצדיע לך"

"כולם אומרים שהיית גיבור ואני יודעת שזה האופי שלך": אמו של רס"ל אלון קודריאשוב סופדת לו // שמואל בוכריס

הלווייתו של רס"ל אלון קודריאשוב, בן 21 ממודיעין, לוחם באגוז, מתקיימת בשעה זו בבית העלמין בעיר בנוכחות מאות בני משפח הוחברים שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. אלון נפל בעזה, לאחר שנפגע מטיל RPG שנורה לעבר המבנה שבו שהה בבית החולים נאצר.

רס"ל אלון קודרישוב, צילום: דובר צה"ל

הוא היה אמור להשתחרר בקרוב משירות צבאי ותכנן לצאת לטיול תרמילים ארוך בתאילנד ובדרום אמריקה. התוכניות נגדעו כשביום שישי קיבלו הוריו, סרגיי וקירה, ואחותו קרן, את הבשורה הקשה על נפילתו.

אימו ואחותו של רס"ל אלון קודריאשוב ז"ל, היום, צילום: יהונתן שאול

משפחתו מספרת כי היתה בו עוצמה גדולה לצד רגישות וחיבור עמוק לאמא שלו ולתא המשפחתי. אלון וקירה האם היו קרובים מאוד ודאגו לדבר בכל הזדמנות שאפשר ולחזק אחד את השנייה באמונה שהכל יהיה בסדר.

האבא סרגיי ספד לו בכאב: "אלון היקר שלי, תראה כמה אנשים הגיעו לחבק אותך ולתת לך כבוד, ואני רוצה לספר להם מי אתה. אתה בן וחבר שלי הכי טוב, מושלם. תמיד היינו צוות, אתה למדת ממני ואני למדתי ממך, וכל מה שעשינו תמיד נהנינו יחד. כל מה שהשגת בחיים עשית באופן מושלם. אתה ציוני וישראלי גאה, אוהב את הארץ, ונתת את כולך למענה. אתה תמיד מכבד ומעריך את החיילים שלך, והם אוהבים ומעריצים אותך בחזרה. אני לא נפרד ממך, אתה תמיד תישאר איתי בלב. הזיכרונות שלי ממך יספיקו לי לכל החיים. תודה רבה לך שנתת לנו 21 שנים להנות ממך. השלמת את משימתך, אני גאה בך ומצדיע לך. להתראות אלון".

רס"ל אלון קודריאשוב ז"ל, צילום: דובר צה"ל

האמא קירה: "אלוני, ילד מהמם שלי, אני לא מאמינה שאני אומרת לך מילות פרידה. אתה הלב שלי והנשמה שלי. ילד חכם, היית החבר הכי טוב שלי. כולם אומרים שהיית גיבור ואני יודעת שזה האופי שלך. אין לי מילים לתאר לך את האהבה שלי אליך, ואין לי מילים לתאר את הצער שלי. נשמה של המשפחה. תמיד אמרתי לך - 'לך תסתכל במראה - ככה נראה אושר'. הורים צריכים לקבור את הילדים שלהם, ואנחנו נכשלנו. תודה שנתת לי להיות אמא מאושרת 21 שנים, אני אוהבת אותך בלי סוף. החלום שלי שתחזור אליי".

האחות קרן: "אלון, לולי שלי, אח שלי, אני רוצה להקריא לכולם את המכתב האחרון שכתבתי לך ב26.3: 'היי לולי, מה שלומך? אלוף העולם שלנו. חושבים עליך כל שניה ביום ועוקבים אחרי העדכונים ואיפה שאתם נמצאים. אתם גאווה ענקית. רצינו להזכיר לכם שאנחנו הגב שלכם, שומרים עליכם מרחוק, גאים בכל נפשנו, מתגעגעים ואוהבים בכל ליבנו. איזה שבוע כיפי היה לנו, שבוע שלם ביחד שנתן לנו המון כוחות להמשך. מתכננים כבר תכניות ליציאה הבאה שלך, אמן וזה יקרה בקרוב. יש לי הרגשה שהמשאלה שלי תתגשם בקרוב'".

האחות קרן: "אני אמשיך לחיות כאן בשבילך, אתה תמיד כאן איתי, לעולם לא עוזב אותי", צילום: יהונתן שאול

"'אני אוהבת אותך אח שלי, החבר והאח הכי טוב שלי. אמא ואבא חזקים ואוהבים בלי סוף, ספתוש הכי חזקה שאני מכירה, אז הסר דאגה מלבך. מאסטר שף עדיין באודישנים, אני ואמא מחכות לך לראות ביחד את הפרקים של הנבחרת. מחכים לך בבית בחיבוק חזק. תודה שאתם שומרים עלינו. אתה השראה שלנו, מלך שלנו, תמשיך להיות חזק ותשמור על עצמך ועל החברים, בקרוב זה יהיה מאחוריך. סומכים עליכם בעיניים עצומות'".

"אהוב שלי, אהבת חיי, אהבה טהורה שלי, אני אמשיך לחיות כאן בשבילך, אתה תמיד כאן איתי, לעולם לא עוזב אותי. אוהבת אותך אח שלי". 

רס"ל אלון קודריאשוב ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

בשם צה"ל, סגן אלוף חגי שרעבי, סגן מפקד יחידת אגוז, ספד לו: "בני המשפחה היקרים, חיילים ומפקדים, אנו חולקים כבוד אחרון ומצדיעים לאלון. אלון, התגייסת לקורס טיס ומשם הגעת אלינו לאגוז - ואנחנו זכינו בך. מעל שנה עברת מסלול אינטנסיבי ומאתגר, הכל מתוך רצון לבצע שירות משמעותי. סיימת מסלול ומיד הצטרפת למלחמה בגבול הדרומי. אלון, חבריך ומפקדיך מספרים שהיית בולט בשקט שלך, בצניעות ובענווה. היית בולט גם בהישגיך, הכי מקצועי, הכי מיומן, הראשון להתנדב ולקחת אחריות, לסייע לחבריך לצוות, לוחם מקצוען שמגדיל ראש, אינטילגנט עם סדר מופתי וקפדנות בלתי מתפשרת שסחפה אחריה רבים. מותך מות גיבורים, בשם כל חיילי יחידת אגוז לדורותיהם אני מצדיע לך".

מפקד הצוות דניאל ווילר: "רציתי להגיד לך תודה שלימדת אותי להיות צנוע ולעבוד בצורה שקטה, על הצד הטוב ביותר. תודה שהיית דמות כזאת לצוות, אדם שכולם יכלו לסמוך עליו. תמיד הרגשתי בטוח כשאתה לידי. בזכותך כולנו יכולים לעמוד כאן. תודה על הזכות להיות המפקד שלך ולהילחם לצדך, אח שלי, אני אוהב אותך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר