"עלה לארץ לבדו": סמ"ר בוריס דונבצקי נפל בקרב ברצועת עזה

סמ"ר בוריס דונבצקי היה לוחם בשיריון בעוצמת "עקבות ברזל" והתגורר בקריית ביאליק • ראש העיר קריית ביאליק כתב: "בוריס היה חייל בודד, הוריו מתגוררים ברוסיה ומחכים להגעתם כדי לקבוע מועד להלוויה"

סמ"ר בוריס דונבצקי. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל הותיר לפרסום היום (ראשון) כי סמ״ר בוריס דונבצקי בן 21, מקרית ביאליק, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת "עקבות הברזל" (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

תיעוד: כוחות צה"ל מאתרים פיר סמוך לבית ספר בצפון הרצועה (ארכיון) // דובר צה"ל

אלי דוקוסקי, ראש עיריית קריית ביאליק, כתב עליו :"העיר קריית ביאליק הלומת כאב וצער על סמ"ר בוריס דונבצקי ז"ל, תושב עירנו, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 21 בנופלו".

"בוריס היה חייל בודד שהתגורר בקריה בדירת שותפים. עלה לארץ בשנת 2018 במסגרת תוכנית נעל"ה. מדובר בתכנית חינוכית ייחודית שנועדה לבני נוער יהודים ברחבי העולם המגיעים לישראל ללא הוריהם. הוריו של בוריס מתגוררים ברוסיה ומחכים להגעתם לארץ כדי לקבוע את מועד ההלוויה".

"אני שולח את תנחומיי למשפחת דונבצקי ומרכין ראשי בכאב על נפילתו של לוחם חדור מטרה שמסר נפשו במערכה צבאית צודקת להגנת מדינת ישראל".

ירוסלב בנדין, חבר של בוריס דונבסקי, מספר ל"ישראל היום":״ עלינו לפני 5 שנים לישראל לבד. גרנו באלוני יצחק שלוש שנים, ושנתיים בקרית ביאליק. הוא עלה מרוסיה, הוא היה בחור טוב, היינו צופים בסרטים ביחד ומבלים ביחד. בבית הספר הוא אהב פיזיקה, היה תלמיד טוב".

ירוסלב בנדין, חבר של החייל שנהרג בוריס דונבסקי ז"ל, צילום: ללא

ירוסלב ממשיך ומספר: "הוא רצה להיות לוחם. היו לו תוכניות אחרי הצבא ללכת ללמוד הנדסה בטכניון. בוריס תכנן לבנות את החיים שלו פה בישראל. הוא אהב את השירות הצבאי, היו לו המון חברים ובחופשים היינו מבלים המון. הוא תכנן טיול אחרי הצבא לארה״ב".

"הוא היה טבח טוב, תמיד היה מכין אוכל אסייתי. לפני כמה ימים נפגשנו בקרית ביאליק, וביום שישי חזר לצבא. הוא תמיד היה בטוח בעצמו ובטוח שבסוף ננצח. היה לו עוד שנה בצבא ואז היה אמור להשתחרר", הוא מספר בכאב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר