"הם היו צוות של שבעה מול מאות מחבלים": סיפור הגבורה של סרן שילה הר אבן ז"ל

סרן שילה הר אבן ז"ל, מ"פ בגדוד 13 של חטיבת גולני, קפץ לנמר עם עוד שישה מאנשיו, מיד כשזיהה את הפשיטה על בסיס נחל עוז • לאחר שניהלו מול אנשי חמאס קרב בכמה מוקדים לאורך הגדר, ולאחר מכן בבסיס שחדרו אליו, שילה נפל • "הם הצליחו לחסל עשרות מחבלים, הצבא אולי קרס, אבל הלוחמים לחמו ונתנו את הכל, הם מסרו את נפשם כדי שאחרים יחיו", אביו סיפר בקול שבור

סרן שילה הר אבן ז"ל, מ"פ בגדוד 13 של גולני. צילום: באדיבות המשפחה

למעלה מחודש עבר מאז השבת השחורה, ולא כל סיפורי הגבורה סופרו עד כה. אחד מהם הוא של סרן שילה הר אבן, מ"פ בגדוד 13 של חטיבת גולני, שספג אבדות רבות. בחודש שחלף, שמעו בני משפחתו על הקרב המדהים שניהל שילה ז"ל מול מאות מחבלים שפשטו על הגדר.

כוחות גולני בעוטף עזה, צילום: אורן בן חקון

בני, אביו של שילה מספר: "בבוקר השבת ההיא, מיד כשזיהה את הפשיטה על בסיס נחל עוז הוא הסתער על המחבלים. קפץ לנמר עם עוד שישה מאנשיו והם החלו לנסוע לאורך הגדר. שילה עמד מחוץ לנמר וניהל קרב עיקש, הוא ירה במחבלים ודרס אותם. הוא וצוותו הרגו עשרות מחבלים. הם נסעו לאורך הגבול, הדפו וחיסלו מחבלים. ברשת הקשר שמעו אותו צועק "סע סע, דרסנו אותם!".

במהלך הקרב שילה נפצע בידו, אך זה לא עצר אותו: "הוא חבש את עצמו, וכששמע שפושטים על מוצב נחל עוז הוא עזב את הגדר ונסע לשם. הם פרצו לבסיס והנמר בו שהו חטף ירי בלתי פוסק מעשרות מחבלים. אחרי פגיעה של אר.פי.ג'י, הנמר הושבת. הוא יצא להילחם ושם נהרג. הם היו צוות של שבעה מול מאות מחבלים, הצליחו לחסל עשרות מהם אבל בסופו של דבר נהרגו בקרב", אביו סיפר בקול שבור.

הלווייתה של נועם אברמוביץ' ז"ל, שנרצחה במוצב נחל עוז // סיון וינטר ואילי הדר

"הצבא אולי קרס, אבל הלוחמים לחמו ונתנו את הכל. הם מסרו את נפשם כדי שאחרים יחיו. קרוב לעשרים לוחמים מהפלוגה שלו נהרגו שם", האב ממשיך בכאב. "הוא דיבר הרבה על הצורך לפתח רוח לחימה. הסתער שוב ושוב, הוא לא חשב שהמשפחה שלו תתפרק, ואנחנו משתדלים לחיות לאורו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר