כך דוגמניות נופלות למלכודות של האנשים העשירים בעולם | איור: מורן ברק

"סחר בבני אדם, אבל ברמה גבוהה": התופעה המכוערת של "טיולי התדמית" - דוגמניות מותקפות מינית על ידי עשירי העולם

בשנים האחרונות הפכו "טיולי התדמית", אירועי יוקרה של בעלי ממון סביב העולם, לעסק שמגלגל מיליוני דולרים • מאחורי השם המכובס עומדת תעשיית ניצול, שמספקת צעירות למפגשים של מיליונרים – בתיווך סוכני דוגמנות תאבי בצע • הצעירות נשכרות להיראות במסיבות על יאכטות ובווילות פאר, אבל מה שמתחיל בריקוד תמים מסתיים לא פעם בדרישה לספק "שירותים נוספים" בתשלום ובתקיפות מיניות • לוקה, דוגמנית הולנדית שנאנסה ב"טיול תדמית": "כשהתקשרתי בבכי, הסוכנת אמרה לי 'זה יכול לקרות, רק תוודאי שאת מקבלת את הכסף'"

לכאורה, מדובר בעוד סצנת לייף סטייל מהסוג שקופץ לכולנו מדי יום בגלילה באינסטגרם או בטיקטוק. יאכטת ענק של מולטי־מיליונר עוגנת ליד אי אקזוטי. על סיפונה עשרות צעירות בבגדי ים, רוקדות, שותות אלכוהול יקר, ובעיקר מעלות רגעים מעוררי קנאה לרשתות. התפאורה סביבן יכולה להשתנות. לפעמים זו וילת פאר שומטת לסתות, לפעמים ארמון או מתחם בילוי אולטרה־יוקרתי. המולטי־מיליונר יכול להיות שחקן הוליוודי מפורסם, שייח' מיליארדר ממדינות המפרץ, איל הייטק מזדקן או אוליגרך רוסי.

אלא שמאחורי החזות הנהנתנית והמתעתעת חבויה אמת מטרידה, שרחוקה מאוד מהתדמית הקלילה והכיפית. ברוכים הבאים לעולם "טיולי התדמית" (Image Trips), מונח מכובס שמאחוריו ניצבת תעשייה מכוערת שמגלגלת מיליוני דולרים, ושבמקרי הקיצון שלה גובלת בהתעללות נפשית ופיזית, בתקיפות מיניות ובסחר בבני אדם.

תעשיית "טיולי התדמית", שבשנים האחרונות קיבלה תנופה בולטת, מחברת תמורת תשלום בין גברים עתירי ממון לבין צעירות מכל העולם, חלקן רק בשנות העשרה לחייהן. הצעירות מוטסות במחלקות ראשונות ובמטוסים פרטיים לאירועים ולמסיבות ברחבי העולם, שם הן נדרשות להיראות בקרבת הלקוחות ששילמו על נוכחותן, ולעיתים גם לספק שירותים אישיים נוספים.

לוקה ל', דוגמנית בת 29 מהולנד שהיתה מעורבת בעשור האחרון בטיולי תדמית רבים, היא אחת מהצעירות שהצטלקו בהם. כעת היא חושפת את העולם האפל שמסתתר מאחורי החזות הנוצצת.

"באחד מהטיולים האלה טסתי לבילוי עם שייח' מאיחוד האמירויות, תמורת 10,000 יורו. יצאנו לארוחת ערב עם עוד כמה דוגמניות מארגנטינה, והשייח' שתה והשתכר כל כך עד שבשלב מסוים הוא נפל. באופן לא רצוני אני צחקתי. בתגובה הוא היכה בזעם בראשי בבקבוק היין שהחזיק. היה דם בכל מקום והתחלתי לצרוח. שני עוזרים פיליפינים שלו לקחו אותי לשירותים, לעצור את הזרם, וכשביקשתי לעזוב הם ענו שזה לא אפשרי ואמרו לי: 'הדרכון שלך אצלנו, את לא יכולה ללכת לשום מקום. פשוט תירגעי'.

"אחר כך הם פינו אותי לווילה ענקית שבה טיפל בי רופא, ואז השייח' הגיע, התנצל בפניי וביקש שאשאר שם עוד לילה. עברנו לשבת בסלון, והוא המשיך לשתות. בשלב מסוים הוא ביקש מאחת הדוגמניות הארגנטינאיות שתשכב עם הבן שלו. היא סירבה, הצביעה עליו וייעצה לו שיפסיק עם האלכוהול".

לוקה. "הסוכן שאל אם ארצה לעשות 'אקסטרה'", צילום: Ot Cuevas

כאן מתארת לוקה סצנת בלהות, שהיתה יכולה להשתלב בקלות בסרט פשע של סקורסזה: "השייח' הביט בעוזר שלו ואמר 'תביא סכין'. ואז שני בחורים החזיקו את הארגנטינאית בכוח, הצמידו את האצבע שלה לצלחת כסף וחתכו אותה. כל זה רק כי היא הצביעה עליו.

"באותו רגע חשבתי שאני עומדת למות שם. התחלתי לבכות. השייח' התעצבן ואיים להרביץ לי אם לא אפסיק. כשלא הצלחתי להפסיק, הוא נעמד מולי והיכה אותי בחגורה שלו, עד שאיבדתי הכרה. כשהתעוררתי מצאתי את עצמי נעולה בארון קטן. השאירו אותי שם שעות.

"בסוף הגיעה העוזרת של השייח', נתנה לי את הדרכון שלי ואמרה שאני חייבת ללכת, 'אחרת לא אחיה'. את הדוגמנית הארגנטינאית ההיא ניסיתי לחפש אחר כך ברשתות החברתיות, אבל לא הצלחתי לגלות מה עלה בגורלה. היא כאילו נעלמה".

לוקה: "היה רגע אחרי המסיבה שחשבתי שאני עומדת למות שם. התחלתי לבכות. השייח' התעצבן ואיים להרביץ לי אם לא אפסיק. הוא היכה אותי בחגורה שלו עד שאיבדתי הכרה. כשהתעוררתי מצאתי את עצמי נעולה בארון. השאירו אותי שם שעות"

הצעה מג'פרי אפשטיין

הסיפור שמגוללת לוקה נשמע אולי קיצוני, אבל הוא לא זר לתעשייה שלמה שמבוססת על ניצול, על התעללות ועל חשיפה תמידית לסכנה פיזית מול בעלי ממון שמתנהלים לרוב בהשפעת סמים ואלכוהול. גברים שבטוחים כי כספם יכול להגשים להם כל גחמה, על חשבון נשים שלא ממש יכולות להתנגד.

היא גדלה בעיר מנומנמת בהולנד, תמיד בלטה ביופייה, דבר שהביא לה תשומת לב רבה - חיובית וגם שלילית. "אתה צריך קצת סבלנות איתי, מעולם לא סיפרתי על זה לאיש", היא אומרת בשיחתנו הראשונה ומביטה מעבר לכתפה, מוודאה שאיש אינו שומע.

"היתה לי ילדות לא פשוטה. תמיד הייתי יוצאת דופן. הבנות בבית הספר תמיד הציקו לי. הן היו מדביקות לי מסטיקים בשיער, בועטות בי, כותבות עלי כל מיני שקרים. והיה שם מורה לפסנתר ממש מבוגר שהטריד אותי מינית. אני זוכרת שחיפשתי באינטרנט כל מיני דרכים להפוך את עצמי למכוערת, לא אטרקטיבית. ניסיתי להעלות במשקל, אכלתי שום חי ובצל. יצרתי הרגל של הרס עצמי, כי לא יכולתי להתמודד עם כל ההצקות וההטרדות".

בשלב מסוים עלתה על הרדאר של מגלה כישרונות בסוכנות דוגמנות, אחרי שצפה בה משחקת הוקי שדה כנערה. היא עזבה את הלימודים והחלה לדגמן בקמפיינים ברחבי העולם. בין היתר, דרכיה הצטלבו באיש העסקים המנוח הנודע לשמצה ג'פרי אפשטיין, שהציע לה, לדבריה, לגור בפלורידה ולעבוד כעוזרת אישית שלו. "למרבה המזל, אמא שלי זיהתה שמשהו לא כשורה איתו, וסירבתי".

עד מהרה צעדה ממסלול הדוגמנות הרגיל למסלול החלקלק ששינה את חייה. "עבדתי בקמפיין של בגדי ספורט בקייפטאון, דרום אפריקה. אחת הבנות שעבדו איתי, דוגמנית ספרדייה קצת משוגעת, תמיד הסתובבה עם כסף מזומן והגיעה לעבודה עם תיקים של שאנל. פעם אחת, כששאלתי אותה מאיפה כל הכסף, היא סיפרה לי על האפשרות לצאת למשהו שנקרא 'טיול תדמית', ושכל מה שאצטרך זה ללכת לארוחות ערב. חשבתי לעצמי, 'בסדר, זה יכול להיות מגניב ומעניין'".

ט', שהשתתפה בטיולי תדמית: "יש הרבה דברים לא חוקיים סביב הטיולים האלה, מאפיות וארגונים. חוץ מזה, בטיולים את מבלה עם האנשים הכי מפורסמים ומצליחים בעולם, וזה יכול להיות מסוכן. כמו סחר בבני אדם, אבל ברמה גבוהה"

החברה הספרדייה הסבירה ללוקה שהיא צריכה לשלוח סרטון שלה לאחד הסוכנים שעוסקים בטיולי התדמית. לוקה הצטלמה תוך שהיא עושה יוגה, אבל הספרדייה הבהירה מה באמת נדרש ממנה: "היא צחקה עלי, אמרה שזה לא מה שהסוכנות מחפשת, ושאני צריכה 'להיות סקסית' ולהראות את הישבן.

"אני לא ממש הבנתי. איזה סוג טיול זה? הרי מדובר רק בארוחות ערב. אבל בסוף עמדתי עם ביקיני ונעלי עקב והצטלמתי. הייתי בת 19. כשסיימנו, היא שלחה את התמונות שלי לאישור הסוכן, ובתוך שעה כבר שאלו אם אני יכולה לטוס עוד הלילה".

בשלב הזה כבר הבנת שלא מדובר רק ב"ארוחות ערב"?

"לא, הייתי ממש תמימה וסמכתי על החברה שלי. עבדנו ביחד, והאמנתי במה שהיא אומרת".
לטיול התדמית הראשון הוטסה במחלקת עסקים. "זאת היתה הטיסה הראשונה שלי בביזנס, ועם הנחיתה אספו אותי ברכב מפואר שבו חיכתה דוגמנית אמריקנית שהוזמנה גם היא לארוחה.

"הגענו לאחוזה ענקית, ונדהמתי, כי היו שם יצירות האמנות היפות ביותר שראיתי מעולם. לאחוזה הגיעו עוד עשרות בחורות משבדיה, מנורבגיה ומרוסיה, שהיו ממש חברותיות. הן היו מרקעים שונים, חלקן היו ספורטאיות, כמו אחת שהיתה טניסאית מקצועית ואחרת שהיתה מעודדת. ואז באה אלינו העוזרת של הבעלים ולקחה אותנו לאיזה טרקלין, שם נדרשנו לרקוד מול הלקוח. השמיעו שם את המוזיקה הכי גרועה ששמעתי אי־פעם. אחרי שזה נגמר העוזרת לקחה אותנו לחדרים שלנו ואמרה ש'יודיעו לנו אם התקבלנו'.

"כעבור כמה זמן אמרו לי שמצאתי חן בעיני הלקוח, והעוזרת שאלה אם אוכל להישאר איתו לטיול של עשרה ימים. הסכמתי. הודיעו לי ולאחרות שאנחנו צריכות לעבור בדיקה של רופא, לגילוי מחלות מין. נבהלתי. למה אני צריכה להיבדק אם זה רק לרקוד?".

ט': "הסוכנים משחקים בך שחמט ומזיזים אותך מלקוח ללקוח", צילום: GettyImages

"קיבלתי איומי רצח"

עשרה ימים "בילו" לוקה ושאר הצעירות בחברת הלקוח וחבריו. לשמחתה, הטיול עבר בשלום, מבלי שנדרשה לאקט כפוי או בעייתי כלשהו. "היתה רק בחורה אחת שריכלה איתנו בקול על הרגלי המיטה של הלקוח הזה, ולדעתי היו מכשירי האזנה בחדרים שלנו, כי למחרת היא סולקה משם".

בסיום הטיול קיבלה לוקה מעטפה עם סכום כסף מזומן שלדבריה לא ראתה כמותו מימיה. "התרגשתי עד הירח. כשחזרתי לקייפטאון פיזרתי את השטרות על המיטה, שכבתי עליהם והתפלשתי בהם, כמו בסרטים. זה היה מצחיק".

בשלב מוקדם זה היא עוד הרגישה שעלתה על אופציה נוחה להשלמת הכנסה. לצד עבודתה כדוגמנית מן המניין היא התחילה להמריא לטיולי תדמית שונים. חלקם ביזאריים, דוגמת טיול עם ראש ממשלה של מדינה אירופית שהזמין אותה להתלוות אליו ליום בסאונה מבודדת בין הרים מושלגים. חלקם היו סתם מצחיקים, למשל מסיבת חברה של ענקית רכב מוכרת שהתקיימה בפירמידות במצרים, כשלוקה ושאר הדוגמניות נדרשו להסתובב מחופשות לקליאופטרה.

אבל עד מהרה התברר ללוקה ולחברותיה שלא תמיד הטיולים האלה נטולי סכנה. עדות לכך אפשר לקבל מסיפורה של ט', דוגמנית שהצטלמה לשערי מגזיני האופנה הנחשבים בעולם, ביניהם "ווג". ט' בוחרת לדבר בעילום שם, מחשש שיבולע לה.

"שתבין, עד לפני כמה שבועות הסתובבתי עם שומר ראש, כי בשנה וחצי האחרונות קיבלתי איומי רצח", היא מספרת ומסרבת לחשוף את זהות הגורמים שמאיימים עליה בשל טיולי התדמית שבהם השתתפה.

"הרבה מהסוכנויות שמפיקות טיולי תדמית מנוהלות על ידי אנשים שעושים בהן דברים לא חוקיים, כך שיש מאפיות וארגונים מסביב. חוץ מזה, בטיולים את מבלה עם האנשים הכי מפורסמים ומצליחים בעולם, וזה יכול להיות מסוכן. כמו סחר בבני אדם, אבל ברמה גבוהה. הסוכנים משחקים בך שחמט ומזיזים אותך מלקוח ללקוח".

למה לצאת לטיולים הללו מלכתחילה?

"בקמפיינים רגילים קשה להרוויח הרבה כסף, גם אם את דוגמנית טובה. לפעמים לא משלמים לך חצי שנה, וגם כשמשלמים לא מדובר בסכומים גבוהים. לעומת זאת, בטיולי התדמית מקבלים הרבה יותר יחסית לעבודות דוגמנות רגילות. הייתי מרוויחה בטיול של כמה שעות סכום ששווה למה שהייתי מרוויחה בחודש בדוגמנות רגילה. הייתי זקוקה לכסף הזה, בייחוד בתקופת הקורונה".

ריקוד מול הגברים

מייקל גרוס, עיתונאי וסופר אמריקני עטור שבחים שחקר את עולם הדוגמנות, שופך אור נוסף על התעשייה הבעייתית. "במה שנקרא באופן כללי 'עסקי הדוגמנות' יש אזורים לבנים, שחורים ואפורים", הוא אומר בשיחה עם "ישראל היום". "באזור הלבן, החלק העליון של העולם הזה, הדוגמניות הן נכסים יקרי ערך ומוגנות בהתאם. בחלק התחתון, השחור, הן כמו נייר טואלט - מנצלים אותן וזורקים".

מייקל גרוס. "ניצול תמורת כסף או קידום קריירה", צילום: Thorsten Roth

גרוס, שפרסם ב־1995 את רב־המכר "דוגמנית: העסק המכוער של הנשים היפות", מסביר שבאמצע פירמידת המעמדות, בתחום האפור, נמצאות רבות מהדוגמניות הצעירות, דוגמת ט' ולוקה. לדבריו, מדובר באזור של "מערב פרוע" חסר שליטה.

"באזור האפור יש דוגמניות יפות שמוכנות למנף את המראה שלהן, וזה כולל להיות מנוצלות תמורת כסף או קידום בקריירה. מדובר בפלרטוט פה ושם עם צלם, במתן שירות מיני לסוכן או למנהל, או במכירת הגוף כ'ממתק לעיניים' וכצעצוע מין לעשירים שמוכנים לשלם על קרבה ליופי".

ל"אספקת" הצעירות לטיולי התדמית, שמכונים לעיתים גם "טיולי אטמוספרה", אחראים סוכנים פרטיים תאבי בצע שמתווכים בינן לבין ידוענים, מולטי־מיליונרים וראשי חברות. כל סוכן מחזיק ברשת רחבה של מועמדות שאיתן הוא עובד, החל מדוגמניות כמו לוקה וט' ועד למשפיעניות רשת שלהן מאות אלפי עוקבים.

ה"מועמדות" עוברות אודישן קבלה, לרוב במשלוח סרטון אישי, אך גם פנים אל פנים - במקרים של אירוע אקסקלוסיבי יותר. אחרי שהתקבלו, הדוגמניות ייצאו לרוב לטיול בהתרעה קצרה, ויקבלו סכומים שנעים בין 1,000 דולר לכמה עשרות אלפי דולרים ליום. ברוב המקרים יסתכמו הטיולים בארוחת ערב או במסיבת ריקודים לא מזיקה, אך לעיתים יוצע בהם תשלום נוסף תמורת קיום יחסי מין עם בעל האירוע או עם אחד ממשתתפיו. טיולים כאלו מכונים טיול תדמית "אקסטרה".

מטבע הדברים, יש מועמדות שיעדיפו מראש את טיולי האקסטרה, בשל סכומי העתק שמתלווים אליהם. "בטיולים הרגילים הכסף לא הספיק לי, אז התחלתי לבקש רק את טיולי ה'אקסטרה', וצללתי עמוק לתוך העולם הזה", מודה ט'.

ט' מספרת על סוכנים ששלחו אותה "לשכב עם גברים מיליארדרים בעלי שם", וחושפת את המחיר הכבד שהיא משלמת בשל כך עד היום. "החיים שלי נהרסו בעקבות הטיולים האלה. עשיתי כל כך הרבה דברים שאני מצטערת עליהם ושגרמו לי טראומה. אני לא רוצה שאף אישה תעבור את מה שאני עברתי".

לעומת ט', לוקה סירבה זמן רב בתוקף להשתתף בטיולי ה"אקסטרה", אבל אחרי כמה טיולי תדמית רגילים הסכימה לבסוף לחצות את הקווים. זה קרה ביאכטה של אחד האנשים המפורסמים בעולם, אדם שכל קורא יכיר את שמו.

"אמרו לנו שיש טיול ענקי של שבועיים עם שותפים של אותו לקוח", לוקה מתארת. "הוטסנו לחוף שמולו עגנו שתי יאכטות, אחת מיועדת לדוגמניות ואחת לאנשי העסקים. רובם היו סינים בשנות ה־60 לחייהם, שהגיעו במסוקים פרטיים. נאלצנו לעבור כל ערב מהיאכטה שלנו ליאכטה הגדולה, שם היינו צריכות לרקוד ו'לחגוג' מולם. לא מעט די.ג'ייז מפורסמים ניגנו על הסיפון, וזה היה די מגניב. הסינים ישבו על הספות סביבנו והסתכלו עלינו רוקדות.

"ביום האחרון הגיע אלי הסוכן ואמר שאחד מאנשי העסקים מחבב אותי. הוא שאל אם אני רוצה לעשות 'אקסטרה'. בהתחלה לא רציתי, אבל זה היה סכום כסף מאוד משמעותי, אז בסוף הסכמתי והלכתי לחדר שלו".

לוקה מספרת על מקרה אחר, שבו איש עסקים מקסיקני הזמין אותה להגיע אליו למקסיקו, תמורת 30 אלף דולר. "חשבתי שזה לא יכול להיות כל כך נורא. פגשתי אותו בפנטהאוז של מלון. הוא הביא לי בגד לבן, דרש שאלבש אותו, ויצא מהחדר. עמדתי שם בתלבושת הלבנה והמוזרה וחשבתי, 'מה לעזאזל קורה כאן? אני נראית כמו הבתולה מריה'. ואז הוא קרא לי לחדר השני. כשנכנסתי ראיתי לתדהמתי דם מרוח על הרצפה וסימן פגאני, משהו מצויר עם כוכב. זה היה מוזר לחלוטין. הרגשתי שאני נמצאת בתוך טקס הקרבת קורבן. לא הסכמתי להתקרב אליו, ופשוט הסתכלתי עליו ותהיתי לאן הידרדרו החיים שלי".

ביזאריים ככל שיישמעו, סיפורים כאלה הם מציאות יומיומית עבור דוגמניות רבות בתעשיית טיולי התדמית, שמוצאות עצמן מתמודדות עם התנהגויות מפוקפקות שמגובות בכסף גדול. רשויות החוק בעולם ממעטות, מצידן, לפקח על התופעה. במקרה הטוב הן לא מודעות לאירועים, ובמקרה הרע יותר - מעדיפות לעצום עיניים. "היה מקרה שהגשתי תלונה ליורופול (הגוף האחראי לאכיפת החוק במדינות האיחוד האירופי, י"א), אחרי שלקוח בעל אמצעים היכה אותי", מסבירה לוקה. "כשהדבר הזה נודע ללקוח, הוא איים עלי ושלח לי הודעה 'אני יודע איפה אמא שלך גרה'". לוקה טוענת שדבר לא נעשה בקשר לתלונה שהגישה.

צלם האופנה עדי ברקן, שעבד במשך שנים בעולם הדוגמנות, נחשף לא פעם לעוולות שמתרחשות שם. "הייתי צלם אופנה בפריז, והיה שם בעל סוכנות שהגיע בכל יום חמישי ובחר בנות שאותן היה מטיס לניס, לחגיגות עם החברים המיליונרים שלו", הוא מספר בשיחה עם "ישראל היום", ומאשר את תופעת טיולי התדמית. "זה קורה, בטח. המיליארדרים האלה מחזיקים את סוכנויות הדוגמניות. סכומי הכסף שרצים שם מטורפים, מדובר במאות אלפי יורו. בפריז מגיעות לסוכנויות נערות־ילדות מכל העולם, והן מאבדות את הראש.

"לא צריך להיות גאון גדול כדי לגרום להן לעשות את זה. אתה יכול להיות מניפולטור קטן שאומר 'אני אפגיש אותך עם לקוחות, ואחד מהם יכול לסדר לך את החיים'. ואז אתה רואה בת 15 בתוך מסיבות של בני 60 ו־70 - וזה דבר נורא".

עדי ברקן. "רצים שם סיפורים שהשם ישמור", צילום: ששון משה

ברקן, שהקים בהמשך את עמותת "simply you" (פשוט את), שנאבקת בהפרעות אכילה בעולם האופנה, מתאר עולם שבו כולם מכירים למעשה את התופעה. "במילים עדינות, אין בית בושת גדול יותר מעולם האופנה. זה תחום 'זוהר' שכולן רוצות להתקדם בו, והן מאבדות את הראש בלי שאף אחד שומע או רואה. רצים שם סיפורים שהשם ישמור".

אין מישהו שמפקח על הבנות האלה, שדואג להן?

"אף אחד. הן לבד. האימהות שלהן מדברות איתן פעם בשבוע בטלפון, 'הכל בסדר?', 'כן, הכל בסדר', ולרוב זהו".

עדי ברקן: "העשירים האלה מחזיקים את סוכנויות הדוגמניות. סכומי הכסף שרצים שם מטורפים, מאות אלפי יורו. בפריז מגיעות לסוכנויות נערות מכל העולם, והן מאבדות את הראש. לא צריך להיות גאון כדי לגרום להן לעשות את זה. זה נורא"

לשחרר את הזאב

פיתויי הכסף הגדול, לצד החלום להכיר גברים בעלי השפעה, סוחפים צעירות רבות למצבים שהן יוצאות מהם מצולקות פיזית ונפשית - ולפעמים דווקא מי שאמון על שלומן ועל ביטחונן הוא שמצלק אותן.

"באחד מטיולי התדמית הראשונים שלי, כשהייתי עדיין תמימה מאוד, סוכנת אחת הציעה לי לטוס למדריד, לפגוש איש עסקים גדול", מספרת לוקה ועוצרת לנשימה עמוקה. "היא שלחה לי תמונה שלו שבה הוא נראה חתיך וצעיר, אבל כשהגעתי הבנתי שזה צילום מלפני 20 שנה.

"לא רציתי להישאר איתו. ניסיתי ללכת, אבל הוא אנס אותי באלימות. כשהכל נגמר, ויצאתי ממנו, התקשרתי בבכי לסוכנת. צעקתי לה 'תקשיבי, הלקוח שלך אנס אותי עכשיו'. בתגובה היא אמרה לי: 'אני מצטערת, אבל זה יכול לקרות. רק תוודאי שאת מקבלת ממנו את הכסף'".

לוקה: "איש העסקים קרא לי לחדר, וכשנכנסתי ראיתי מין סימן פגאני על הרצפה, משהו עם כוכב. זה היה מוזר לחלוטין. הרגשתי שאני נמצאת בתוך טקס הקרבת קורבן. לא הסכמתי להתקרב, ופשוט הסתכלתי ותהיתי לאן הידרדרו חיי"

למרות הטראומה, לוקה מספרת שאחרי האונס המשיכה לצאת לטיולים נוספים. "אני לא יודעת למה החלטתי להישאר בזה. אולי הרגשתי שממילא כבר נאנסתי, אז מה הדבר הכי גרוע שיכול עוד לקרות".

במבט לאחור, איך את מסבירה את זה שיצאת שוב לטיולים, למרות הטלטלה שעברת במדריד?

"זה מעניין איך המוח האנושי יכול לגרום לכל כך הרבה הרס עצמי, שוב ושוב. אני חושבת שזה היה שילוב של חברים ממש רעים, סביבה רעה ושימוש בהרבה סמים רעים".

מטושטשת מסמים, כשהיא מנסה להתגבר על האונס שעברה, הלכה לוקה והידרדרה. בין טיול לטיול, כשחייה המקצועיים הופכים לסיוט, פתחה במערכת יחסים עם בן זוג שפגע בה גם כלכלית.

"הוא ביקש ממני להשקיע את כל הכסף שלי, 100 אלף יורו, בעסקת קריפטו גדולה. כל החסכונות שהיו לי. הוא הבטיח שאעשה מזה המון כסף, ואני רציתי לקנות לאמא שלי בית, לשמח אותה. העברתי לו את כל הכסף שלי - והוא פשוט גנב אותו. הכל נעלם. ואז הוא היכה אותי, והתברר שהוא גם רימה את בעל הבית בשכירות לדירה שגרנו בה. חשבתי שאני רק רוצה למות. ראיתי קופסה של כדורי שינה ובלעתי את כולם". לוקה עוצרת לרגע ומציגה תמונות שבהן היא נראית פצועה וחבולה, על פניה דם ועיניה כבויות. לדבריה, אחרי שניסיון ההתאבדות שלה כשל היא נפרדה מבן הזוג המתעלל וחזרה לבית ילדותה בהולנד, שם ניסתה לאחות את השברים של חייה.

קשה שלא להבחין באופטימיות המאירה שלך כיום, למרות כל מה שעברת.

"חשוב לי להבהיר שלא כל האנשים בטיולים היו רעים, ושהשתתפתי גם בטיולים משעשעים. היה, למשל, נשף אחד בארמון מפואר של מלך, שהוזמנתי אליו עם עוד דוגמניות. בלילה השלישי של הנשף הבן של המלך - נסיך צעיר שהיה די חמוד - לקח אותנו לראות את גן החיות המלכותי. אחרי שהסיור נגמר אני ועוד חברה חזרנו שיכורות לגן החיות, ושם ראינו זאב לבן הולך עצוב בכלוב. החלטנו לשחרר אותו, ופשוט פתחנו את שער הכלוב. מייד נשמעה אזעקה, והגיעו המון משרתים מהארמון. אין לי מושג מה קרה לזאב, אבל שתינו הסתבכנו. את החברה שלי הם שלחו הביתה, אבל אותי הנסיך אהב - אז הוא החליט שאשאר".

ט': "בקמפיינים רגילים קשה להרוויח הרבה כסף, גם אם את דוגמנית טובה. בטיולי התדמית מקבלים הרבה יותר. בטיול של כמה שעות הייתי מרוויחה סכום ששווה למה שהייתי מרוויחה בחודש בדוגמנות רגילה. זה כסף שהייתי זקוקה לו"

כולם עוצמים עין

לוקה חוזרת ומרצינה כשהיא מדברת על ההשלכות הלא משעשעות שיש לטיולים הללו, ועל הפגיעה האפשרית שלהם בנשים הצעירות. לפתע היא מביטה בטלפון הנייד שלה ואומרת: "תראה מה זה, תוך כדי השיחה איתך אני מקבלת הודעה מסוכן שלא שמעתי ממנו כבר שנתיים. הוא שואל אותי אם אני פנויה בקרוב".

פנויה למה?

"אני לא יודעת, כנראה לטיול עם מישהו. אני אכתוב לו שאני לא פנויה עוד - לא עכשיו ולא אף פעם".

כעת חולמת לוקה לפתוח בית ספר פרטי ליוגה, אחרי שהשלימה קורס מורי יוגה בהודו. "כשעשיתי שם את הקורס הייתי בהלם. האנשים היו אדיבים ונורמליים. תהיתי לעצמי, וואו, יש אנשים שפשוט לא רוצים לאנוס אותי או לגנוב את הכסף שלי".

למה חשוב לך לספר כאן את הסיפור האישי שלך?

"כי הדברים האלה קורים על בסיס יומיומי. נערות צעירות נשלחות למקומות שונים בעולם - וכולם עוצמים עין לגבי זה. כאילו אף אחד לא יודע, אבל זה קורה סביבנו כל הזמן. אני חושבת שהרבה מאוד בנות מפחדות לדבר, ולכן הנושא פחות מוכר לציבור. הן מאוד חוששות ומאוד מתביישות. אני רוצה לשבור את המחסום הזה, ואני מקווה שבעצם העובדה שאני אדבר אולי יהיה גם פוטנציאל להציל חיים".

Yairaizen12@gmail.com

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר