אלחמיסטר. "החיים האמיתיים הם הרבה יותר מעסקים או קריירה" | צילום: טל עבודי, סטיילינג: דניאלה קפלוטו, איפור: נאור אפל, עיצוב שיער: אדיר ג'ייקוב, ע. צלם: אלמוג אוחיון, ע. סטיילינג: עמית קלדרון, הלבשה: סריג - Stella Mccartney ל־Factory 54

"בהיריון אני מרגישה יותר נחשקת": נטע אלחמיסטר מצפה לחלומות החדשים - וסוגרת חשבונות ישנים

חודש אחרי שילדה את בנה הבכור אל־ים, נטע אלחמיסטר יצאה לבקר פצועים במחלקת השיקום בתל השומר, הקפידה לפרסם תכנים שקשורים במלחמה ברשתות החברתיות ל־1.7 מיליון העוקבים שלה ("אני גאה בזה שאני ישראלית, גאה במדינה שלי וגאה בצבא שלי") - וגם שילמה על כך מחיר כלכלי • כעת, בחודש השישי להריונה השני, היא משתפת: "אני במקום יותר שלם עם הנשיות והבגרות שלי" • בראיון היא מספרת על היחסים המורכבים עם השותפה נועה בני, על הסכסוך עם הבסטי בר זומר, על עסקיה המצליחים, וגם על יחסה לפרשת הסוכן לשעבר שי אביטל

רק מי שמכיר אותה ממש־ממש טוב, מילדות, יכול להבחין אולי, מזווית ספציפית מאוד, תוך מיקוד הראייה ומצמוץ, בקימור קל באזור הבטן - ורק שם. מה לעשות, זו נטע אלחמיסטר. כמו כל דבר שישימו עליה, גם החודש השישי להריונה נראה עליה סוף.

הגילוי אירע בזמן שבנה הבכור אל־ים היה בן חצי שנה בלבד. "זה לא מקרי", היא מסבירה. "רמי ואני רצינו ילדים בהפרש גילים צמוד מהרגע הראשון. התאהבנו באל־ים והיה ברור לנו שאנחנו רוצים עוד אחד, וכשניסינו נקלטנו מהר".

כשנטע הגיעה לאולפן: פודקאסט מיוחד של ערן סויסה עם נטע אלחמיסטר - מחר באתר ForReal

חשפת את העניין מאוחר יחסית.

"נכון. בגלל שבהיריון הקודם היה לי סיכון עקב ממצא מסוים, פרסמתי יחסית מאוחר את ההיריון הזה. החלטנו לחכות כדי לעבור את כל הבדיקות, לראות שהכל תקין ולחכות לרגע שזה יתאים לי ולבעלי. ברגע שראינו שהכל תקין, החלטנו שזה הזמן לפרסם.

"האמת היא שזו היתה הפתעה גם לרמי. אחרי שעשיתי כמה בדיקות וראיתי שזה בטוח חיובי, הבאתי לאל־ים את הבדיקה בתוך שקית סגורה, וצעקתי לרמי 'בוא דחוף, אתה לא מבין מה קרה'. הוא נבהל, רץ מהר, וכשהגיע ראה את אל־ים מחזיק את הבדיקה. הוא היה בהלם, התרגש ושמח.
"לפני חמש שנים לא היה סיכוי שאאמין שהיום אני אהיה אמא, אבל עכשיו, כשזה קרה, אני מבינה את המשמעות ואת הגודל של זה, ויצא ממני הרגש האימהי".

עם רמי, אל־ים וההיריון. "רצינו הפרש גילים צמוד", צילום: מתוך אינסטגרם

המראה החיצוני הוא חלק בלתי נפרד מהקריירה שלך. זה היה שיקול בהחלטה ללכת על זה?

"לא אשקר - בהיריון הראשון היה חשש. פחדתי מהשינויים וחששתי שהגוף שלי לא יחזור לעצמו. זה חשש לגיטימי של כל אישה, ובטח שבמקרה שלי, אבל אני דווקא מאוד אוהבת את הגוף שלי בהיריון. אני מרגישה יותר נחשקת. אני מרגישה במקום יותר שלם עם הנשיות ועם הבגרות שלי. נטע הילדה לא הבינה פעם את המשמעות של זה. כיום אני בטוחה במקום שלי ויודעת מי אני ומה אני רוצה. אני אוהבת את עצמי כשאני עולה במשקל ויורדת במשקל".

חזרת מייד לחדר הכושר?

"כושר ממלא אותי נפשית, ואחרי חודש בערך כבר חזרתי. מבחינת המשקל הרגשתי שחזרתי לעצמי יחסית די מהר. בגלל שהיתה לי סוכרת בזמן ההיריון, שמרתי תזונה יותר מבדרך כלל, וזה עזר לי לחזור לעצמי".

מצפה לבן או לבת?

"אני יודעת. אתה מוזמן לנחש".

בת.

"נחיה ונראה".

אלחמיסטר. "הכסף הזה הגיע בעבודה קשה מאוד ואני לא מרגישה שאני צריכה להתנצל", צילום: טל עבודי, הלבשה: שמלה - Christopher Esber, ג'ינס - Balenciaga שניהם ל-Factory 54, תכשיטים ושעונים - Volver

קו אדום בוהק

אל־ים בא לעולם זמן קצר אחרי השבת השחורה. "ב־7 באוקטובר הייתי ממש בסוף ההיריון איתו", מספרת אלחמיסטר. "לא אשכח את הימים האלה, שהיו מעורבבים בין התרגשות וציפייה מטורפת לקראת הלידה לתחושת עצב עמוקה.

"חודש אחרי הלידה הרגשתי שאני חייבת לצאת ולפגוש פצועים. אחת מהיציאות הראשונות שלי מהבית היתה למחלקת השיקום בתל השומר. כשאתה מקשיב לאנשים שעברו משהו כזה, עדיין מחייכים ובוחרים בחיים, זו האנרגיה הכי טובה שאפשר לקבל.

"מבחינתי, הפגיעה העיקרית בתקופה הזו היא כלכלית. מאז 7 באוקטובר אני משתפת תכנים שקשורים במלחמה. מספר העוקבים שלי ברשתות ירד, אבל אני מאמינה שמי שהוריד עוקב לא צריך לעקוב אחריי. אני גאה בזה שאני ישראלית, גאה במדינה שלי וגאה בצבא שלי, ושום דבר לא ישנה את זה".

"ב־7 באוקטובר הייתי ממש בסוף ההיריון עם אל־ים. לא אשכח את הימים האלה, שהיו מעורבבים בין התרגשות וציפייה מטורפת לקראת הלידה לתחושת עצב עמוקה. חודש אחרי הלידה הרגשתי שאני חייבת לצאת ולפגוש פצועים"

אלחמיסטר היא הרבה יותר מעוד אושיית רשת. על פי כל הפרמטרים של זמננו היא תופעה תרבותית. לעמודי האינסטגרם שלה, החזקים בישראל, יש לא פחות מ־1.7 מיליון עוקבים.
ועדיין, אף שכמעט כל חייה "בחוץ", את בנה היא בוחרת שלא לחשוף. אל־ים הגיע לעולם אחרי ארבע שנות זוגיות שלה עם שחקן מכבי חיפה בכדורגל רמי גרשון, שאיתו התחתנה ביוני 2019. הם גרים כיום בבאר יעקב ובונים את בית החלומות שלהם בראשון לציון, בעלות של 12 מיליון שקלים, על פי הדיווחים.

בעידן שבו כל מי שנכלאה יותר משלושה ימים בבית מלא מצלמות, משיקה מסקרה ומייד מצמידה לעצמה את הטייטל "אשת עסקים", אלחמיסטר הוכיחה בעבודה קשה שהיא באמת כזאת.

"אין לי מושג מאיפה הסיקו את זה ואיך הגיעו לסכום של הבית, אבל בסופו של דבר אני באמת אשת עסקים", היא אומרת. "אני עובדת מאוד קשה מהבוקר עד הלילה, 24/7, ואני גאה להיות במקום שבו אני יכולה להגשים את החלומות שלי ולקנות בכסף שלי בית כזה".

במסגרת תביעה של סוכנה לשעבר שי אביטל נגד "לילית קוסמטיקס", שאותה הגיש לאחר שחברת הביוטי המשווקת גם את המותג של אלחמיסטר BYNETA, הפסיקה את העבודה מולו, נחשף ב"גלובס" כי גובה העמלות והרווחים שלה עד כה מהשת"פ הוא 2.4 מיליון שקל.

מההסכם שבין הצדדים עולה כי אלחמיסטר זכאית לעמלה שנתית של 12% ממכירת המוצרים, ובשנה הראשונה התחייבה לילית לשלם לה עמלה של 400 אלף שקל. על פי הדיווח, "אלחמיסטר קיבלה מקדמה של 250 אלף שקל, שנפרסו מיום חתימת ההסכם ועד לתקופת ההשקה, ובכל שבועיים לילית תעביר לאלחמיסטר דוחות מכירה שעל פיהם תיקבע העמלה שהיא זכאית לה".

תוקף ההסכם היה לחמש שנים. על פי ההסכם, אם בתום השנה השלישית העמלה לא תגיע ל־800 אלף שקל, על פי חישוב של 12% מהמכירות, כל אחד מהצדדים יוכל להודיע על סיום ההסכם.
ההסכם נחתם בשנת 2020, ובינתיים נראה ששני הצדדים מרוצים, שכן המותג ממשיך, טפו־טפו, להכניס מאות אלפי שקלים. "לא ציפיתי שזה יקרה ויתפרסם", היא אומרת. "אני לא קשורה לתביעה הזאת כי הוא תבע את לילית, שהם השותפים שלי, אבל כן התבאסתי על חשיפת הפרטים וההסכמים".

אלה מספרים מחמיאים שמעידים על הערך שלך. למה זה ביאס אותך?

"אני מרוכזת במטרה שלי - והיא לא כסף. אין לי מושג כמה כסף יש לי בעובר ושב. אבא שלי מנהל את הכספים שלי, והוא אחראי גם על החוזים, אבל אני יכולה להגיד לך שאתה כן עומד פה מול בחורה ששווה לא מעט. הכסף הזה הגיע בעבודה קשה מאוד ואני לא מרגישה שאני צריכה להתנצל".

"כיום אני בטוחה במקום שלי ויודעת מי אני ומה אני רוצה. אני אוהבת את עצמי כשאני עולה או יורדת במשקל. לפני חמש שנים לא היה סיכוי שאאמין שהיום אני אהיה אמא, אבל עכשיו אני מבינה את המשמעות ואת הגודל של זה, ויצא ממני הרגש האימהי"

אלחמיסטר היתה המיוצגת המרכזית בסוכנות של שי אביטל, שבימים אלה מתנהלת נגדו חקירה לאחר שהוגשו נגדו עשרות תלונות בגין הטרדה מינית.

"החיים האמיתיים הם הרבה יותר מעסקים או קריירה, ויש את הרגע הזה שבו צריך לשים הכל בצד, גם כשמדובר באדם שאני חייבת לו הרבה על המסירות, ההשקעה וההצלחה - ולמתוח קו אדום. קו אדום עבה, קו אדום בוהק", היא אמרה זמן קצר לאחר התפוצצות הפרשה.

"כל מה שאני רוצה כעת זה לחבק את אלו שנפגעו, לסייע לנשים שזקוקות לכך ולעודד אותן לא לשתוק יותר לאף אדם שפגע בהן. אני עומדת מאחוריהן באופן מלא ומוחלט, מאמינה ותומכת.
"אני לא שוכחת לשי את המסע שעשינו יחד, אבל המסע המשותף שלנו הסתיים, וזה הזמן שלו להתחיל במסע אישי של לקיחת אחריות. מאז המקרה הקשר שלנו נותק לחלוטין. כלום. אין אינטראקציה".

אפילו לא מזל טוב בלידה?

"כשנכנסתי להיריון חשבתי לעצמי שאולי הוא יעביר מסר מסוים, אבל לא היה כלום".

איך תגיבי אם תפגשי בו ברחוב?

"לא נתקלתי בו עד היום ברחוב ואין לי תשובה איך אגיב אליו. אני חושבת שאין סיבה שיהיה לי שיח מסוים איתו. אני נשארת באותה עמדה של לתת למשטרה לחקור ולעשות את העבודה".

עם שי אביטל וטיילור מלכוב. השותפות נגמרה, צילום: אור גפן

"עד היום לא נתקלתי בשי ברחוב או משהו כזה, ואין לי תשובה איך אגיב אליו. אני חושבת שאין סיבה שיהיה לי שיח מסוים איתו. אני נשארת באותה עמדה של לתת למשטרה להמשיך לחקור ולעשות את העבודה"

מאפס ל־100

במרכז חייה העסקיים של אלחמיסטר יש שני מותגים מרכזיים: "בננהוט", מותג בגדי הים שהקימה לפני עשור עם שותפתה נועה בני, וכאמור, BYNETA. כמחצית מהפעילות של בננהוט היא בחו"ל, ואת בגדי הים של המותג כבר לבשו בין השאר קנדל ג'נר וג'יי־לו.

"בשנים הראשונות זה היה כמו גימיק", היא אומרת. לא ייחסנו לזה חשיבות. רמי כל הזמן אמר לי 'עזבי, השתחררת עכשיו מהצבא, בואי אלי, מה את צריכה עכשיו הרפתקאות?', אבל האמנתי בזה.
"מהרגע הראשון היתה לנו תשוקה לבגדי ים, ואחרי שקנינו בד, כל אחת מאיתנו לקחה מההורים שלה 400 שקל ופשוט יצרנו בגדי ים. היתה לנו תופרת והיו בדים, אבל לא היה שום ידע וניסיון.

"ככה במשך שנתיים התגלגלנו מהחדר שלי לחדר של נועה והיינו עובדות. בנות היו מגיעות למדוד בגדי ים בבתים שלנו, ובהמשך עשינו אצל נועה מין בוטיק קטן. אחרי שנתיים בערך יצאנו לחנויות, וכיום אנחנו מוכרות לכל העולם".

הבנתי שדני לוי, הסטייליסטית של קים קרדשיאן, היתה אצלכן בחנות בנמל לאחרונה.

"דני היתה אצלנו והיא מהממת, והיא גם לקחה משהו לקים, אבל אני לא יודעת אם היא תלבש את זה או לא. כל סלב עולמי הוא פנטזיה, כי בסוף נועה ואני חולמות בגדול ורוצות להגשים את עצמנו בחו"ל ולשבור שיאים. כשכוכבת בינלאומית לובשת בגד ים שלנו, זה חותם שיש למותג שלנו".

מכל מי שלבשה את בגדי הים שלכן, מי הכי ריגשה אותך?

"אני חושבת שקנדל ג'נר היתה המפורסמת הראשונה הכי גדולה שלבשה בננהוט. ההתרגשות היתה לא נורמלית".

השאיפה היא אקזיט?

"אחת המטרות זה לגדול ולהתפתח ושתהיה הרחבה מסוימת, אבל אני עדיין לא יודעת באיזה מובן. שואלים אותי על זה הרבה, אבל היום אני לא חושבת שנועה ואני רוצות למכור את החלק שלנו, כי אנחנו עדיין מרגישות שיש לנו מה לתת מעצמנו ולהגדיל לבד.

"משקיע של כסף זה לא מה שאני רוצה וצריכה למותג, אבל כן יש המון דברים בעסק שאפשר לשפר פלאים, וזה לא בפן הפיננסי אלא יותר בתשתיות, במהלכים אסטרטגיים, בפרוצדורות ובחשיבה קדימה".

איך אתן מגיעות לקהל בחו"ל שלא מכיר את נטע אלחמיסטר?

"יש לנו שואו רום בניו יורק כבר ארבע שנים, וכל כמה חודשים אנחנו מציגות קולקציה עתידית, והקניינים מגיעים ובוחרים את מה שהם רוצים לקולקציה.

"יש לנו ב'מיי תרזה', לדוגמה (אתר מכר בינלאומי מצליח; ע"ס), קולקציית קפסולה שהם מעצבים איתנו - כלומר, עם המעצבים שלי, לפי הדרישות שלהם - וזה אחד הפרויקטים שאני הכי גאה בהם. 'בננהוט' זה ביג, אבל אנשים לא כל כך יודעים על זה כי אני לא מתעדת את זה".

ועדיין, רוב המכירות הן בארץ.

"האמת שלא. היום זה 50:50. זה מותג בינלאומי. אני לפעמים נמצאת בחו"ל בטיולים ומזהים אותי גם נשים לא ישראליות".

יש ביקורת על המחירים שלכן.

"אנחנו ערות לזה, אבל בסופו של דבר אנחנו מותג. בנינו את השם הזה, ויש מעבר לתג המחיר גם המון הוצאות שאנשים לא מודעים להן. אם אני משווה את עצמי למותגים בינלאומיים, אנחנו יחסית זולות. יחסית למותגים הישראליים אנחנו יקרות, אבל זה המותג. לכל אחד יש תג מחיר".

היו שמועות על משברים עם נועה.

"כן, היו שנים שהיו לנו יותר בעיות במערכת היחסים. בסופו של דבר אני מרגישה שאני מנהלת איתה קשר רומנטי. היא הבת זוג שלי לכל דבר כבר עשור, וכן, יש חילוקי דעות ואנחנו מגיעות לתאקלים מסוימים. אנחנו חברות, אבל לכל אחת יש גם את החיים שלה, ומה לעשות, היו לנו גם תקופות פחות טובות.

"ברגע שהתחילה הקורונה משהו בנו השתנה, הבנו את החשיבות של העסק שבנינו ושתינו שינינו פאזה. היום היא אחותי. התבגרנו יחד. הקשר שלנו היום הוא בוגר ומכיל. היא הבחורה שהכי מפרגנת לי. היא עשתה רילוקיישן למיאמי, אז אפשר להרים גבה ולשאול איך היא השאירה אותי לבד, אבל אני הראשונה שפרגנה לה. אמרתי לה 'אני פה, הכל בסדר, סעי'".

הופתעת כשהיא אמרה לך שהיא עוזבת?

"לא. נועה תמיד נראתה לי אחת שתגור בחו"ל. כשהיא בחו"ל היא פורחת".

בננהוט או BYNETA - מה יותר חשוב לך?

"את בננהוט פתחנו ממש בספונטניות בלי להבין מה אנחנו עושות, וזה פשוט קרה. ביינטע הגיע שבע שנים אחרי, ככה שכבר ידעתי כמה דברים והגעתי יותר מוכנה.

"באיזשהו מובן שני העסקים האלה משלימים זה את זה. בבננהוט למדתי הכל על בשרי, ולביינטע הגעתי מעמדה הרבה יותר בטוחה. לכן אין לי עסק מועדף, שניהם חשובים לי באותה מידה.

"ב־BYNETA התחלתי ממוצרי שיזוף, כי זו היתה נקודה שלא התעסקו בה בישראל - ובאמת צלחנו את השוק הזה - ובהמשך הגיעו האיפור ומוצרי השיער. כל קטגוריה שאנחנו מפתחים היא עולם ומלואו, ואני מכוונת ל'סאפורה'".

בקמפיין ל־BYNETA. "אני שווה לא מעט", צילום: יח"צ BYNETA

לא מדברות עסקים

בין המשזפים לאיפור הספקת לריב עם בר זומר, הבסטית לשעבר.

"בר ואני היינו חברות טובות, ויצא משהו בהקשר העסקי עם העסק שלה והעסק שלי ששי אביטל (שהיה גם הסוכן של זומר; ע"ס) היה שם באמצע, שגרם לקרע מסוים. עד היום שתינו לא מבינות מה קרה".

תחרות על אותו מוצר ששתיכן מכרתן?

"לא, זה לא אותו מוצר. פשוט הדרך שבה דברים נעשו עם שטח אפור שלא ברור לשתינו עד היום. והיה שי באמצע שהוביל איזה מהלך שגרם לקרע להעמיק".

איך היחסים ביניכן כיום?

"בשנתיים האחרונות, מאז שחזרנו לדבר, הפן העסקי לא בראש סדרי העדיפויות שלנו. ברור שאני אשת עסקים, אבל עדיין אני יושבת עם בר ואנחנו לא מדברות עסקים.

"כשהיא נכנסה להיריון שלחתי לה הודעה ובירכתי אותה. אמרתי לה שאנחנו חייבות להשלים פערים ולדבר, ואז נפגשנו בבית קפה לחמש שעות. חזרנו להיות חברות טובות כאילו כלום. בר מרגישה לי בית, ויש משהו באימהות ובבגרות שעושה לנו הכי מדהים".

"בר זומר ואני היינו חברות טובות, אבל יצא משהו עם העסק שלה והעסק שלי, שגרם לקרע מסוים בינינו. הדרך שבה דברים נעשו שם בפן העסקי היתה עם שטח אפור, והיה שי אביטל באמצע שהוביל מהלך שגרם לקרע להעמיק"

אז מה השלב הבא - משזפים לתינוקות?

"אל תגזים. רק קרם הגנה".

וברצינות?

"אה... המשך היריון קל, לידה קלה ונדבר אחרי?".

erans@israelhayom.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר