הדר שירי. יצאתי מחוזקת | צילום: אפרת אשל

"לפעמים הכי טוב שלי היה גרוע": למה הדר שירי הייתה כל כך לבד בבית "האח הגדול"?

היא מצאה את עצמה בודדה בבית מלא דיירים לאחר שסומנה כפרינססה סנובית • הצופים דווקא התחברו אליה והובילו אותה עד לגמר, אבל את הדימוי שדבק בה שם היא עדיין דורשת לנפץ • בראיון ראשון מאז שיצאה מבית "האח הגדול" במקום הרביעי, היא מדברת על הריב המתוקשר סביב המטבח (״השתלטתי עליו. בסדר״), על הנמסיס אור שזכה בכל הקופה (״אולי עם המיליון בבנק ייצאו ממנו צדדים אחרים״), על האפשרות לזוגיות עם יהב (״הוא שונה מכל הגברים שיצאתי איתם, אני רוצה לבחון את זה"), על רגעי השבר ("אני לא עשויה מקרטון. הורדתי את המיקרופון ובכיתי בשירותים") ועל הדבר היחיד שהיא מתחרטת עליו • הדר שירי ללא מעצורים

את האפשרות הזאת הדר שירי לא הביאה בחשבון. "גם הכניסה לבית לא עמדה על הפרק מבחינתי", היא אומרת 48 שעות בלבד לאחר גמר "האח הגדול", שאליו העפילה בצדק. "עשיתי למלהקים את המוות. הגעתי למיונים ובאיזשהו שלב החלטתי שזה לא בשבילי והפסקתי לענות לטלפונים של ההפקה".

רצה הגורל וזמן קצר לאחר מכן קרה דבר שגרם לשירי (24) לשנות את החלטתה, לאזור אומץ ולקפוץ למים הסוערים בנווה אילן. "גיליתי שבן הזוג שלי, זה שחלקתי איתו בית משותף במשך שנה, ואפילו חתונה איתו היתה על הפרק, בוגד בי", היא מספרת.

הבגידה התגלתה כשהגיעה לעודד את בן הזוג, שאת שמו מעדיפה שלא לחשוף, באחד ממשחקי הכדורסל שלו בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. "ישבה לידי מישהי שכל הזמן ניסתה לדבר איתי ולהתחבב עלי", היא מספרת. "יצאתי החוצה לקנות שתייה, והיא באה אחריי והראתה לי תמונות וסרטונים שלה ושל בן הזוג שלי ביחד.

בכניסה לבית "האח הגדול". גורל אחד שם אותה שם, צילום: מיכה לובטון

"לא האמנתי למה שראיתי. הייתי בשוק. רעדתי כולי. יצאתי מההיכל ופשוט עמדתי בחוץ ולא ידעתי מה לעשות. התקשרתי לחברה שתבוא לאסוף אותי כי לא יכולתי לנהוג. ואז, בזמן שכולי רועדת ומחכה לה, הגיעה שיחת טלפון מ'רשת'. מייד ידעתי שאני אומרת להם כן. רק רציתי שמישהו ייקח אותי משם".

"שאלו אותי למה אני גרה עם ההורים, ומה אני אגיד? כי בן הזוג שלי בגד בי? אז העדפתי להגיד שיש שם אופר ושהתנאים טובים. גם כשנשאלתי לגבי בן זוג, התשובה שלי היתה מאוד קרה. הייתי פגועה ושבורה, ולא רציתי להראות את זה"

השיחה שלנו מתקיימת ממש קרוב להיכל הספורט שבו נודע לה על הבגידה. "זה מצחיק", היא אומרת. "במשך כל הנסיעה לכאן במונית הייתי עם הראש בתוך הטלפון ופתאום הנהג עוצר, והנה, אני שוב כאן, בהיכל מנורה. רק שעכשיו זו הדר אחרת לגמרי ממה שהייתי לפני שלושה חודשים וחצי. זה כאילו עברו שלוש שנים וחצי. הייתי צריכה לעמוד רגע ולעכל את זה".

באוקיינוס עם כרישים

לא היה אפשר להתעלם ממנה שם. אף על פי שנותרה די בודדה בבית המצולם 24/7 לאחר שעוררה אנטגוניזם בקרב שאר הדיירים, היא הצליחה להתחבב על הקהל, שמה כיכב ברשתות החברתיות, וכך פילסה את דרכה לגמר.

"כל החיים אני מסתובבת בתחושה שאני לא טובה, ואני מאוד מחושבת. בבית האח פעלתי מהרגש כי פשוט לא הצלחתי לחשוב, ולמרות כל מה שקרה והטעויות שעשיתי, הקהל בחוץ ראה אותי ואהב אותי. אז עכשיו, סוף־סוף, אני מרגישה מספיק טובה"

את סערת הרגשות שהותירה בה הבגידה היא החליטה להשאיר מחוץ לבית ולהיכנס הכי חזקה שיש. זה סייע לה שם, אבל רק במידה מסוימת. נוכח הרקע הסוציו־אקונומי הגבוה שממנו היא מגיעה - מה שגרם לה להיתפס על ידי הפקת "האח הגדול" כמפונקת - הוענק לה שם, אחר כבוד, טייפ קאסט של "פרינססה".

"אני לא כזאת", היא מבהירה. "שאלו אותי למה אני גרה עם ההורים, ומה אני אגיד? כי בן הזוג שלי בגד בי? אז העדפתי להגיד שיש שם אופר והתנאים טובים. גם כשנשאלתי לגבי בן זוג, התשובה שלי היתה מאוד קרה. הייתי פגועה ושבורה, ולא רציתי להראות את זה. גם לא הבנתי לאן אני נכנסת בכלל. לא היה לי זמן לחשוב".

בדיעבד, החוסן הזה, כביכול, היה גם מה שהפיל אותה וגרם לה להישאר מבודדת בבית, לעיתים אפילו דחויה. "נכנסתי לבית בכל הכוח, אולי אפילו קצת כועסת, מאוד מגינה על עצמי", היא מספרת. "זה היה בשבילי כמו שריון, ומה לעשות, כשאת נכנסת לתוך סיטואציה, מחייכת ולא מקבלת חיוך בחזרה, את מרגישה שאולי אנשים באו עם איזושהי אג'נדה.

@olam_habidur

הדר מצחיקה את האח הגדול

♬ צליל מקורי - עולם הבידור

"יכולתי לא לדבר על המשפחה שלי, לא לספר דברים אישיים ולהציג תמונה שהיא לא נכונה, אבל לא עשיתי את זה. כל החיים מאוד גוננו עלי. אני חיה בסביבה מאוד עוטפת שמבינה אותי, ובבית האח הגדול לפעמים היה נדמה לי שקפצתי לתוך אוקיינוס עם כרישים ואין מי שיציל אותי חוץ מעצמי".

איך הגעת למצב כזה?
"כשאת מראה שאת חזקה ושיש לך פה ואת לא שותקת, לאנשים קל יותר לפגוע בך. אבל בתוך הבית את לא יכולה לשמור דברים לעצמך. אין לך כלום ואין לאן לברוח - לא טלפון, לא טלוויזיה, לא פינה שקטה. אז לא יכולתי להחזיק בבטן. זה היה או להחזיק בפנים או להשתגע, ובחרתי להגיד את מה שאני חושבת. אם לא הייתי אומרת את דעתי, הייתי הולכת לאיבוד".

לאורך העונה שירי נקלעה ללא מעט ריבים בבית, אבל אחד מהם היה מתוקשר במיוחד: הריב עם מיכל מושיוב, שהגיעה בכניסה השנייה וקודם לכן צילמה תגובה מוכנה מראש לריב עם שירי בבית האח, למקרה (סביר מאוד) שיפרוץ שם אחד כזה. בשלב מסוים, הסרטון הזה מצא את דרכו גם לבית האח.

עם יהב בבית "האח הגדול". "זה לא שנכנסתי באמצע", צילום: באדיבות רשת-13 ואנדמול שיין שראל 4

"יש הרבה אנשים בבית שהיו לי איתם עניינים, אבל ספציפית את מיכל אני פשוט לא יכולה לראות וגם לא לשמוע", אומרת שירי. "יש בה משהו לא נעים. אנרגיות מאוד קשות. לחיות בבית עם אדם עם אנרגיות כאלה קשות זה מרוקן וזה גורם לך להרגיש לא בבית. הרגשתי הרבה יותר בבית לפני שהיא נכנסה.

"כשאת מראה שאת חזקה ושיש לך פה, לאנשים קל יותר לפגוע בך, אבל בתוך הבית את לא יכולה לשמור דברים לעצמך. אין לך כלום ואין לאן לברוח – לא טלפון, לא טלוויזיה, לא פינה שקטה. אז לא יכולתי להחזיק בבטן. זה היה או זה או להשתגע"

"אני חושבת שהיא באה מתוך מקום שלא טוב לה בחיים שלה, והיא לקחה את ההזדמנות להיכנס לבית כדי להיות רלוונטית, רק שהיא לא שמה לב שהיא עושה בזה יותר נזק לעצמה. אחרת, אני לא יכולה להבין למה היא נכנסה לשם".

שתי עלמות

אם יש משהו שהיא מתחרטת עליו הוא מערכת היחסים שהתפתחה עם תום ברכה, שבדיעבד פגעה גם בה וגם בפרידה, שגם כן היתה בקשר רומנטי איתו. "את תום אני מכירה עוד מבחוץ", היא אומרת. "אנחנו חברים טובים כבר כמה שנים. לא היינו חברי נפש, אבל היינו חברים. הרגשתי בטוח איתו.

עם תום ברכה. "הרגשתי בטוח איתו", צילום: באדיבות רשת 13 ואנדמול שיין- שראל

"הייתי במקום מאוד פגוע, לא מצאתי את עצמי וחשבתי 'הנה, תום כאן בשבילי והוא ישמור עלי'. בהמשך הבנתי שאני לא רוצה שהוא ישמור עלי, אבל בהתחלה היה לי כיף לראות אותו. לא חשבתי שיהיה בינינו משהו והייתי כל כך מרוכזת בעצמי כשהוא היה עם פרידה, שבכלל לא ידעתי מזה.

"גיליתי את זה רק בדיעבד, בסרטון שהראו אחרי שהוא יצא מהבית. כל מה שהיה עם פרידה פשוט לא היה מול העיניים שלי. אני אוהבת את פרידה. אהבתי אותה מההתחלה. היא נועזת ומלאת חיים. אבל באמת שלא ראיתי משהו בינה לבין תום ולא חשבתי שיש ביניהם איזשהו חיבור או רגש".

מתי הבנת שטעית?
"כשתום התחיל לשיר 'בעירי גרות שתי עלמות'. ראיתי התלחשויות סביבי ולא הבנתי מה קורה. אם בעיר שלך גרות שתי עלמות, אני לוקחת את הדברים שלי ועוזבת.
"לא דמיינתי שזו סיטואציה שיכולה לקרות, כי הוא כל הזמן אמר לי שאין לו כלום עם פרידה, וזו באמת התמונה שהצטיירה לי בראש, שאין ביניהם כלום.

"במבט לאחור אולי היה לי נוח להרגיש את זה ולהאמין שלא היה ביניהם כלום. רציתי להאמין שהוא לא היה מעמיד אותי בסיטואציה כזאת, שאני המפרקת או זו שלא אוהבת נשים. סמכתי עליו מאוד, כי הוא היה מאוד החלטי וטרח להראות לי את זה.

על גילוי הבגידה של בן הזוג: "הייתי בשוק, רעדתי כולי. התקשרתי לחברה שתבוא לאסוף אותי כי לא יכולתי לנהוג. ואז, בזמן שכולי רועדת ומחכה לה, הגיעה שיחת טלפון מ'רשת'. מייד ידעתי שאני אומרת להם כן. רק רציתי שמישהו ייקח אותי משם"

"בדיעבד נפלנו לתוך זה שנינו, אבל זו היתה טעות בשביל שנינו. אני מאוכזבת ממנו כי הוא היה יכול לחסוך ממני הרבה כאב, וגם מפרידה. היום אני מכה על חטא. היה לי יותר פשוט אם הוא היה חותך ממני והולך עם פרידה, כי לא ידעתי מה אני רוצה. בראש שלי אני רק חושבת על זה שהוא קרוב לגיל של אבא שלי. יש בינינו 18 שנה".

את כועסת על עצמך?
"כן. אני כועסת על זה שלא טרחתי אולי לראות או לבדוק מול פרידה. הקור שקיבלתי ממנה קצת שיתק אותי. אני חושבת שאם לא היינו כל כך חסרות ביטחון ובסיטואציה כל כך מלחיצה, הייתי שואלת אותה ישר מה קורה. פשוט עוד לא הכרנו, וגם הרגשתי שזה לא ענייני. היום אני יודעת שהייתי צריכה לנהוג אחרת. זה היה פותר המון".

התרחשות דומה אירעה בינה לבין הדייר יהב ארהבור, בזמן שהדיירת קורלי לרוסה היתה בעניין שלו. "קורלי היתה מאוהבת בשלושה גברים", מסבירה שירי. "לטעמי היא ירתה לכל הכיוונים וחיפשה מה יתפוס. אני חושבת שהיא חיפשה מקום בטוח.

"יום אחד היא מאוהבת בדני, יום אחר ביהב, יום אחד בבן ויום אחד בשלושתם. אחר כך היא אומרת שהיא לא באמת מאוהבת. כבר לא הבנתי מה באמת ומה בצחוק. כלומר, מה היא עושה רק בשביל הטלוויזיה.

"יהב אמר לה חד וחלק שלא יהיה ביניהם כלום. הוא היה מאוד החלטי. החיבור שלהם היה ממקום אחר. לא קרה ביניהם כלום. זה לא שנכנסתי באמצע. לא היה שם משולש רומנטי. דיברתי איתה בצורה מאוד ברורה על יהב.

"לא רציתי להצהיר על החיבור שאני חווה עם יהב בקלות ראש, ומצד שני לא יכולתי לשקר בנוגע לזה, כי בשלב מסוים הרגשתי שיש לי הזדמנות שנייה איתו. יחד עם זאת, כל הזמן הרגשתי שבתוך הבית אני צריכה להיות זאבה בודדה כדי ללמוד משהו".

ואיך הרגשת כשיהב יצא?
"זה הפך את הכל ליותר קל. בתוך הבית ממש החזקתי את עצמי להיות לבד, זה היה קשה, ואם הוא היה נשאר אולי הייתי נשאבת לקשר איתו, מתוך המקום הבודד הזה".
ועכשיו תיתני לזה הזדמנות אמיתית?

"יש עלי המון לחץ. אני מוצפת. הסיטואציה מול יהב מאוד חשובה לי, אבל אני צריכה לנחות רגע למציאות ולהיות איתו במקום אמיתי שהוא שלי ושלו. חשוב לי לבחון את זה כמו שצריך ולראות אם זה בכלל מתאים לי ולו. אני לא יודעת אם אני מסוגלת עכשיו לעשות משהו שהוא טרי.

"יהב הוא שונה בתכלית מכל הגברים שיצאתי איתם, ואולי זה מה שאני צריכה. אני פשוט רוצה לבחון את זה באמת, ואני לא רוצה לצאת בהצהרות וחלילה לאכזב אותו. נבנתה מערכת יחסים שאני עוד לא חלק ממנה, כי עד עכשיו הייתי בתוך בית האח. בחוץ כבר מחתנים אותנו. זהו, די. זה כבר לא שלכם, זה שלנו.

"הבית אילץ אותי לנסות דברים אחרת. הייתי חסרת ביטחון. חלחלו לתוכי משפטים כמו 'את לא מעניינת, לא רלוונטית'. בהרבה סיטואציות זה היה לא בגלל מה שאמרתי, אלא כי אני אמרתי את זה. לא משנה מה הייתי עושה או אומרת, כעסו עלי"

ועכשיו תיתני לזה הזדמנות אמיתית?
"יש עלי המון לחץ. אני מוצפת. הסיטואציה מול יהב מאוד חשובה לי, אבל אני צריכה לנחות רגע למציאות ולהיות איתו במקום אמיתי שהוא שלי ושלו. חשוב לי לבחון את זה כמו שצריך ולראות אם זה בכלל מתאים לי ולו. אני לא יודעת אם אני מסוגלת עכשיו לעשות משהו שהוא טרי.

"יהב הוא שונה בתכלית מכל הגברים שיצאתי איתם, ואולי זה מה שאני צריכה. אני פשוט רוצה לבחון את זה באמת, ואני לא רוצה לצאת בהצהרות וחלילה לאכזב אותו. נבנתה מערכת יחסים שאני עוד לא חלק ממנה, כי עד עכשיו הייתי בתוך בית האח. בחוץ כבר מחתנים אותנו. זהו, די. זה כבר לא שלכם, זה שלנו".

הזוכה הגדול

אור בן דוד, שלקח את המקום הראשון וקטף מיליון שקלים, התמודד עם לא מעט ביקורת וכעס על זכייתו נוכח התנהגות בריונית שלו, לכאורה. התנהגות שגם שירי ביקרה לא מעט במהלך העונה האחרונה ושבגינה גם נוצר נתק עמוק בין השניים.

הגיע לאור לזכות?
"קשה לאנשים לחשוב שאני יכולה לפרגן, אבל האמת - אני מפרגנת. לאורך כל הדרך פרגנתי גם למי שלא הייתי איתו בטוב. זה לא תפקידי להגיד אם מגיע לו או לא. אני לא צפיתי בתוכנית. הייתי בה וחייתי עם אור משהו שהוא שלי.

אור בן דוד. לא ממש התנהג בהתאם, צילום: באדיבות רשת-13ואנדמול שיין ישראל

"יוסי (פריאנטי) היה הזוכה שלי, והוא עדיין הזוכה בעיניי כי התחברתי לדרך שלו. גם לאור מגיע, ואולי עם ההכרה, עם האהבה מהקהל ועם מיליון שקלים בחשבון הבנק, ייצאו ממנו צדדים אחרים. כמו שאני הייתי צריכה דחיפה לכיוון של לבוא לתוכנית, הוא צריך דחיפה להיות הגרסה הכי טובה של עצמו".

את מרגישה שעברת שם תהליך עם עצמך?
"הכל השתנה בי. התפיסה שלי בנוגע לעצמי, לעולם, לבני אדם, למערכות יחסים ולמה שאני רוצה מעצמי השתנתה מאוד. הבית אילץ אותי לנסות דברים אחרת. להבין שאמת לא חייבת לבוא עם קשיחות, אסרטיביות ואגרסיביות - ובאיזשהו שלב באמת נחלשתי בגלל זה.

"הייתי חסרת ביטחון. חלחלו לתוכי משפטים כמו 'את לא מעניינת, לא רלוונטית'. בהרבה סיטואציות זה היה לא בגלל מה שאמרתי, אלא כי אני אמרתי את זה. לא משנה מה הייתי עושה או אומרת, כעסו עלי".

איך קרה שדווקא את - בחורה גם יפה וגם חכמה - נשארה בסוף לגמרי לבד, בלי חברים?
"התשובה עוד לא אצלי. עדיין לא הבנתי מה קרה שם. ההתחלה שלי היתה ברגל שמאל ואין כמו רושם ראשוני. קל מאוד, גם בחיים האישיים שלי, להעמיס עלי. אני סוחבת יפה את העומס.

"אני אוהבת את העומס. אפשר לזרוק עלי מילים קשות, אבל אתה לא תרגיש רע עם עצמך, כי זו הדר. היא תתמודד. ואם היא לא בוכה בפניי אז אולי היא עשויה מקרטון. אבל אני לא מקרטון. אני פשוט מורידה את המיקרופון ובוכה בשירותים".

את מתחרטת על משהו?
"עוד לא הספקתי להסתכל על כל המסע שהיה לי כמו שצריך. יש לי הרבה חורים בעלילה. אני לא מתחרטת. אני מצטערת על מה שקרה עם פרידה או על זה שיש אנשים שנפגעו, אבל אני שלמה כי למדתי הרבה.

קורלי ויהב בבית "האח הגדול". "היא ירתה לכל הכיוונים", צילום: באדיבות רשת 13 ואנדמול שיין ישראל

בלי 'האח הגדול' אולי לא הייתי טועה ככה. אני חושבת שהדבר הכי יפה שקרה לי שם זה שלא הייתי מחושבת. הלכתי עם הכי טוב שלי באותו רגע, אפילו שלפעמים הכי טוב שלי היה גרוע.

"כל החיים אני מסתובבת בתחושה שאני לא טובה ואני מאוד מחושבת, והפעם פעלתי מהרגש כי פשוט לא הצלחתי לחשוב. ולמרות כל מה שקרה והטעויות שעשיתי, הקהל בחוץ ראה אותי ואהב אותי. אז עכשיו, סוף־סוף, אני מרגישה מספיק טובה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר