לפני שנפספס: מתקפת הסברה עכשיו

נדמה כי העולם שכח על מה אנו נלחמים מול חמאס וחיזבאללה, ולא מקשר זאת לאיראן כאחראית העיקרית • לקראת 7 באוקטובר, חשוב להזכיר את האמיתות הללו

"זכור את אשר עשה לך עמלק". ניצחונו של יהושע על עמלק, מאת הצייר הצרפתי ניקולא פוסן (Poussin), רומא 1625, צילום: .

1

כבר כמעט שנה למלחמה, וכמעט אין הסברה. לא הסברה אנחנו צריכים, אלא מתקפה על מרכזי התודעה העולמיים המפזרים שנאה ושקרים על ישראל והעם היהודי. אמנם אנחנו בנחיתות מספרית, ומתמודדים עם משקעים היסטוריים עמוקים של אנטישמיות - אבל בכל מדינה בעולם קיים גרעין קשה של אוהבי ישראל, והם זקוקים לרוח גבית ולמידע אמין שיפריך את הוריקן השקרים שהם נאבקים בו.

במלאת שנה למלחמה, נציגויות ישראל בעולם צריכות להקרין את סרט הזוועות בן 47 הדקות, שנערך מאלפי קטעי הווידאו שמחבלי חמאס קלטו במצלמותיהם. "זכור את אשר עשה לך עמלק". תורת ישראל הכירה את הטבע האנושי הנוטה לשכוח ולהדחיק, ומשתוקק לחזור לשגרה. אם בישראל עושה רושם שיש כאלה ששכחו על מה יצאנו למלחמה - אז על אחת כמה וכמה בעולם. חייבים להזכיר!

מחבלי חמאס רצחו את ילדינו, כרתו את ראשיהם, אנסו את בנותינו ואז ירו בראשן, קשרו הורים וילדים ביחד והעלו אותם באש, לעיתים בעודם בחיים, החריבו קהילות שלוות. בין הנרצחים היו שהקדישו את חייהם להטבת חייהם של ערביי עזה. חברי קיבוצים הביאו לעזה חברות טכנולוגיה וצינורות מים, והסיעו ילדים לטיפולים רפואיים מצילי חיים בישראל. אך המחבלים רצחו גם אותם. זו שיטה: במאורעות תרפ"ט הפורעים הערבים בחברון רצחו את בן ציון גרשון, הרוקח במרפאת "בית הדסה", שהציל חיי חולים ערבים רבים. הוא נהרג בעינויים לאחר שהתעללו בבתו לעיניו ואשתו הומתה בייסורים.

2

גם אם קשה להגיע לכל הציבור, אפשר להגיע לאלה המתווכים עבורו את המציאות. זה חיוני להקרין את סרט הזוועות לנבחרי ציבור, לעיתונאים ולמשפיענים חברתיים. לא באופן פרטני, ליחידים או לעשרות, אלא באירועי ענק בני 500 מוזמנים. הם חייבים להכיר את האמת. יש להקרין במיוחד בפרלמנטים השונים, ובמיוחד לחברי ממשלות וראשיהן.

 

יש באירופה כוחות שרואים את הסכנה המאיימת בדמות האסלאם הרדיקלי וגרורותיו באקדמיה. הפרלמנט האירופי עבר מהפך, ואם נעבוד נכון, אפשר יהיה להזיז מדינות מסוימות מעמדתן המסורתית. עדיין לא מאוחר


במהלך המלחמה היו הזדמנויות רבות למתקפת הסברה שיכולה היתה להניב פירות מדיניים. למשל, לאחר שהעולם גילה שעובדי אונר"א השתתפו בטבח, אפשר היה להביא אחת ולתמיד לסגירת הארגון הזה. במאמר קודם כתבתי על שקר הפליטים הפלשתינים. כדאי להוסיף נתונים, מכיוון שהשקר מעודד את מכונת הרצח של ארגוני הטרור ומזין את מנגנוני התעמולה האנטישמיים והאנטי־ישראליים בעולם. עינת וילף ועדי שורץ פרסמו ספר חשוב בנושא, "מלחמת זכות השיבה". בעת כהונתי כשגריר חילקנו עותקים מהספר לקובעי המדיניות שם.

3

אונר"א הוקמה בראשית שנות ה־50 כארגון או"ם זמני לשנים אחדות, עד ליישוב הפליטים הערבים במקומותיהם החדשים. מדינות ערב לחצו לא לסגור את הארגון, כי הבינו את הנזק שאפשר לגרום לישראל באמצעות הנצחת הפליטות ושימור "זכות השיבה": העמדת סימן שאלה תמידי מעל לקיומה של ישראל. חמאס הוא תוצר של אונר"א ושל מערכת החינוך שלה, המגדלת דורות של ילדים שהמודלים שלהם לחיקוי הם רוצחי יהודים. הראיתי כבר שאצל שאר פליטי העולם מעמד הפליטות לא עובר מדור לדור - חוץ מהפליטים הפלשתינים, שיכולים להעביר את תעודת הפליט במשפחתם לנצח. כך הגענו מכחצי מיליון פליטים ב־1948 ליותר מ־5 מיליון כיום, והיד עוד נטויה.

הנה נתונים: 40 אחוז ממי שרשומים כפליטים פלשתינים (שימו לב: לא "פליטים" סתם, אלא "פליטים רשומים", כי גם אונר"א יודעת שהם לא פליטים אלא שמות ברשימה) חיים בשטחי הרש"פ. כלומר, לשיטתם הם חיים בפלשתין, לאחר שנולדו בה, הם והוריהם וסביהם. ולמרות זאת, הם עדיין רשומים בתור פליטים שנעקרו מפלשתין. 40 אחוז נוספים הם אזרחים ירדנים הרשומים גם הם כפליטים פלשתינים, רובם בני מעמד הביניים. 20 האחוזיים הנותרים, כמיליון פליטים כביכול, רשומים בסוריה ובלבנון. רובם עזבו מזמן והתפזרו בעולם. אונר"א לא עוקבת אחריהם, ולא מעדכנת את רשימותיה. מדוע לה? גם אם הם קיבלו אזרחות באירופה, בארה"ב או בדרום אמריקה, ואפילו הסתדרו מבחינה כלכלית והתעשרו - מבחינת אונר"א הם עדיין פליטים הזכאים לשוב ולהחריב את ישראל. אגב, זוהי עוד סיבה לאינפלציה במספרי הפליטים, מפני שאונר"א מעולם לא הגשימה את המנדט שלשמו הוקמה: יישוב הפליטים במקומות חדשים.

4

מעבר להנצחת הסכסוך, לקיומה של אונר"א יש תוצאה הרסנית נוספת, שהתבררה ביתר שאת אחרי טבח 7 באוקטובר. בכך שהאו"ם דואג לאוכלוסייה העזתית - הוא פוטר את הרוצחים מטיפול בה, וכך הם יכולים להתפנות לטרור ולטבח ביהודים. שבועות אחדים לאחר הטבח בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק נשאל מדוע לא בנו לאזרחיהם מקלטים להסתתר בהם בזמן ההפצצות. הרי הם ידעו לבנות מערכת מנהרות עצומה. תשובתו היתה שהמנהרות נועדו להגן על מחבלי חמאס שנלחמים מתוכן, ואילו האוכלוסייה האזרחית מורכבת ברובה מפליטים, ולכן זוהי אחריותו של האו"ם להגן עליה ולדאוג לה (והוסיף: וגם אחריותה של ישראל, "הכיבוש" בלשונו), ולא של חמאס.

זוהי שיטה ידועה של הפלשתינים, הן בעזה והן ברשות הפלשתינית: הם לא אחראים לשום היבט אזרחי של חייהם, אלא העולם הוא שצריך לדאוג להם. המשמעות היא שברגע שהעולם מזרים לפלשתינים כסף לבריאות, לחינוך, לרווחה ולתשתיות אזרחיות, זה עוזר לרוצחים להתפנות ל"עבודתם" העיקרית: טבח יהודים. אגב, הונו האישי של מרזוק נאמד ב־3-2 מיליארד דולר. פליט.

סגירת אונר"א היא מסקנה מתבקשת מסיבות רבות, אבל אסור למצוא לארגון תחליף. יש לדרוש מהפלשתינים לדאוג לעצמם ולאכול את הדייסה שהם מבשלים. 7 באוקטובר הראה שהם יודעים לעשות זאת, לאחר שראינו כיצד הקימו את תשתיות הענק התת־קרקעיות ברצועת עזה. במקום להתמקד ברצח יהודים ובחורבן ישראל - כדאי להעסיק אותם בטיפול באוכלוסייה שלהם, ללא עזרת האו"ם.

5

המקרה של אונר"א הוא דוגמה מרכזית להחמצה בהסברה העולמית, אבל יש נושאים נוספים שאפשר לנצל לטובת ישראל. מתקפה הסברתית טובה ומתמדת מייצרת לגיטימציה לפעולות ישראל, ומספקת אוויר לנשימה להנהגה המדינית והצבאית שלנו.

בשיחות עם האירופאים נהגתי להביא את המידע הזה וחומרים נוספים, ואז לשאול אותם אם הם לא רוצים לדעת לאן הולך הכסף שהם תורמים. זה מעניין ומדאיג אותם. יתרה מזו, חשוב לחזור ולהדגיש שהמלחמה מול חמאס וחיזבאללה, ואיראן בראשם, אינה מלחמתה של ישראל בלבד, אלא היא מלחמתו של העולם החופשי כולו. כיום יש באירופה כוחות רציניים שמבינים זאת, ורואים נכוחה את הסכנה המאיימת על היבשת הישנה ועל הציוויליזציה המערבית בדמות האסלאם הרדיקלי, כולל גרורותיו באקדמיה המערבית. הפרלמנט האירופי עבר מהפך, ואם נעבוד נכון ונשקיע במתקפה דיפלומטית ותקשורתית - אפשר יהיה להזיז מדינות מסוימות מעמדתן המסורתית. עדיין לא מאוחר. בנפשנו היא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר