עמידה על רגל אחת. אילוסטרציה. צילום: GettyImages

מבחן הפלמינגו: כך תגלו את הגיל האמיתי של הגוף שלכם

מחקר חדש ממאיו קליניק חושף - היכולת שלכם לעמוד על רגל אחת מנבאת את סיכויי ההישרדות שלכם ● והחדשות הטובות הן שאפשר לשפר את התוצאות

[object Object]

האם תוכלו לעמוד על רגל אחת במשך 10 שניות? אם התשובה שלילית, כדאי שתמשיכו לקרוא. מחקר חדש ממרכז מאיו קליניק היוקרתי מצא קשר מפתיע בין היכולת הזו לבין תוחלת החיים שלנו - ומספק מדד פשוט שכל אחד יכול לבדוק בבית.

המספרים מדברים בעד עצמם: מי שלא מצליח להחזיק מעמד על רגל אחת במשך 10 שניות נמצא בסיכון גבוה ב-84% למוות מוקדם. "זהו מדד פשוט אך קריטי לאיכות החיים שלנו", קובע ד"ר קנטון קאופמן, מוביל המחקר.

כמה זמן אתם אמורים להחזיק מעמד?

  • עד גיל 69: 30 שניות
  • גילאי 70-79: 20 שניות
  • מעל גיל 80: 10 שניות

אם אתם לא מצליחים להחזיק מעמד אפילו 5 שניות - אתם בקבוצת סיכון גבוהה לנפילות ופציעות.

אפשר לשפר את התוצאות. אילוסטרציה,

המחקר, שנערך על 40 משתתפים, מצא כי בכל עשור של חיינו יורדת היכולת שלנו לעמוד על רגל אחת במספר שניות. ברגל החלשה היכולת נגרעת כל עשור ב-2.2 שניות וברגל הדומיננטית היכולת נגרעת בקצב של 1.7 שניות. מדובר בירידה קטנה אלא שיש קשר בינה לבין שיווי המשקל שלנו והיכולת לחיות חיים בריאים וטובים.

אבל יש גם חדשות טובות: אפשר לשפר את המצב. ד"ר ענת לובצקי, מומחית לפיזיותרפיה מאוניברסיטת ניו יורק, מציעה סדרת תרגילים פשוטה לשיפור שיווי המשקל:

  1. הליכה תוך כדי דיבור
  2. תרגילי סיבוב ראש
  3. סיבובי גוף מהירים
  4. הליכה בחושך (בסביבה בטוחה)
  5. הליכה על משטחים מגוונים
  6. תרגילי תפיסת חפצים

המבחן האולטימטיבי: נסו לגרוב גרב בעמידה על רגל אחת. "זה נשמע פשוט, אבל זה תרגיל מצוין לשיפור שיווי המשקל", מסבירה ד"ר לובצקי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו