לא מצליחים לקום מהספה? 5 טיפים שיעזרו לכם להיכנס לכושר בקלות

אנשים רבים מעוניינים להיכנס לכושר אך מאבדים מוטיבציה במהירות, ובמיוחד בעונת הקיץ החמה • אספנו עבורכם חמישה דברים שיכולים לעזור לכם להתגבר על הקושי, ובאמת להתחיל לעשות את הצעד הראשון

שירלי קורן על הדרכים שיכניסו אתכם לכושר בקלות

מרגישים שכולם סביבכם מתאמנים ורק אתם לא מצליחים למצוא את המוטיבציה להתחיל? ויותר מזה, באמת להתמיד? בעונת הקיץ רבים מאיתנו מבטיחים לעצמנו שבערב נצא לעשות אימון, אבל החום מונע את זה ובסופו של דבר אנו מגיעים הביתה והרצון נעלם.

אז הנה 5 דברים שיכולים לעזור לכם להתגבר על הקושי ובאמת להתחיל לעשות את הצעד הראשון.

תתחילו בבייבי סטפס

מחקר מדהים שבוצע לאחרונה בדק הרגלים של 4,500 אנשים ומצא שאנשים ששילבו פעילויות גופניות של דקה אחת עצימה במהלך היום הראו יתרונות בריאותיים דומים בהשוואה לאנשים שהתאמנו 10 דקות בפעילות גופנית מתונה.

מעבר לכך, לדקה אחת של אימון יש השפעה גם על תחושת ההצלחה שלכם, הסיפוק וחיזוק הביטחון העצמי - כל זה יגרום לכם לאט לאט להתאמן יותר ולהכניס את האימונים כחלק משגרת החיים שלכם.

לדקה אחת של אימון יש השפעה גם על תחושת ההצלחה שלכם, צילום: freepik

תעשו מה שאתם אוהבים

אם אתם לא אוהבים לרוץ אתם ממש לא חייבים רק כי כולם רצים. האימון הכי טוב הוא האימון שתצליחו להתמיד בו. ואתם מתמידים במה שאתם אוהבים. תבחרו סגנון אימון שאתם מתחברים אליו ועושה לכם חשק להתחיל.

היעזרו בטכנולוגיות

אפליקציות כושר, שעוני כושר וטכנולוגיות אחרות יכולים להיות כלים מצוינים למעקב אחר ההתקדמות שלכם. היום אפשר ישירות מהנייד למצוא תוכניות אימונים, לעקוב אחרי כמות הצעדים היומית שלכם ולקבל מוטיבציה להיות יותר בתנועה.

מחקר מעניין שהתפרסם ב-Journal of Medical Internet Research מצא כי שימוש בטכנולוגיות כושר כמו אפליקציות ושעונים חכמים תורם לשיפור ההתמדה באימונים. משתתפים שהשתמשו בשעון צעדים הגדילו את כמות הצעדים שלהם ב-30 אחוזים בכל יום ואף שיפרו מדדים של בריאות וצמצום היקפים

אישה עם סמארטפון ושעון חכם. אילוסטרציה, צילום: Drazen Zigic / Freepik

השתמשו בחוק 5 השניות

חוק 5 השניות, שנחקר רבות על ידי מל רובינס, גורס שעלינו לפעול תוך 5 שניות מרגע קבלת ההחלטה כדי לעשות משהו. לדוגמה, אם החלטתם לעשות אימון, קומו ועשו אותו תוך 5 שניות - לפני שהמוח שלכם יתחיל לספק תירוצים.

במחקר שפורסם ב-Journal of Applied Psychology נמצא כי נשים שהשתמשו בחוק 5 השניות היו בעלות סיכוי גבוה יותר לפעול מיידית ולהתחיל בפעילות, ובכך הצליחו להתגבר על חוסר המוטיבציה הראשוני ולשמור על שגרת אימונים קבועה.

צרו לכם שגרת בוקר קיצית

דווקא עכשיו כשהקיץ כאן והלו״ז קצת משתנה, נסו להכניס הרגל חדש של אימון קצר בבוקר. אימונים על הבוקר יכולים לתת דחיפה אנרגטית לכל היום ולהגביר את תחושת הרעננות והמוטיבציה. התחלה מוקדמת של היום עם פעילות גופנית יכולה לשפר את מצב הרוח ולהעלות את רמת האנרגיה
ומה שבטוח - כולנו צריכים יותר אנרגיה בתקופה הזו.

אין דרך אחת נכונה להתאמן ולכל אחת ואחד מאיתנו יש את הדרך שהכי תתאים לנו, בהתאם ללו״ז שלנו, להעדפות שלנו ולמטרות האישיות. חפשו את הדרך שתתאים לכם ותזכרו שהרגע הכי טוב להתחיל, זה עכשיו.

שירלי קורן, דיאטנית קלינית ומאמנת כושר, מייסדת אפליקציית הכושר FitMama.
להורדת האפליקציה לחצו כאן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר