שקית הנייר של זארה. צילום: אורן בן חקון

לקוחות זארה מאוכזבים: "משקיעים מאות שקלים בבגדים, והם מחזיקים פחות משנה"

בגדים שלא שורדים יותר מכמה כביסות, בדים שנפרמים או מתחוררים ושמלות שנקרעות - לקוחות של רשת הענק מתלוננים על מחירים גבוהים ביחס לאיכות הבגדים, בסניפי זארה בארץ ובעולם • קבוצת זארה ישראל בתגובה: "המוצרים מעוצבים ובאיכות גבוה, בטווח מחירים רחב"

[object Object]

על איכות משלמים: בעידן שבו ניתן להזמין בגדים עם שליח עד הבית בלחיצת כפתור פשוטה, ואם לא אוהבים, אפשר מייד להחזיר – נראה כי יכולת הבחירה של הלקוחות בין רשתות האופנה, הפכה נגישה מאי פעם וכמעט אינסופית. אף על פי כן, נדמה כי לא מעט צרכנים וצרכניות בישראל מתעקשים לרכוש בגדים ברשתות האופנה המוכרות, כדוגמת זארה, ולעיתים לשלם מחיר יקר גם אם איכות הבגד לא בהכרח מוכיחה את עצמה.

עדי נירמן בת ה-28 מתל אביב מספרת שקנתה חולצת טי לבנה מסניף של זארה בפריז, ועליה עיטור של שני כפתורים בצבע זהב. אלא שזו, אחרי כמה כביסות בודדות, החלה "להתחורר" – כשחורים קטנים לדבריה החלו להופיע במרכז החולצה. "הכפתורים נשארו שלמים למרות הכביסות, אבל הבד של החולצה החל להיפרם. זה קרה כשהייתי בארץ, אז כבר לא ידעתי למי לפנות", נירמן מספרת.

סניף זארה להמחשה - ללא קשר לידיעה, צילום: היאלי יעקבי-הנדלסמן

במקביל, גם בגופיית סבא שרכשה מאותו הסניף החלו להיפרם חוטים, ועל אף שרכשה אותה בסייל – נירמן מספרת שהופתעה מהבלאי המהיר. את חולצת הטי נירמן מספרת שרכשה בלא יותר מ-100 שקלים, וגם על הגופייה היא אומרת ששילמה לא הרבה – ולכן לא התרגשה מכך שלא יכלה ללבוש עוד את הבגדים. "לא נורא התאכזבתי אבל זה היה מבאס, כי אם זה בסייל זה לא אומר שזה צריך להיות באיכות ירודה. מילא אם זה היה בגלל עש, אבל החורים הופיעו רק בחולצה אחת מתוך כל הארון".

נירמן מסבירה כי היא עדיין ממשיכה לקנות שמלות ערב בזארה, כי היא אוהבת את הסגנון של הרשת, אך לדבריה התאכזבה מהאיכות של הבגדים. "יש משהו בסטייל של זארה שאני מאוד אוהבת, אבל זה מבאס כי התמורה ביחס לכסף שאני משקיעה לא שווה. בסוף אנשים משקיעים מאות שקלים בבגדים, והם מחזיקים להם פחות משנה".

סניף זארה להמחשה - ללא קשר לידיעה, צילום: גדי סיירא

"אמורים להיות הכי איכותיים"

נעה צימר הוקר בת ה-29 מרמת גן מספרת כי קנתה מכנסיים מחויטים בסוף החורף מסניף של זארה בקניון איילון, בנוסף למכנסי פשתן שרכשה בחודש יוני בסניף זארה באתונה, ושמלה שקנתה בקניון באילת. "שלושתם נקרעו אחרי פעמיים שלבשתי אותם – פתאום ראיתי שפשוט נפרם התפר". צימר החליטה לא לפנות לשירות לקוחות של הרשת, אלא ללכת לתופרת ולתקן את המכנסיים בעלות נוספת. עם זאת, היא מספרת שהופתעה מהמהירות שבה נהרסו לה הבגדים. "שילמתי על כל זוג מכנסיים בערך 150 שקלים, כי הם היו בסייל, ועל השמלה בערך 200 שקלים. לא ציפיתי שזה יקרה כי על אף הסייל, בכל זאת מדובר בזארה – הם אמורים להיות הכי איכותיים מבין הרשתות הגדולות. וזה לא קרה לי אפילו ברשתות בגדים ממש זולות, כמו שיין".

למרות המקרים האמורים, צימר מספרת כי היא ממשיכה לקנות בגדים בזארה, מאחר שמדובר ברשת האופנה האהובה עליה מזה כשני עשורים. "כיום אני קונה בעיקר במחלקת הילדים, כי שם האיכות מרגישה לי טובה יותר".

השמלה של נעה צימר,

"לקחתי לתופרת - וזה שוב נקרע"

גם נ' בת ה-34 מנתניה מספרת כי היא ממשיכה לקנות בגדים בזארה, למרות שחוותה תקרית דומה, ובה בגד שקנתה נקרע פעמיים תוך חודשים ספורים. "רכשתי ג'ינס בזארה בברצלונה לפני כשנה וחצי, ועברו שלושה חודשים עד שהוא נקרע לי. לקחתי אותו לתופרת והוא שוב פעם נקרע, אבל שילמתי עליו רק כ-80 שקלים כי בברצלונה המחירים נמוכים. מאז קניתי שם עוד בגדים שעד היום בסדר, אז לא פניתי לשירות לקוחות", היא מספרת, ומודה שהופתעה מהמהירות שבה הבגד נקרע. "כמובן שלא חשבתי שזה יקרה, כי אין הרבה רשתות טובות כמו זארה, אבל זה היה חד פעמי. אני לא קונה בהרבה רשתות אחרות, וזה לא קרה לי בעוד מקומות".

"לקח לו פחות משבוע להיקרע"

גם באמצע אירוע: א', צעירה מתל אביב, מספרת שקנתה לאחרונה מכנס-חצאית בסניף של זארה בדיזינגוף סנטר. היא לבשה אותו למסיבה אחת ולדבריה הופתעה מאוד כאשר הוא לפתע נקרע לה במהלך הבילוי. "לקח לו פחות משבוע להיקרע. באמצע המסיבה נכנסתי לשירותים, פתחתי את הריצ'רצ' - וכשרציתי לסגור את הריצ'רצ', הוא יצא ממקומו ונקרע לגמרי", היא מספרת. "מצאתי את עצמי תקועה באמצע מסיבה עם מכנס קרוע".

המכנס-חצאית הקרוע של א', צילום: פרטי

א' אומרת כי בעקבות המקרה היא פנתה לחנות, שם טיפלו בנושא באופן מיידי. "לא אמרו לי כלום, פשוט זיכו את האשראי שלי, וכששאלתי אם אפשר לקחת מכנס חדש - אמרו לי שאין אפשרות. האופציה היחידה הייתה זיכוי, ואם אני רוצה מכנס חדש, אני צריכה לקנות אותו שוב. שילמתי 160 שקלים על המכנס הזה, אז לא ציפיתי שזה יקרה, אבל ככל הנראה שאמשיך לקנות בגדים בזארה".

ומה קורה במחלקת הגברים?

י' בן ה-41 מתל אביב טוען כי גם מחלקת הגברים בזארה ידועה ב"איכות רצופת פשרות". הוא מספר כי הפסיק לקנות ג'ינסים בסניפי הרשת, אחרי שהייתה לו חווית קניה לא מוצלחת שחזרה על עצמה. "הבד מתפורר והריצ'רצ'ים נהרסים. היו ג׳ינסים שקניתי לפני שנתיים וישר נהרסו לי. לא היה עם מי לדבר, אז לא חזרתי לקנות שם. כיום אני קונה בזארה רק אם זה באירופה, כי שם כל פריט נמכר בפער מינימלי של 50 שקלים מהארץ, וזה עוד מבלי לדבר על הסיילים. הסניפים בארץ יכולים לחפש פראיירים אחרים – הג׳ינסים של זארה לא נכנסים אליי", הוא אומר בהפגנתיות.

חנות של זארה בחו"ל - תמונה להמחשה ללא קשר לידיעה, צילום: אי.פי

י' מטיח האשמות כלפי הרשת, שלדבריו אכזבה אותו מספר פעמים. "זארה ישראל עושקת את הציבור הישראלי, מצד אחד עם תמחור מוגזם – ומצד שני עם פריטים באיכות שלא מחזיקה. כבר פעמיים קרה לי שהג'ינס לא שרד עוד לפני שהגיע למכונת הכביסה. זה היה קצת אחרי הקורונה, לפני 3 שנים בערך, כשפעם אחת קניתי ברמת אביב ובפעם השנייה בסייל באיילון. במקרה של הג'ינס שקניתי ברמת אביב, פניתי אל הסניף ונאמר לי שזה נגרם משימוש לא תקין. לא ברור לי מה זה אומר. בנוגע לג'ינס מהסייל ברמת גן, לא פניתי כבר – ופשוט החלטתי שלא אקנה שם עוד. נתקלתי בשירות לקוחות מזלזל".

מקבוצת זארה ישראל, זכיינית מותגי אינדיטקס, נמסר בתגובה: "אינדיטקס מציעה מוצרים מעוצבים ובאיכות גבוה, בטווח מחירים רחב. מעת לעת ייתכנו התאמות קלות וסלקטיביות לפריטים מסוימים, כל זאת על מנת לאפשר לכל קהל לקוחותינו להנות מקולקציה ייחודית, המתעדכנת בחנויות בישראל ובאתר פעמיים בשבוע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...