הנסיך הארי בדרום אפריקה. לבדו. צילום: GettyImages

סולו רויאל: הנסיך הארי מטייל בעולם לבד - אסטרטגיה או משבר עם מייגן?

הארי מקפיד לאחרונה להופיע באירועים ציבוריים ברחבי העולם לבדו, כאשר הוא משאיר את זוגתו בביתם שבארצות הברית • "הוא רוצה להזכיר לנו שזה היה הוא לפני מייגן, לפני כל הדרמה"

[object Object]

האם מאחורי כל דוכס מצליח כבר לא עומדת דוכסית? שמועות על טיבה האמיתי של הזוגיות בין הנסיך הארי למייגן מרקל קיימות פחות או יותר מהיום בו השניים נפגשו, אך בחודשים האחרונים הדיווחים על נתק של ממש בין בני הזוג הולכים ומתגברים, כשהם מגובים בתמונות וסיקורים של נסיעות עסקיות והשתתפות באירועים מתוקשרים בנפרד.

הארי שציין בחודש ספטמבר את יום הולדתו ה-40 (שגם אותו חגג עם חבריו בנפרד ממייגן ושני ילדיהם) מקפיד לאחרונה להופיע באירועים ציבוריים ברחבי העולם לבדו, במה שנראה לפי יודעי דבר ופרשנים כניסיון לשקם את תדמיתו הציבורית ולהתחבר מחדש לדמותו המוכרת יותר מהימים שקדמו ל"פרישתו" מהחיים המלכותיים. בין אם זה בניו יורק, בלונדון או בביקורו באפריקה, התייצבותו לבדו ללא מייגן מעוררת עניין רב ומחזקת את הטענות כי הארי מנסה לחדש את הקשר עם הציבור דרך חזית עצמאית.

פתח "חזית עצמאית". הנסיך הארי ומייגן מרקל, צילום: אי.פי

במיוחד בלט ביקורו האחרון של הארי באפריקה, שם פעל במסגרת ארגון הצדקה שהקים, סנטבייל, שמסייע לילדים יתומים או כאלו החיים עם HIV. על פי שארלוט גריפית'ס, פרשנית מלכותית, החזרה הזו לאפריקה מסמלת רצון "להזכיר לציבור את ההארי הישן", אך אינה מגיעה ממקום של משבר זוגי כפי שמדווח בחלק מהאתרים.

לדבריה, היעדרותה של מייגן מהביקור היא בחירה מכוונת שנעשתה במשותף במטרה להימנע מההמולה התקשורתית שסובבת אותם כשהם יחד, ולמקד את תשומת הלב בעשייה של הארי עצמו. "אני חושבת שהארי מנסה להזכיר לכולנו שהוא ייסד עמותה מדהימה לילדים באפריקה שנולדו עם HIV", הוסיפה ואמרה בראיון לאתר GB News. "הוא רוצה להזכיר לנו שזה היה הוא לפני מייגן, לפני כל הדרמה. אני חושבת שהוצאת מייגן מהעניין היא החלטה משותפת שלהם כי הם לא רוצים את ההיסטריה שקורית כשהם ביחד. הארי ממש רוצה להזכיר לאנשים, 'זה הייתי אני לפני כן, הייתי בחור טוב והייתי ממש טוב עם ילדים'".

איפה מייגן? הנסיך הארי בדרום אפריקה, צילום: GettyImages

הסיבות לכך שהארי בוחר לנסוע לבדו נעוצות כאמור ככל הנראה בשאיפתו לשקם את תדמיתו הציבורית שניזוקה מאוד מאז עבר עם מייגן (43) לארה"ב כשהוא משאיר מאחור את חייו בארמון המלוכה ולזכות מחדש באמון הציבור.

מקורות בלונדון ציינו כי הארי מודע לירידה במעמדו לאחר השנים הסוערות מאז עזיבתו את בית המלוכה והעמקת הקרע המשפחתי במיוחד בינו לבין אחיו הנסיך ויליאם, והוא מבין שעליו לפעול לבד כדי לבסס את עצמו מחדש כשחקן רציני בזירה הבינלאומית. "הארי החליט לנסוע לבדו מתוך רצון להחזיר לעצמו את המרחב ואת הזהות האישית תוך ניסיון להפריד את זהותו הציבורית מזו של מייגן, לפחות לעת עתה", אמר מקור בראיון לדיילי מייל הבריטי. פרשנים אחרים ציינו כי הארי נואש להילקח ברצינות ומודע לכך שנפילת מעמדו פגעה בו רגשית ולכן כעת הוא מגביר את מאמציו לבנות מחדש את דמותו העצמאית.

הארי השתתף בעשרה אירועים אישיים ב-12 הימים האחרונים ללא מייגן, כשהוא יוצא ל"סיור מלכותי כמעט" בשלוש מדינות שונות. בין האירועים הבולטים בהם נצפה לבדו  ניתן לציין את הופעותיו בניו יורק בטקסי צדקה ובמפגשים עם ארגונים מקומיים, לאחר מכן את ביקורו בבריטניה, שם נכח באירועים מלכותיים בלעדיים, ולבסוף את מסעו לאפריקה, שם פעל ישירות מול שותפיו בסנטבייל. הביקורים האלה שהתקיימו לאורך פחות משבועיים, מדגישים את נחישותו של הארי לחזור ולהתחבר לדמותו הפילנתרופית כשהוא שם דגש על עבודה עם ילדים וקהילות מוחלשות במיוחד אלו באפריקה.

זקוק למרחב? הארי ומייגן , צילום: AFP

בעוד שמקור בקליפורניה ציין ש"הארי הסולו" הוא רעיון של הדוכס מסאסקס שהצהיר בפני ה"דיילי מייל" כי "הוא רצה זאת כך" וכי "הוא זקוק למרחב",  מקורות בלונדון הציעו תובנות נוספות. "הארי מתחיל לקחת ברצינות את שיקום תדמיתו הציבורית ועליו לעשות זאת לבד", אמר מקור לדיילי מייל.

"זה בהחלט מרגיש שהוא מגביר את מאמציו לבסס את מעמדו כשחקן רציני בזירה הבינלאומית", הוסיף מקור אנונימי אחר. "הוא תמיד היה נואש שייקחו אותו ברצינות ואנשים שאני מכיר אומרים שנפילתו תפגע בו רגשית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו