גוסטינג, שקרים וגברים נשואים: "נשבר לי הלב - מחקתי הכול"

בתקופה שבה הכל קורה בין המסכים, הרבה מהרווקים והרווקות בוחרים לחפש אהבה בדיגיטל • בשיחה עם "ישראל היום", סיפרו נשים שונות שחיפשו זוגיות באפליקציות מזה מספר שנים על החוויות שלהן, שלא תמיד היו חיוביות • "אחרי שנים של חיפוש, לפני שבוע מחקתי הכל, נשבר לי הלב כל כך הרבה פעמים"

יחסי "אהבה שנאה" עם אפליקציות ההיכרויות (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

בעידן הדיגיטלי של היום, הרבה מהרווקים והרווקות בוחרים לחפש אהבה באפליקציות היכרויות. הן כמעט הפכו לאופציה היחידה בתקופה שבה הכל קורה בין המסכים, במיוחד לאחר מגפת הקורונה ומלחמת חרבות ברזל.

בשיחה עם כמה נשים על החוויה שלהן בתוך ג'ונגל האפליקציות, הבנו שהחוויות הן לא תמיד חיוביות, בלשון המטעה. הרבה סיפרו על "גוסטינג" (ניתוק חד צדדי של הקשר ללא הודעה מוקדמת), שקרים שהתגלו רק במעמד הדייט, גברים שהתגלו כנשואים ובמקרים מסוימים גם הטרדות מיניות.

חוויות שליליות: שקרים שהתגלו רק במעמד הדייט (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

רבות מהן מספרות על "יחסי אהבה שנאה" עם האפליקציות. בעיקר על כמות בפעמים בהן התייאשו, מחקו את האפליקציות, וחזרו אליהן לאחר זמן מה. וכך חוזר חלילה. "מורידה, מבינה שלא ייצא כלום, מוחקת. מבינה שאין איפה להכיר, מורידה שוב וכך חוזר הניגון", סיפרה אחת מהן.

"אחרי שנים של חיפוש באפליקציות, כל אחת מהן, לפני שבוע מחקתי הכל. נשבר לי הלב כל כך הרבה פעמים ונמאס לי שאני כל פעם נשברת ומורידה מחדש", סיפרה אחרת.

שנים של חיפוש אהבה באפליקציות (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

נועה (שם בדוי) בת 40 מאזור השרון, חיפשה אהבה באפליקציות במשך כשנתיים עד שהכירה את בן זוגה הנוכחי באחת מהן. "החוויה שלי לא הייתה טובה. הייתי בכולן, בשלב מסוים אלו היו פרצופים חוזרים בקטגורית הגיל והאזור שאני בחרתי. יש לי חברה שנמצאת כבר ארבע שנים באפליקציות ולא מוצאת זוגיות, בכל פעם היא שולחת לי תמונה ואני מזהה את הבן אדם, וכבר יש לי חוות דעת לתת לה".

על בן זוגה הנוכחי, אותו הכירה גם באחת האפליקציות, היא משתפת וחולקת טיפ למשתמשות: "הייתי בין הראשונות שהוא דיבר איתן. בשלב מסוים התחלתי לסנן לפי כמות הזמן שהבחור נמצא באפליקציה, זו שאלה ששאלתי בשלב מסוים של השיחה. הבנתי שככל שנמצאים יותר זמן, אז השפע מבלבל".

גם נועה (שם בדוי), כמו רובן, הספיקה לחוות תופעות לא נעימות במיוחד. היא מספרת על המון על המון פרטים אותם ציינו גברים בפרופיל שלהם, שהתגלו כלא נכונים במועד הפגישה: "קבעתי עם מישהו שבפרופיל שלו היה כתוב שהגובה שלו הוא 1.76, והגובה שלי הוא 1.69. כשנפגשתי הופתעתי לגלות שהוא נמוך ממני בלא מעט, כששאלתי אותו על זה, הוא השיב שאני הרבה יותר גבוהה ממה שחשב לכן הפער, מה שלא כל כך היה הגיוני לפי הפרט שציין. לאחר שנה הפרופיל שלו קפץ לי שוב, הפעם הוא ציין שהוא 1.79".

"ככל שנמצאים יותר זמן, אז השפע מבלבל". אילוסטרציה, צילום: רויטרס

אבל יש שקרים קשים יותר מכמה סנטימטרים, כך מספרת נועה (שם בדוי) על גברים שדיברו איתה, עד שגילתה שהם בעצם נשואים: "לפני שהכרתי את בן הזוג הנוכחי שלי, עוד בתקופת המלחמה, דיברתי עם בחור במשך שבועיים. הוא אמר לי שהוא מוקפץ למילואים, אבל רק בסופי שבוע, ובראשון הוא חזר לשלוח לי הודעות. כך כל שבוע עד שהבנתי שמשהו כאן מוזר. הוא רצה להיפגש רק בימי חול ורק במיקום מסוים. בסוף הבנתי - הוא נשוי. התעמתי איתו על זה, והוא כמובן חסם אותי מכל מקום".

נועה (שם בדוי) מספרת גם על חוויות מאוד קשות, ומזהירה אחרות: "כשרק נרשמתי לאפליקציות קבעתי דייט עם בחור, עוד הייתי תמימה ונאיבית. הוא הציע שנשב בפארק כדי שיהיה יותר שקט ורגוע להכיר ככה, אבל ניצל את זה כדי להטריד אותי מינית. ברחתי משם מייד, ומאז אני קובעת את הפגישות רק במקומות ציבוריים והומי אדם".

"תמיד נגמר אותו הדבר"

שחר (שם בדוי) בת 28 מאזור המרכז, מספרת כי היא רשומה לאפליקציות היכרויות כבר שש שנים. "אני רשומה לכמה סוגי אפליקציות, אבל בסופו של דבר מרגישה שכולם אותו הדבר. אני כבר שנים רווקה ככה שיצאתי לעשרות דייטים דרכן וב-90 אחוז מהמקרים זה נגמר די אותו הדבר – מדברים כמה ימים, וזהו, לא ממשיכים משם".

"חוויה מוזרה מאוד שחוותי הייתה בדייט שדווקא התחיל מאוד טוב", היא מספרת. "שתינו, צחקנו והיה לי ממש כיף. בסוף הערב הוא נישק אותי ואמר לי שגם לו היה ממש כיף, אבל יום לאחר מכן קיבלתי ממנו הודעה שאני לא הטעם שלי מבחינת מראה, הרגשתי מאוד מבולבלת, אז למה נישקת אותי?".

"לא שלח הודעה אחרי הפגישה, אבל שלח בקשת עוקב לחברה שלי"

מור (שם בדוי) בת 21 מאזור המרכז, נמצאת כבר כמעט שנה באפליקציות היכרויות: "בסופו של דבר מאוד נחמד לקבל את תשומת הלב הזאת, כיף להרגיש שעפים עלייך, אבל אני לא חושבת שהאפליקציות עונות על הצורך לזוגיות".

"יצאתי לכמה דייטים, כמה מהם לא שלחו לי הודעה אפילו יום אחרי, פשוט נעלמו. הייתי מצפה שיכתבו שזה פחות מתאים להם, אבל לפעמים זה הרבה יותר גרוע מכך. אחד מהם אפילו התחיל לעקוב אחרי חברה טובה שלי יום אחרי הדייט שלנו, בזמן שהוא אפילו לא טרח לכתוב לי שזה פחות מתאים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר