ניסיון טיוח? כתבות על הבגידה לכאורה של הנסיך ויליאם נמחקו באופן מסתורי

תחקיר שנעשה במגזין "וולצ'ר" טוען כי כתבות שעוסקות בקשריה של רוז הנבורי עם ויליאם וקייט מידלטון, נמחקו או נערכו מחדש • השמועות על מערכת יחסים בין ויליאם לרוז החלו להתפשט כבר ב-2019, אך מעולם לא הוכחו

רוז הנברי, הנסיך ויליאם וקייט מידלטון. צילום: GettyImages

לפחות 21 כתבות שהתפרסמו לאחרונה מעבר לים רמזו על רומן לכאורה בין הנסיך ויליאם לבין בת האצולה רוז הנבורי, או שדיווחו על "סכסוך" כביכול בינה לבין קייט מידלטון, נמחקו מאתרי תקשורת בריטיים מובילים, כך עולה מתחקיר שפורסם במגזין "וולצ'ר".

הדיווחים המקוריים, שפורסמו בין השנים 2019 ל-2024 בעיתונים ובמגזינים מובילים כמו "דיילי מייל", "הסאן", "מירור" ו"טאטלר", נעלמו כלא היו. בנוסף, שש כתבות נוספות נערכו לאחר פרסומן כדי להסיר מידע לא מחמיא על הנבורי או על הקשרים שלה עם הנסיך והנסיכה.

הכתבת אלי הול, שערכה את התחקיר, טוענת כי "שנים של סיקור תקשורתי בריטי על הנבורי וקשריה עם בית המלוכה פשוט נעלמו". עם זאת, היא מציינת כי "הגורמים המסתוריים" שאחראים למחיקה עשו עבודה לא מושלמת, שכן קישורים שבורים לכתבות שנעלמו עדיין קיימים באתרים ובחשבונות הרשתות החברתיות של אותם כלי תקשורת.

רוז הנברי, משמאל, צילום: GettyImages

השמועות על הבגידה לכאורה החלו להתפשט כבר ב-2019, אך מעולם לא הוכחו. הן צצו מחדש בתחילת מרץ השנה, כאשר המגיש האמריקני סטיבן קולבר התייחס אליהן בתכניתו. זה קרה בזמן היעדרותה הממושכת של קייט מהעין הציבורית, לפני שחשפה כי היא חולה בסרטן.

מה שמעניין במיוחד, לפי התחקיר, הוא שרוב הכתבות שנמחקו לא התייחסו ישירות לשמועות על הרומן, אלא רמזו על מתיחות לכאורה בין הנסיכה מוויילס לבין "חברתה הטובה". למשל, כתבה אחת שנמחקה תיארה את הנבורי כ"יריבה הכפרית" של קייט בקרב "החוג האריסטוקרטי במזרח אנגליה".

קייט מידלטון והנסיך ויליאם, צילום: AP

בשנים האחרונות הנבורי זכתה לסיקור חיובי יותר בעיתונות הבריטית, עם דיווחים המתמקדים בחברותה עם קייט. היא אף הפכה לאורחת קבועה באירועים מלכותיים בולטים, כמו הכתרתו של המלך צ'ארלס השלישי במאי 2023.

למרות שמשפחת המלוכה עשויה לקוות שהכללתה של הנבורי באירועים אלה מאותתת שהכל כשורה, יש הטוענים כי הופעותיה רק מלבות את הספקולציות לגבי האפשרות שהיא "תחליף" את קייט כאשתו של ויליאם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר