זארה יוצאת בשינוי חסר תקדים

עד שנת 2025, כל הקולקציות של זארה ייוצרו מבדים ברי קיימא • השינוי יהיה גם בזארה הום, מאסימו דוטי ופול אנד בר

חנות זארה, צילום: רויטרס

הבעלים של חברת זארה העולמית הודיע כי כל הקולקציות של זארה ייוצרו מבדים ברי קיימא עד שנת 2025. קבוצת האופנה אינדיטיקס, שהיא השלישת בגודלה בעולם על פי מגזין פורבס, הכריזה כי גם שאר המותגים שבבעלותה כדוגמת זארה הום, מאסימו דוטי ופול אנד בר יעברו תהליך דומה.

המחויבות לעתיד אחראי יותר נעשתה השבוע באסיפת בעלי המניות השנתית שלה והיא הופכת את זארה, המהווה 70% ממכירות הקבוצה של אינדיטיקס, לחנות הבינלאומית הראשונה שעושה מהלך כזה. זוהי אחת מהמטרות השאפתניות עליהן הודיעה החברה.

עד שנת 2025 80% מהאנרגיה הנצרכת במטה של זארה, המפעלים והחנויות יהיו ממקורות מתחדשים. הקבוצה שבבעלות האיש החמישי בעושרו, אמנסיו אורטגה, ממוקמת בראש רשימת הקמעונאים ברי הקיימא בשנים 2016-2018 של אינדקס הקיימות של דאו ג'ונס.

מנכ"ל החברה, פבלו איסלה, אמר: "אנחנו צריכים להיות כוח מוביל בשינוי, לא רק בחברה שלנו אלא בסקטור כולו. אנחנו אלה שמקיימים את המטרות האלה. הכוח והדחף לשינוי באים מהצוות המסחרי, האנשים שעובדים עם הספקים שלנו והאנשים שעובדים עם בדים. זה משהו שקורה בתוך החברה שלנו".

איסלה התעקש השבוע כי למרות נוכחותה של אינדיטקס כמעט בכל רחוב ראשי ברחבי העולם, היא ההיפך מאופנה מהירה. לדבריו, "אנחנו פועלים עם מודל אחר, אנחנו מעצבים את ההדפסים בעצמנו, עובדים עם המפעלים שלנו, אנחנו שומרים על רמות נמוכות של מלאי, מחזיקים ביצרנים ובספקים מקומיים ולא מקדמים הנחות בחנויות". שנה שעברה צמחו המכירות של החברה ב-3% ועמדו על 26.1 מיליארד יורו.

זו לא הפעם הראשונה שאינדיטקס מאמצת אג'נדה שקשורה לקיימות. מאז 2015 אספה הקבוצה. למעלה מ-34 אלף טון של מלאי משומש מתחנות מחזור שהוקמו בלמעלה מ-800 חנויות בעולם. שירות איסוף בגדים משומשים מבתי הלקוחות הוכיח את יעילותו בספרד, בייג'ין ושנחאי והוא יורחב גם ללונדון, פריז וניו יורק.

הקבוצה שיתפה פעולה עם ארגוני צדקה כדוגמת הצלב האדום, לטובת הפצת הבגדים המשומשים לנזקקים, והיא עובדת עם המכון הטכנולוגי של מסצ'וטס כדי למצוא דרכים אפשריות למיחזור סיבים. החברה הבטיחה כי המפעלים שלה לא יפרקו כימיקלים מסוכנים בכל שלב בשרשרת האספקה עד 2020. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר